|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Łączenie pojedynczych ogniw vs. łączenie 2 osobnych baterii |
Autor |
Wiadomość |
przenikanie
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Gru 2013 Posty: 392 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pon 06 Mar, 2017 Łączenie pojedynczych ogniw vs. łączenie 2 osobnych baterii
|
|
|
Wiadomo, jak się POWINNO łączyć ogniwa. Nowy koszyk, nowe ogniwa luzem, taśma, zgrzewarka i robimy.
Wiadomo, że MOŻNA połączyć kilka baterii ogniw (baterii, czyli zespołów). Na przykład mamy pakiety turnigy (jak w opisie Tasa na blogu), łączymy je szeregowo-równolegle wedle potrzeb i mamy baterię o żądanej pojemności i woltażu.
Żeby uprościć rysowanie, przykłady dotyczą pakietu 4s 2p.
Rysunek 1 przedstawia 2 gotowe baterie 4s1p połączone równolegle. Wyjścia połączone równolegle, podobnie jak przewody do złączy balansowania. W sumie wychodzi bateria 4s2p.
Rysunek 2 przedstawia baterię robioną według sztuki, od podstaw od razu w układzie 4s2p.
Pytanie: jakie są ewentualne różnice w pracy obu tak zbudowanych baterii? I czy w ogóle jakieś są?
Na rysunku 1 osobne 2 baterie są połączone równolegle grubymi kablami wyjściowymi, ale także poszczególne sekcje połączone są cieńszymi przewodami do balansowania. Czy grubość tych przewodów ma istotne znaczenie?
|
_________________ Hase Kettwiesel 60V/2kW
Hase Lepus 48V/0.5kW |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 06 Mar, 2017
|
|
|
Jeżeli w przypadku pierwszym będą spore różnice między 'bateriami' to przez te cienkie przewody balansera spory prąd będzie mógł iść |
|
|
|
|
przenikanie
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Gru 2013 Posty: 392 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pon 06 Mar, 2017
|
|
|
Dzięki, Atomek1000. Dodam, że oczywiście zakładam, że w pierwszym przypadku obie baterie składają się z identycznych, nowych ogniw, naładowanych do takiego samego napięcia przed pierwszym łączeniem.
Ciekawi mnie raczej zachowanie takiego układu podczas normalnej eksploatacji. |
_________________ Hase Kettwiesel 60V/2kW
Hase Lepus 48V/0.5kW |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 06 Mar, 2017
|
|
|
Oprócz takich czysto prądowych różnic z powodu oporów na przewodach to nie będzie różnicy w działaniu. Kwestia dobrze tego zrobienia i nie ma różnicy. |
|
|
|
|
przenikanie
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Gru 2013 Posty: 392 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pon 06 Mar, 2017
|
|
|
Thx |
_________________ Hase Kettwiesel 60V/2kW
Hase Lepus 48V/0.5kW |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 06 Mar, 2017
|
|
|
Z punktu widzenia "pesymisty" nie ma takich samych ogniw . |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|