ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Projekt e-Merida
Autor Wiadomość
tomoaza 
stażysta



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Lip 2015
Posty: 196
Skąd: Użytkownik zbanowany (rozsyłanie spamu)
Wysłany: Pon 20 Mar, 2017   

Jak najbardziej można to zrobić.Ale ja na wszelki wypadek nie wtykam lutownicy do sterownika, ale tylko z powodu tego , że coś spapram :mrgreen:
 
 
knt 
początkujący


Dołączył: 20 Cze 2016
Posty: 15
Skąd: Gdansk
Wysłany: Wto 21 Mar, 2017   

Skrzynka wygląda naprawdę ładnie i solidnie. Mam w związku z tym kilka pytań.
Jaki był koszt wykonania, co to za materiał i jaka jest grubość blachy?
I najważniejsze pytanie które mnie nurtuje. Wydaje mi się, że Twoja skrzynka mogłaby być sporo węższa. Dlaczego nie wykonałeś skrzynki na grubość akumulatora? Zyskałbyś na wadze jaki między nogami większy komfort.
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 820
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 22 Mar, 2017   

Skrzynka z blachy nierdzewnej 1.5 mm ( gdzieś wcześniej pisałem ). Szerokość 10 cm. Szerokość baterii wyszła mi 7.5 cm. Zostaje 2.5 cm czyli po ok 1.25 cm z każdej strony piankę amortyzacyjną i ew kable. Ponadto szerokość sterownika wymusiła taki wymiar. Musi być na leżąco gdyż inaczej by nie wszedł. Pewnie 9 cm było by na styk i wystarczająco, jednak może jak mnie kiedyś dopadnie watowica to mam szansę w tą niewielką ramę 18 cali wsadzić jakieś turnigy HC w tą standardową jak na ebike skrzynkę. Ona może wydaje się taka szeroka gdyż jest relatywnie mała - gdyż rower ma mały ograniczający wielkość baterii trójkąt ramy. Za to mam wszystko w środku baterię 13s6p oraz sterownik GT500. Koszt skrzynki 200 zł u blacharza, 50 zł malowanie proszkowe i 20 zł śrubki i obejma.
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 820
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 26 Mar, 2017   

W dniu dzisiejszym e-Merida została finalnie złożona i miały miejsce pierwsze jazdy testowe. Rower nie jest niestety demonem prędkości. Pewnie przez zasilanie lijon 13S oraz wagę własną 31.5 kg ( będzie docelowo ok 33 kg jak założę sztycę amortyzowaną oraz bagażnik ). Sam ważę 91 kg, stąd było co pchać silniczkowi 7x9. Prądy max zaobserwowane na watomierzu to ok 27 A, moc 1300 W. Prędkość max bez wspomagania ok 36 km/h. Ładnie przyspiesza, działa regen. Najlepiej wyczuwalny z górki ;-) Hamulce mam AVID BB7 z czujnikami na linkę. Działają jak powinny. Zaliczyłem też pierwszego kapcia ! ;-(. Zmuszony byłem łatać bez zdejmowania koła z roweru. Na szczęście pech dopadł mnie 800m od domu ;-) .

Chciałem złożyć oficjalne podziękowania za cierpliwość dla mojej żony ;-) oraz za nieocenioną pomoc Sietaz dzięki któremu w ogóle było możliwe złożenie ebike'a. Dziękuję też Tasowi za bloga, Atomek1000 za koszyczki i baterie do budowy akumulatora i cenne rady, WojtekErnest za wsparcie. Dziękuję Wszystkim forumowiczom ;-)

Rower działa. Banan na twarzy, aż się chce do odcięcia wyczerpać akumulator ;-)













noca.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 293 raz(y) 223,13 KB

skrzynka.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 2862 raz(y) 545,19 KB

silnik.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 266 raz(y) 462,33 KB

góra.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 273 raz(y) 554,28 KB

bok.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 269 raz(y) 933,2 KB

merida.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 324 raz(y) 655,09 KB

 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 27 Mar, 2017   

No i teraz nie masz wyjscia, trzeba robić rower dla żony.
Kapec, a nie bylo za małe ciśnienie w oponach ?

Pzdr.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 820
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 27 Mar, 2017   

Właśnie z ciśnieniem było ok ponad 2.5 atm. Żona jest przerażona wizją kolejnych miesięcy rozpierduchy w mieszkaniu i kategorycznie odmawia zgodny na przeróbkę jej pojazdu. Jednak ja zrobię swoje ;-) Jak się Jej nie spodoba jazda to sprzedam i dam jej cała kasę na kosmetyki/ciuchy/spa które wezmę za ten przerobiony rower lub kupie inny zwykły. Mam nadzieję, że się jednak da przekonać.
 
 
pepelito 
kierownik


Pomógł: 6 razy
Wiek: 30
Dołączył: 04 Gru 2016
Posty: 386
Skąd: ropczyce
Wysłany: Pon 27 Mar, 2017   

Daj się jej przejechać, prawdopodobnie zmieni zdanie. :mrgreen:
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 820
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 27 Mar, 2017   

Oj nie wiem, czy nie zrobi sobie krzywdy ;-)
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 27 Mar, 2017   

Elektrotonus napisał/a:
Właśnie z ciśnieniem było ok ponad 2.5 atm.

JA dobijam 3,5-4 atm a jestem lżejszy od Ciebie. :-)
Sądzę że przy 2,5 Atm było widać po Twoim ciężarem 'lekki' flak, co sprzyja uszkodzeniom.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 820
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 27 Mar, 2017   

Moja opona ma min 2.5 max 4 atm.
 
 
madejp 
dyrektor


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 19 Paź 2015
Posty: 417
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 27 Mar, 2017   

1. Pompuj bliżej max niż min
2. Kup dętkę o rozmiar większą na szerokość niż opona - to opona ma trzymać ciśnienie, nie dętka, dętka tylko uszczelnia. Im mniej się rozciągnie, tym mniejsza szansa na przebicie.
3. Daj opaskę do wnętrza obręczy, jeśli obręcz nie jest gładka w środku (ja miałem otwory z dostępem do nypli). Ja zastosowałem srebrną taśmę, ale zdaje się, że są gotowe do kupienia.

Przed elektryfikacją jeździłem na byle czym byle jak napompowanym nie było problemu. Po założeniu silnika, co drugi wyjazd to był kapeć. :grin: Dopiero po zastosowaniu wszystkich 3 powyższych zasad przestałem mieć problemy.

P.S. Jeżdżę po mieście!
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 820
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 27 Mar, 2017   

Nabiłem prawie 4 atm. Chyba ok, jechałem powoli z synem na ramie, więc 90 + 20 kg. Nic nie strzeliło. Mam dętkę MTB Continental 26'' x 1,75'' - 2,5'' zaś oponę OPONA SCHWALBE SMART SAM 26x2.10 HS 367 więc dętka ma jakiś zapas ;-) Dodatkowo jest pomiędzy dętką a oponą opaska antyprzbiciowa zefal.
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 820
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 02 Kwi, 2017   

Kolejna upierdiwa awaria. Nie wiem czemu ale sterownik przeszedł w tryb bez hallotronowy, silnik lekko drga i poszarpuje przy ruszaniu z miejsca. Jak się rusza "nogami" to nie ma problemu ale zanim nie nabierze prędkości to wariuje. Na blogu Tasa jest opis testu halli. Będę testował ;-(

http://ebike.nexun.pl/diagnostyka-silnika/

film:

https://www.youtube.com/watch?v=IpO2gGsxokA
 
 
Mitar 
kierownik



Pomógł: 5 razy
Wiek: 43
Dołączył: 07 Gru 2016
Posty: 376
Skąd: Gliwice
Wysłany: Nie 02 Kwi, 2017   

Masz hale połączone ze sterownikiem wtyczką czy na stałe? Może ci nie styka jakiś przewód.
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 820
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 02 Kwi, 2017   

Wtyczką , sprawdzałem, wygląda na OK.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group