ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem ze sterownikiem
Autor Wiadomość
Przemek393 
młodzik


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Paź 2015
Posty: 73
Skąd: Małopolskie
Wysłany: Pią 17 Mar, 2017   Problem ze sterownikiem

Witam wszystkich mam taki problem rower standartowy 250w tyle ze z wyświetlaczem sw lcd , wspomaganie tylko przy użyciu pas 5 trybów.

Problem polega ma tym ze jadę sobie te 25 km/h i co chwilę prędkość skacze z 25 na np 58 60 km/h i odcina napęd .wszystkie połączenia sprawdzłem wygada ok coś sugerujecie ?
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pią 17 Mar, 2017   

Ja bym sprawdził halle w silniku i całą trasę kabelkową do kontrolera Tak na początek.
 
 
Przemek393 
młodzik


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Paź 2015
Posty: 73
Skąd: Małopolskie
Wysłany: Czw 23 Mar, 2017   

Miałem chwile czasu rozebrane obudowę i okazuje się ze się ze z silnika wystają 3 fazowe i 3 sygnałowe biały czerwony czarny , jak odepne wtyczkę to wszystko pięknie działa tyle ze prędkości nie pokazuje na lcd . Da się może podpiąć np. Czujnik od licznika rowerowego czy nie bardzo .?
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pią 24 Mar, 2017   

Liczniki rowerowe działają na zasadzie zwierania linii pomiarowej. Jedno zwarcie na obrót koła.
Musisz sprawdzić jakie sygnały występują na tych dodatkowych kabelkach przy kręceniu kołem.
Bo możliwe, że stany te zmieniają się z każdą zmianą pola magnetycznego magnesów w kole, wtedy licznik rowerowy nie zda egzaminu.
Zawsze możesz założyć sobie osobno licznik rowerowy a kabelki od szybkości odłączyć w wyświetlaczu.
 
 
buckowina 
prezes


Pomógł: 2 razy
Wiek: 50
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 566
Skąd: Polska
Wysłany: Pią 24 Mar, 2017   

W silnikach przekładniowych np. Tranzx występuje dodatkowy czujnik Halla, który reaguje na magnes umieszczony na bocznej pokrywie. W Twoim przypadku jest to ten biały kabelek. Wszystkie czujniki (3 fazowe i 1 od prędkości) zasilane są w ten sam sposób, czyli +5v na czerwony kabelek i masa na czarny. Możesz sprawdzić, jaki sygnał wystawia ten czujnik miernikiem, na pewno jest to jeden sygnał na obrót koła. Jeśli będzie podawał masę lub 5v to jest szansa, ze uda się go zasymulowac zwykłym rowerowym czujnikiem kontraktronowym, zwierajac przez rezystor odpowiednie przewody.
_________________
Konwersje silników Bionx, TranX oraz podobnych pod zewnętrzny sterownik - priv
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group