WIP (work in progress) :) |
Autor |
Wiadomość |
pepelito
kierownik
Pomógł: 6 razy Wiek: 31 Dołączył: 04 Gru 2016 Posty: 386 Skąd: ropczyce
|
Wysłany: Czw 23 Mar, 2017
|
|
|
To fakt, 6 podjazdów na dystansie 25km z czego 1 12%
Tak tylko zazdroszczę. |
|
|
|
|
leszcz
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lut 2017 Posty: 861 Skąd: Rumia
|
Wysłany: Czw 23 Mar, 2017
|
|
|
Mam zagwozdkę.
Sterownik odcina mi prz ~31V a ogniwa (BL) są używalne do 2,6-2,7V (2,5V to minimum). Dlatego myślę o dołożeniu 2-3s aby przy 31V mieć niższe napięcie na celach.
Kwestia napięcia przy maksymalnym naładowaniu.
Przy 12s będę miał (niezbyt długo) 50.4V a
przy 13s 54.6V.
Czy ktoś wie na jakim maksymalnym napięciu ten silnik (24v tranzx) jest w stanie przy 600W pracować? |
|
|
|
|
sirgregs
prezes
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Paź 2015 Posty: 933 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Czw 23 Mar, 2017
|
|
|
Jak założysz 12s lub 13s to będzie Ci odcinało przy 41V |
|
|
|
|
leszcz
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lut 2017 Posty: 861 Skąd: Rumia
|
Wysłany: Czw 23 Mar, 2017
|
|
|
Hm ale skoro teraz nie odcina na naładowanych 10s (~41,5V) to po odcięciu 12-13s na 41V i odłączeniu/podłączeniu sterownika ponownie powinien ruszyć co?... |
|
|
|
|
sirgregs
prezes
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Paź 2015 Posty: 933 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Czw 23 Mar, 2017
|
|
|
Po odłączeniu i podłączeniu ponownym ruszy i rozładuje do 31V i wtedy prawdopodobnie napięcie na którejś celi będzie niższe niż powinno i w ten sposób zniszczysz bardzo szybko akumulator.
31V podzielone na 13 to tylko 2,38V. Przy nawet niewielkiej różnicy któraś cela spadnie jeszcze niżej i będzie coraz gorzej bardzo szybko.
10s jest ok dla tego sterownika.
12/13s też jest ok ale nie wolno jak odetnie sterownik odpinać i podpinać jeszcze raz bo zabijesz aku. |
|
|
|
|
leszcz
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lut 2017 Posty: 861 Skąd: Rumia
|
Wysłany: Czw 23 Mar, 2017
|
|
|
Nie mam bmsa ale jeżdżę na buzzerach ustawionych na 2.7V więc przy 12s zanim zejdzie do 31V będzie brzęczeć ok 32.4V.
Wracając do meritum czy TranzX pojedzie na 50.4V? |
|
|
|
|
sirgregs
prezes
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Paź 2015 Posty: 933 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Czw 23 Mar, 2017
|
|
|
Pojedzie tylko kwestia jak długo ...
Za mało 55km/h na sztywnej damce z silnikiem w przednim kole?
Według mnie sporo za dużo.
Szkoda zębów. |
|
|
|
|
leszcz
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lut 2017 Posty: 861 Skąd: Rumia
|
Wysłany: Czw 23 Mar, 2017
|
|
|
@sirgregs: nie zamierzam szybciej jeździć, już mnie koledzy uświadomili, że ten krasny przekładniowiec nie jest do tego stworzony.
Mi tylko chodzi o to czy takie napięcie (50V) tego silnika (24V) nie uszkodzi. A byłoby super gdyby ktoś był w stanie wytłumaczyć mi (wiedza elektro-mechaniczna) od czego zależy maksymalne napięcie jakie może pójść na silnik. |
|
|
|
|
sirgregs
prezes
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Paź 2015 Posty: 933 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Czw 23 Mar, 2017
|
|
|
Napięcie nie jest jakoś specjalnie istotne.
Ważniejsza jest moc zamieniana w silniku na ciepło.
Czyli bardziej istotny jest prąd sterownika.
Twój sterownik to 15A 36/48V
Zakładamy że nie przekraczasz parametrów silnika zasilając sterownik napięciem 10s (sterownik 15A)
Znaczy to że możesz zasilać napięciem 12/13s przy ograniczeniu prądu sterownika do np. 11A
Sprzęt w warunkach optymalnych pojedzie szybciej (z wiatrem, z górki) a w warunkach nieoptymalnych (pod górkę, ostry start, pod wiatr) wcale więcej mocy w niego nie pójdzie więc nic mu nie będzie.
Jeżeli podniesiesz napięcie a nie ograniczysz prądu więc będziesz wtłaczał w silnik w nieoptymalnych warunkach więcej mocy i możesz go przegrzać lub uszkodzić przekładnię albo nawet połamać widełki na ten przykład. |
|
|
|
|
leszcz
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lut 2017 Posty: 861 Skąd: Rumia
|
Wysłany: Czw 23 Mar, 2017
|
|
|
Wszystko jasne. OGROMNE dzięki! |
|
|
|
|
leszcz
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lut 2017 Posty: 861 Skąd: Rumia
|
Wysłany: Pon 10 Kwi, 2017
|
|
|
Nadszedł czas na pudło. Przyznam, że w przypadku tej damki jest to spore wyzwanie.
Póki co wymyśliłem osadzić same aku na dolnej rurze, na szkielecie aluminiowym (koszyk) i umocować tylko do pionowych rur z przodu i z tyłu.
Na dno szkieletu dam gumę aby cokolwiek amortyzacji miał aku.
Co o tym pomyśle sądzicie? Może inny pomysł?
Poglądowo taki profil to ma:
|
|
|
|
|
klawisz
początkujący
Dołączył: 16 Kwi 2017 Posty: 33 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: Śro 19 Kwi, 2017
|
|
|
Gdzie upolowałeś silnik w tak korzystnej cenie?
Pytam, bo chcę zelektryfikować rower dla żony możliwie niskim kosztem. |
|
|
|
|
leszcz
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lut 2017 Posty: 861 Skąd: Rumia
|
Wysłany: Śro 19 Kwi, 2017
|
|
|
Na tym forum |
|
|
|
|
irrs
brygadzista
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Gru 2014 Posty: 274 Skąd: Poznan.
|
Wysłany: Nie 20 Sie, 2017
|
|
|
leszcz napisał/a: | Nie mam bmsa ale jeżdżę na buzzerach |
Ładujesz aku zwykla ladowarka 42V? |
|
|
|
|
leszcz
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lut 2017 Posty: 861 Skąd: Rumia
|
|
|
|
|
|