ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Łączenie pojedynczych ogniw vs. łączenie 2 osobnych baterii
Autor Wiadomość
przenikanie 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Gru 2013
Posty: 392
Skąd: Łódź
Wysłany: Pon 06 Mar, 2017   Łączenie pojedynczych ogniw vs. łączenie 2 osobnych baterii

Wiadomo, jak się POWINNO łączyć ogniwa. Nowy koszyk, nowe ogniwa luzem, taśma, zgrzewarka i robimy.
Wiadomo, że MOŻNA połączyć kilka baterii ogniw (baterii, czyli zespołów). Na przykład mamy pakiety turnigy (jak w opisie Tasa na blogu), łączymy je szeregowo-równolegle wedle potrzeb i mamy baterię o żądanej pojemności i woltażu.

Żeby uprościć rysowanie, przykłady dotyczą pakietu 4s 2p.
Rysunek 1 przedstawia 2 gotowe baterie 4s1p połączone równolegle. Wyjścia połączone równolegle, podobnie jak przewody do złączy balansowania. W sumie wychodzi bateria 4s2p.
Rysunek 2 przedstawia baterię robioną według sztuki, od podstaw od razu w układzie 4s2p.

Pytanie: jakie są ewentualne różnice w pracy obu tak zbudowanych baterii? I czy w ogóle jakieś są?
Na rysunku 1 osobne 2 baterie są połączone równolegle grubymi kablami wyjściowymi, ale także poszczególne sekcje połączone są cieńszymi przewodami do balansowania. Czy grubość tych przewodów ma istotne znaczenie?

_________________
Hase Kettwiesel 60V/2kW
Hase Lepus 48V/0.5kW
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 06 Mar, 2017   

Jeżeli w przypadku pierwszym będą spore różnice między 'bateriami' to przez te cienkie przewody balansera spory prąd będzie mógł iść :)
 
 
przenikanie 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Gru 2013
Posty: 392
Skąd: Łódź
Wysłany: Pon 06 Mar, 2017   

Dzięki, Atomek1000. Dodam, że oczywiście zakładam, że w pierwszym przypadku obie baterie składają się z identycznych, nowych ogniw, naładowanych do takiego samego napięcia przed pierwszym łączeniem.
Ciekawi mnie raczej zachowanie takiego układu podczas normalnej eksploatacji.
_________________
Hase Kettwiesel 60V/2kW
Hase Lepus 48V/0.5kW
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 06 Mar, 2017   

Oprócz takich czysto prądowych różnic z powodu oporów na przewodach to nie będzie różnicy w działaniu. Kwestia dobrze tego zrobienia i nie ma różnicy.
 
 
przenikanie 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Gru 2013
Posty: 392
Skąd: Łódź
Wysłany: Pon 06 Mar, 2017   

Thx
_________________
Hase Kettwiesel 60V/2kW
Hase Lepus 48V/0.5kW
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 06 Mar, 2017   

Z punktu widzenia "pesymisty" nie ma takich samych ogniw :cry: .
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group