Otóż powstaje nowa generacja sterownika o szumnej nazwie barmal X2. Tym razem, za poradą forumowicza dokładam do nazwy barmal, oznaczenie robocze X2 zaś tyczy się płytki. Indeksowanie będzie w formie a, b, c itd.
Długo mnie męczyła w poprzedniej wersji zbyt mała ilość kanałów AD oraz portów we/wy do wykorzystania. Z tego powodu zdecydowałem się na większy procesor. Wybór padł na 44 pionowca. Sama komutacja pozostaje bez zmian, czyli nadal jedziemy na sinusie + SVM z regulacją pola FOC.
Bazą sterownika stanowi poprzednia koncepcja, czyli końcówka mocy oraz drajwery pozostały. Prądowo oraz napięciowo bez zmian, czyli 2,5...3kW i 84V dla mniejszego X2. Wersja jedynie z blututem i aplikacją.
Co się zmieniło/zmieni:
=> Pomiar prądu dla 3 faz (działa)
=> Pomiar prądu akumulatora (działa)
=> Pomiar temperatury silnika wraz z ograniczeniem progu odcinania mocy (planowane)
=> Pomiar temperatury sterownika wraz z ograniczeniem progu odcinania mocy (planowane..?)
=> Analogowy/cyfrowy hamulec 0...5V lub 0/5V (aktualnie w realizacji).
=> Wyjście impulsu z Halla poprzez dodatkowy tranzystor (działa).
=> Dodatkowe wyjście 5V/150mA z niezależnego zasilacza impulsowego (nie obsadzone części)
=> Wejście PAS na pin w sterowniku. PAS można zaprogramować na jeden z 4 profili. PAS V5 rozpoznawanie kierunku obrotu tarczy. Testowane na tarczy z 5-ma magnesami (działa).
=> Wejście Tempomat na pin w sterowniku z regulacją prędkości (do realizacji).
=> Wejście zmiany trybu/profilu (do wyboru 4 niezależnie programowalne profile jazdy, działa)
=> Wejście Booster. Jako, że sterownik pracuje w trybie regulacji pola (FOC) w sinusie ze SVM mamy generalne obniżenie obrotów silnika w stosunku do komutacji blokowej o nie całe 8%. Po naciśnięciu guzika booster silnik wchodzi na jakieś 105%. Funkcja działa czasowo (działa).
Na dzień dzisiejszy mam większość modułów zaaplikowanych, silnik ładnie pracuje. Jazdy testowej jeszcze nie zaliczyłem. Chcę najpierw uruchomić wszystkie funkcje...
Cdn...
24.07.18.zip Uporządkowanie softu. Poprawka buga w funkcji IIt. Pprzyspieszenie reakcji manetki. W sofcie z autosetem poprawiona funkcja autonauki. Do aktualizacji należy stosować zasilacz!
12.06.18.zip Prądkość max. = 100% sterownika blokowego (bez tzw. Fluxa). Poprawione regulatory Iq + Id. Progi temperaturowe odcięcia dla silnika i sterownika. Jest ich mniej, konkretnie 3 => 85, 90 i 115°C i ograniczenie prądu procentualnie odpowiednio od 80 do 70%
24.02.18.zip Nowa wersja dla X2-ki i X4-ki. X2_1.0.35s.hex oraz X4_1.0.35s.hex dla wersji "s", czyli starej, bez autoseta. Wersja: X2_1.0.35.hex dla X2-ki z autosetem (wersja eksperymentalna, działająca ale używać przy zasilaczu!!!) Co się zmieniło: tempom
Może uwzględnisz w nowej wersji opcję uruchamiania całej elektroniki sterownika np. za pomocą stacyjki
Myślałeś może, aby manetka pełniła 2 funkcji?
Tryb 1 - dotychczasowe działanie, przyspieszanie itp.
po przełączeniu jakimś przyciskiem/ przytrzymanie przycisku chwilowego na czas aktywacji
Tryb 2 - płynna regulacja hamulca regeneracyjnego
Może uwzględnisz w nowej wersji opcję uruchamiania całej elektroniki sterownika np. za pomocą stacyjki
Myślałeś może, aby manetka pełniła 2 funkcji?
Tryb 1 - dotychczasowe działanie, przyspieszanie itp.
po przełączeniu jakimś przyciskiem/ przytrzymanie przycisku chwilowego na czas aktywacji
Tryb 2 - płynna regulacja hamulca regeneracyjnego
Hmmm, do tej pory są 2 możliwości:
1) regen sprzężony z manetką. Czyli rozpędzamy się, jedziemy i puszczamy manetkę na 0. W tym momencie silnik pompuje ustawiony prąd z powrotem do aku.
2) klamka hamulca analogowa od 0...5V. Dajesz gazu, jedziesz. Jeśli klamka jest na 0 silnik nie regeneruje. Naciskasz klamkę, silnik zaczyna hamować proporcjonalnie do wychylenia manetki. Aktualizacja stanu: funkcja działa.
Czy dało by zrobić w sterowniku taką opcję. W ustawieniach silnika wpisuję np. 15km/h ruszam normalnie bez pomocy silnika i dopiero po przekroczeniu prędkości zadanej 15km/h aktywuje się manetka albo czujnik pas. No i jak prędkość spadnie poniżej 15 to manetka i czujnik pas są nieaktywne.
Pomógł: 7 razy Wiek: 50 Dołączył: 10 Sie 2016 Posty: 291 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Sob 04 Mar, 2017
wstępnie chętny, pod warunkiem że będzie to sterownik, a nie kit do samodzielnego montażu . Obudowa, zaciski na kabelki lub wyprowadzone kabelki na zewnątrz. Nic w środku nie zamierzam samodzielnie lutować, więc co najmniej wyprowadzenie "a la kostka" lub a la chinczyk blokowy z kabelkami na zewnątrz... Power rzędu 2 do 3 KW w zupełności wystarczy. Wyżej i tak wszyscy kupują sabvotona lub adapto. Nisza jest na niskim powerze i lepszym supporcie klienta.
wstępnie chętny, pod warunkiem że będzie to sterownik, a nie kit do samodzielnego montażu . Obudowa, zaciski na kabelki lub wyprowadzone kabelki na zewnątrz. Nic w środku nie zamierzam samodzielnie lutować, więc co najmniej wyprowadzenie "a la kostka" lub a la chinczyk blokowy z kabelkami na zewnątrz... Power rzędu 2 do 3 KW w zupełności wystarczy. Wyżej i tak wszyscy kupują sabvotona lub adapto. Nisza jest na niskim powerze i lepszym supporcie klienta.
Nieeee, no kitu nie sprzedaję.
Dostaniesz takie coś:
1) klik
2) klik
Do tego potrzebujesz takie coś:
klik
No i oczywiście toto:
klik
Wiadomo, że bez tego się nie obejdzie, więc dorzucę po sztuce takie coś:
klik
A jak już skończysz to już z górki i będzie toto tak wyglądało:
klik
Ciekawie brzmi, na kiedy orientacyjnie będzie do "przygarniecia"?
Cały czas siedzę nad nim. Analogowy Regen już działa. Aktualnie jestem na etapie tempomatu.
Czyli powoli kompletuję wszystkie funkcje. Jednak konkretnego terminu nie jestem w stanie podać. "Generalicja" dała mi ultimatum: w weekend albo sterownik albo głodówka...coś chudnę przez weekendy
Ale chciałbym na początku kwietnia już na nim pojeździć i to wydaje mi się realistyczne. W każdym razie będę informował na bierząco.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum