ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbumZlot EV 6-7 maja 2017
Batteryguru baterie do rowerĂłw elektrycznych

Poprzedni temat «» Następny temat
Ferrofluid, chłodzenie silnika.
Autor Wiadomość
maniekrox 
prezes


Pomógł: 20 razy
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 874
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 30 Lis, 2015   

Może być tak, że podczas ogólnej burzy magnetycznej panującej w okolicach uzwojeń ten ferrofluid przeskakuje z magnesów na uzwojenie, potem znowu na magnesy itd... Widzieliście pewnie co się dzieje z takim ferrofluidem po przyłożeniu magnesu, a popatrzcie jak w silniku się to dynamicznie zmienia. Niemniej jednak cały czas to by się działo jedynie w obrębie uzwojenie - magnesy...
_________________
Sprzedam bmsy:
- 10s 30A
- 14s 30A

https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=6923
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 17 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1223
Skąd: Poznań
Wysłany: Pon 30 Lis, 2015   

A z magnesów na obudowę, chyba ma sens, jeżeli rzeczywiście to tak działa.
 
 
maniekrox 
prezes


Pomógł: 20 razy
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 874
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 30 Lis, 2015   

Przenosząc ciepło na pokrywy "delikatnie" zwiększasz powierzchnię oddawania ciepła;)
_________________
Sprzedam bmsy:
- 10s 30A
- 14s 30A

https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=6923
 
 
ajs 
stażysta


Dołączył: 10 Paź 2014
Posty: 140
Skąd: Gorzów Wielkopolski
Wysłany: Nie 26 Lut, 2017   

Czy ktoś z Was ma już jakieś wyciągnięte wnioski z zastosowania ferrofluidu ?
 
 
Przemek 
prezes


Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Lip 2015
Posty: 587
Skąd: Katowice
Wysłany: Pon 20 Mar, 2017   

ja już nie dugo będę mógł wypowiedzieć sie jak to wygląda w praktyce, a tym czasem trafiłem na bardzo fajny elaborat, naprawdę interesujące źródełko

cytat
" Z pozytywnym skutkiem zostały również przeprowadzone
próby zastosowania cieczy ferromagnetycznych do wypełniania
szczelin w obwodach magnetycznych maszyn elektrycznych. Uzyskano w ten
sposób większą moc i lepsze chłodzenie tych urządzeń. "

polecam całość
http://www.foton.if.uj.ed...65-d7eae249b43e
 
 
Passat_EQ 
dyrektor


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Paź 2016
Posty: 419
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pon 20 Mar, 2017   

W silnikach elektrycznych czesto uzwojenie jest nieruchome i polaczone z obudowa/ radiatorem.
Wtedy ciecz pomoze w transporcie energii na zewnatrz. W silnikh jakie sa w rowerach tej cieczy trzeba tyle aby chlapala po uzwojenij czyli na kieliszki. Najtaniej olej.
 
 
Przemek 
prezes


Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Lip 2015
Posty: 587
Skąd: Katowice
Wysłany: Pon 20 Mar, 2017   

Passat_EQ napisał/a:
trzeba tyle aby chlapala po uzwojenij


raczej z tego co przestudiowałem ta ciecz nie będzie chlapać na pewno, ona ściśle trzyma sie pola magnetycznego
w opracowaniu które podlinkowałem jest zdjęcie jak ferrofluid pnie się po przewodniku który wytwarza pole, więc w moim silniku gdy będzie wyłączony ferro będzie "siedzieć" pomiędzy magnesami ale gdy włączę silnik i cewki zaczną indukować pole ferro będzie przyklejało " sie do aktywnej cewki nie dość że będzie odbierać ciepło to jeszcze zwiększy sile przyciągania, tak wynika z opisu, inną sprawą jest ile go nalać by było go optymalnie wydaje mi sie że powinno go być na tyle by powodował swoją objętością wybrzuszenie między magnesami tak aby wystawał ponad nie ale mieścił sie w przerwie powietrznej miedzy magnesami a cewkami, co do kosztu wytworzenia autor podaje ze każda pracownia chemiczna w podstawówce ma odczynniki by wytworzyć ferro wiec jego cena podejrzewam że jest dyktowana prze jej "tajemne" moce i popyt

Passat_EQ napisał/a:
Najtaniej olej.


czy z olejem jest taniej? hmm- ale ilość komplikacji rośnie, do tego uszczelnienia, odpowietrzniki itd.
 
 
maniekrox 
prezes


Pomógł: 20 razy
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 874
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 20 Mar, 2017   

Jak ktoś to przetestuje, to zwróćcie proszę uwagę czy:

* Nie zmieniło się zużycie ebajka w Wh/km
* Nie zmieniła się prędkość maksymalna

:)
_________________
Sprzedam bmsy:
- 10s 30A
- 14s 30A

https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=6923
 
 
Passat_EQ 
dyrektor


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Paź 2016
Posty: 419
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pon 20 Mar, 2017   

Jest teoria ktora mowi ze z kaset vhs mozna zrobic ferrofluid. Podobno wystarczy je rozwinac i zalac odpowiednim rozcienczalnikiem. Nastepnie go odparowac i proszek zmiezac z olejem silnikowym.
Mi latwiej to poszlo gdy tasme rozciagalem przez co proszek sie odrywal sam i wykruszal.
Dodalem olej ale nie pamietam co z tego wyszlo bo nie dokolczylem zabawy.
Mozesz sprobowac.
 
 
Przemek 
prezes


Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Lip 2015
Posty: 587
Skąd: Katowice
Wysłany: Pon 20 Mar, 2017   

czytałem te opisy "zrób to sam" ale tam raczej nie było pisane o odparowywaniu tylko zebraniu cząstek za pomocą magnesu, odparowanie doprowadzi do zanieczyszczenia cząsteczek pozostałymi "fuzlami " z rozpuszczenia taśmy
chyba zrobię taki eksperyment by stworzyć ten ferro fluid a w następnym kroku umieszczę go na magnesie i spróbuje zadziałać na niego elektromagnesem zobaczę czy faktycznie w czasie wytwarzania pola przez cewkę będzie ja łapał, wnioski na pewno tu opiszę
 
 
Mobil 
prezes
Elektrony we krwi :)



Pomógł: 5 razy
Wiek: 22
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 648
Skąd: Małopolskie
Wysłany: Pon 20 Mar, 2017   

Ja bym się bał to wlać do silnika, jednak ferrofluid to ferro... :neutral:
 
 
DeeX 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lut 2012
Posty: 185
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pon 20 Mar, 2017   

Maniekrox oczywiście że te czynniki się zmienia. To tak jakby do silnika wstawić silniejsze magnesy. Zmieni się kv przez co zwiększy się pobierana prąd.
 
 
radasss 
kierownik
Radosław



Pomógł: 7 razy
Wiek: 49
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 390
Skąd: Luboń/k.Poznania
Wysłany: Pon 20 Mar, 2017   

Przy ilościach ferrofluidu jakie będą dozowane do silnika to oprócz nieznacznego polepszenia oddawania ciepła nic więcej w zauważalny sposób się nie zmieni. To tak na moje skromne wyczucie.
_________________
Houk
Ostatnio zmieniony przez radasss Wto 21 Mar, 2017, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 21 razy
Wiek: 48
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1222
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 20 Mar, 2017   

Ferrofluid pozwala zmniejszyć opór magnetyczny (powietrze jest słabym przewodnikiem pola magnetycznego), żadne zwarcie się nie robi. Transformatory toroidalne osiągają większe indukcje, bo blacha nie jest cięta, tylko zwijana i ma dwa końce.
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
DeeX 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lut 2012
Posty: 185
Skąd: Gdynia
Wysłany: Wto 21 Mar, 2017   

Gienek musze Ciebie zasmucić :lol:

Wszystkie HUB'owe stojany jakie miałem w łapkach były zwijane z jednego kawałka blachy :lol:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Archiwum zlotów EV w Żyrardowie
Zanim coś kupisz, albo zlecisz innym przeczytaj!