ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
E-cross ZIPP i sterownik 36V
Autor Wiadomość
leszcz 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lut 2017
Posty: 861
Skąd: Rumia
Wysłany: Wto 07 Mar, 2017   

OK

Właśnie pomierzyłem na pakiecie 10s10p naładowanym do 36V.

Przy maks. obciążeniu było 35V/28A na pakiecie i 20V/50A na silniku. Na zablokowanym kole idzie 12V/~70A.

Wielkie dzięki Panowie od tej strony wygląda na to że, wszystko jest jak należy.

Teraz zabiorę się za moment, bo ten motor ma po prostu za szybkie przełożenie. Silnik z magmy przyszedł z mniejszą zębatką (25H) niż fabryczna w motorku (na 420).



Będę musiał wymienić łańcuch i tylną zębatkę na 25H. To chyba ostatnia rzecz jaką mogę zrobić, żeby ten motorek "rwał" zamiast pędził...
 
 
sirgregs 
prezes


Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Paź 2015
Posty: 933
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto 07 Mar, 2017   

Nadal nie chce jeździć?
Dałeś potestować synowi i wciąż rozczarowany?
To musisz wybrać coś tutaj: pitbike
I to minimum 125cm pojemności ;-)
 
 
leszcz 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lut 2017
Posty: 861
Skąd: Rumia
Wysłany: Wto 07 Mar, 2017   

Nie ma to mocy na starcie...
Na suchym betonie jestem w stanie gołymi rękami utrzymać motor w miejscu na pełnym gazie bez siadania na niego. Koło się nawet nie obróci. Taki żółwik dla 3 latków to jest chyba... Porażka.
 
 
sirgregs 
prezes


Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Paź 2015
Posty: 933
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto 07 Mar, 2017   

No to faktycznie zredukuj przełożenie ale dwukrotnie. Tylko wtedy prędkość maksymalna też spadnie dwukrotnie. Nie ma co oczekiwać cudów z 1kW mocy elektrycznej pobieranej z aku w szczycie.
 
 
leszcz 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lut 2017
Posty: 861
Skąd: Rumia
Wysłany: Wto 07 Mar, 2017   

Mogę tylko o ok 1/3 bo obecnie zębatki są 9/45 a będą 11/80. Mniejszej na przód i większej na tył nie znalazłem.
 
 
leszcz 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lut 2017
Posty: 861
Skąd: Rumia
Wysłany: Wto 07 Mar, 2017   

Czy ktoś mi wytłumaczy dlaczego sterownik pod obciążeniem zwiększa prąd kosztem napięcia?
 
 
sirgregs 
prezes


Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Paź 2015
Posty: 933
Skąd: Łódź
Wysłany: Nie 26 Mar, 2017   

Widzę że zająłeś się rowerkiem dla siebie a projekt dla syna leży ;-)
Sterowniki DC jakie są stosowane do naszych pojazdów to sterownik PWM.
Oznacza to nic innego jak to że pełne napięcie akumulatora jest podawane na odbiornik (silnik) w formie prostokątnych (pomijając zniekształcenia komutacji) wycinków tegoż pełnego napięcia. Wypełnieniem przebiegu na wyjściu zawiaduje wychylenie manetki (w pewnym sensie)
Jeżeli wychylisz manetkę troszeczkę to czas podawania napięcia jest wielokrotnie mniejszy niż czas przerwy.
W połowie wychylenia niech będzie pół na pół a przy maksymalnie wychylonej manetce prawie cały czas jest podawane napięcie na odbiornik. Piszę prawie bo sterownik jest tak cwany że mierzy prąd jaki płynie z aku i nie pozwala pobrać więcej niż mu kazali w fabryce (wie to ze spadku napięcia na zworze pomiarowej którą tu na forum często modyfikujemy żeby sterownik brał tyle prądu z aku ile my chcemy a nie fabryka). Prąd maksymalny również jest regulowany wypełnieniem na wyjściu. Czyli pełne napięcie na silniku (100% wypełnienia) pojawić się może dopiero jak zasuwasz z pełną prędkością z górki czy z wiatrem. Przy ostrym starcie pełnego sygnału na wyjściu nie ujrzysz. Czyli jadąc szybko z górki prądy aku i silnika będą praktycznie identyczne i w tak naprawdę takie jakby sterownika wcale nie było. Przy niskich prędkościach czy ruszaniu silnik dostaje piki napięcia które jako odbiornik indukcyjny filtruje niejako przy czym napięcie jest niskie a prąd wysoki aby nic w przyrodzie nie zginęło i bilans energetyczny był zgodny. Czyli moc na wejściu jest równa mocy na wyjściu pomniejszonej o straty na sterowniku.
 
 
leszcz 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lut 2017
Posty: 861
Skąd: Rumia
Wysłany: Sob 13 Maj, 2017   

Udało się! Dziś krosik ruszył i moich 3 synów ma ogromnego banana na twarzy.

Ogromne dzięki dla sirgregs. Bez Ciebie nie udałoby się tego osiągnąć. Dzięki!

Urobiłem się z tym gratem niemiłosiernie. Ogólnie odradzam zakup tego modelu (Zipp e-cross). Ciężki, źle zaprojektowany, źle wyprodukowany, fabryczny napęd to pomyłka, itd, itp. Zdecydowanie lepiej młodemu choćby 20" rower zelektryzować.

No ale! Nasz już jeździ i to całkiem nieźle nawet w terenie.
Wyjeżdża z krzaków. Poprzedni nawet nie drgnął.
Fotki i filmiki z dzisiejszego testowania.

Po godzinie jazdy zostało 38,9V na pakiecie. Sterownik letni, jedynie silnik baaaardzo gorący. Jeśli coś "strzeli" to ten element.

Podsumowanie w stosunku do "fabryki":
- pakiet lion 10s10p na ncr18650BL zamiast aku 3*chiński żel12V (sprzedany na olx za 150zł),
- silnik 800W (z magmy) zamiast 500W,
- sterownik 500W z magmy (24V 30A),
- zębatki (plus gęściejszy łąńcuch) 11przód 80tył zamiast 9przód 45tył.
 
 
sirgregs 
prezes


Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Paź 2015
Posty: 933
Skąd: Łódź
Wysłany: Nie 14 Maj, 2017   

No to teraz pozostaje tylko jeździć :-)
Ciekawe czy się będziesz wyrabiał z ładowaniem akumulatora jak chłopaków wciągnie jazda ;-)
Gratuluje ukończenia projektu.
Wypadałoby teraz wysłać do producenta listę komponentów jakie powinni tam wkładać od początku 😎
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group