Silnik etEchnology G45/26/500 kilka pytań. |
Autor |
Wiadomość |
sirgregs
prezes
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Paź 2015 Posty: 933 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Sob 28 Sty, 2017
|
|
|
Halle na płytce tak jak było w oryginale? I z czym będą współpracowały? |
|
|
|
|
AOLEK
młodzik
Dołączył: 27 Sty 2017 Posty: 54 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: Sob 28 Sty, 2017
|
|
|
Hale będą przylutowane do płytki (żeby je równo ustawić) a przewody dodatkowo wyjdą na zewnątrz, może je się wykorzysta. |
_________________ Mój EBIKE Pomocy |
|
|
|
|
Passat_EQ
prezes
Pomógł: 15 razy Dołączył: 08 Paź 2016 Posty: 580 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Sob 28 Sty, 2017
|
|
|
AOLEK napisał/a: | Hale będą przylutowane do płytki (żeby je równo ustawić) a przewody dodatkowo wyjdą na zewnątrz, może je się wykorzysta. |
W silnikach bionx halle ustawione sa równomiernie co 120stopni pomiedzy zębami elektromagnesów i to ustawienie moim zdaniem jest najprostsze i najdokładniejsze. Nie trzeba nic frezowac. |
|
|
|
|
AOLEK
młodzik
Dołączył: 27 Sty 2017 Posty: 54 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: Nie 29 Sty, 2017
|
|
|
I tu chyba jeszcze czegoś nie rozumie. Oooo ... trochę mnie olśniło. Da radę (jak hale się zmieszczą) U mnie jest 45 cewek i 40 magnesów - więc co 15 cewek wyjdzie 120°.
A tak z ciekawości ile jest w silnikach BIONX cewek ? |
_________________ Mój EBIKE Pomocy |
|
|
|
|
Passat_EQ
prezes
Pomógł: 15 razy Dołączył: 08 Paź 2016 Posty: 580 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 29 Sty, 2017
|
|
|
AOLEK napisał/a: | I tu chyba jeszcze czegoś nie rozumie. Oooo ... trochę mnie olśniło. Da radę (jak hale się zmieszczą) U mnie jest 45 cewek i 40 magnesów - więc co 15 cewek wyjdzie 120°.
A tak z ciekawości ile jest w silnikach BIONX cewek ? |
https://www.google.pl/sea...WrhBH8Q_AUIBigB
są rózne modele i rozne ilosci. |
|
|
|
|
AOLEK
młodzik
Dołączył: 27 Sty 2017 Posty: 54 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: Nie 29 Sty, 2017
|
|
|
Na końcu tego LINKA jest fajny filmik jak testują rower na hamowni. Oby mnie to nie spotkało w drodze daleko od domu |
_________________ Mój EBIKE Pomocy |
|
|
|
|
AOLEK
młodzik
Dołączył: 27 Sty 2017 Posty: 54 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: Śro 01 Lut, 2017
|
|
|
Odzyskałem stare czujniki halla ze sterownika tego silnika. Wszystkie wydają się dobre. Po podłączeniu zasilania +5V na wyjściu jest napięcie 2.5V po przyłożeniu do niego magnesu np. biegunem S napięcie rośnie do blisko 5v jak zmienie biegun na N to napięcie spada prawie do zera. Moje pytanie brzmi czy te czujniki spełnią swoje zadanie ? |
_________________ Mój EBIKE Pomocy |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 01 Lut, 2017
|
|
|
Tak. |
|
|
|
|
sirgregs
prezes
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Paź 2015 Posty: 933 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Czw 02 Lut, 2017
|
|
|
AOLEK napisał/a: | Po podłączeniu zasilania +5V na wyjściu jest napięcie 2.5V po przyłożeniu do niego magnesu np. biegunem S napięcie rośnie do blisko 5v jak zmienie biegun na N to napięcie spada prawie do zera. Moje pytanie brzmi czy te czujniki spełnią swoje zadanie ? |
Nie spełnią swojego zadania raczej bo jak widać z opisu nie są to halle bipolarne (dwustanowe, dyskretne czy jak je tam zwał)
Stany wyjścia czujnika naliczyłem już 3:
- 2,5V (bez pola magnetycznego)
- 5V (pole S powiedzmy że pole magnetyczne dodatnie)
- 0V (pole magnetyczne ujemne)
Prawdopodobnie są to halle analogowe o czym pisał już w temacie tego silnika barmal (napisał coś w stylu "a może to sinus")
Sprawdź czy napięcie się zmienia płynnie w zależności od odległości magnesu od czujnika i wtedy będzie pewność że to czujniki analogowe i się nie nadają jako czujniki halla do standardowych sterowników. |
|
|
|
|
sirgregs
prezes
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Paź 2015 Posty: 933 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto 14 Lut, 2017
|
|
|
I udało Ci się sprawdzić te halle?
Jakie dalsze losy silnika? |
|
|
|
|
AOLEK
młodzik
Dołączył: 27 Sty 2017 Posty: 54 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: Śro 15 Lut, 2017
|
|
|
Prace powoli idą do przodu.
Wczoraj akurat kleiłem żywicą hale A 3144, bo te z oryginalnej płytki nie nadają się.
Moje wczorajsze wypociny (ale trochę słaba jakość):
Przydało by się u mnie wymienić jedno małe łożysko od strony kasety ale nie mam pojęcia jak je
wyciągnąć.
...po pewnym czasie,
Udało się wreszcie wyciągnąć łożysko za pomocą nafty grubego gwoździa i młotka. Do stojana postanowiłem wyfrezować ,potem skleić żywicą wzmocnienie z blachy aluminiowej 4mm i płytkę PCB (tak żeby łatwiej hale zamocować).
prace nad własnym zasilaczem i zasilaniem trwają
Dotarł do mnie też taki sterownik: TUTAJ
i mam pytania:
Czy te dwa przewody od hamulców "Brake under low voltage" Mam to rozumieć, że jak nacisnę klamki hamulca to te przewody są zwierane i sterownik nie podaje prądu na fazy?
Nie mam pojęcia do czego służą dwa ostatnie przewody
Green wire - Gauge wire
White white - Self leaming line
Z tego co wiem w sterowniku tym siedzi siedem tranzystorów FHP80N07 dowiedziałem się, że są na 80A i 70V może ktoś wie coś więcej o parametrach tych mosfetów ciekawi mnie ile wynosi parametr RDS(ON)
Nie wiem na jaką temperaturę kupić wyłącznik termiczny ?
UZUPEŁNIENIE 03-03-2017
Dziś trochę przedobrzyłem z robotą:
...więcej zdjęć w moim albumie
UZUPEŁNIENIE 04-03-2017
Poprawiłem wczorajszą fuszerkę. Silnik już gotowy do zaplotu
więcej zdjęć w moim albumie |
_________________ Mój EBIKE Pomocy |
|
|
|
|
AOLEK
młodzik
Dołączył: 27 Sty 2017 Posty: 54 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: Czw 09 Mar, 2017
|
|
|
Pora skrzynkę zrobić. Za dużo to tu miejsca niema.
Na ścisk wejdzie 241 ogniw. |
_________________ Mój EBIKE Pomocy |
|
|
|
|
AOLEK
młodzik
Dołączył: 27 Sty 2017 Posty: 54 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: Sob 11 Mar, 2017
|
|
|
Skrzynkę później zrobię.
Moje dzisiejsze wypociny blokada osi silnika:
|
_________________ Mój EBIKE Pomocy |
|
|
|
|
djmarcin56
prezes
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Sie 2016 Posty: 522 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pon 17 Kwi, 2017
|
|
|
Jak tam w końcu z silnikiem poszło? Zlozyles wszystko do kupy i działa jak trzeba z tymi halami? |
_________________ Zbieram graty do swojej pierwszej konstrukcji |
|
|
|
|
Kajman
prezes
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 719 Skąd: Bdg
|
Wysłany: Pią 10 Wrz, 2021
|
|
|
Odkop po latach, udało się ten silnik uruchomić? Co był wart i co zniósł? |
|
|
|
|
|