Termowizja |
Autor |
Wiadomość |
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pon 27 Mar, 2017
|
|
|
Technologia idzie do przodu. Moj ojciec ma teraz taka kamere wbudowana w swoj telefon komorkowy. Jeszcze pare lat i kto wie czy nie bedzie to standard |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 27 Mar, 2017
|
|
|
Kamery widzą podczerwień i można nimi sprawdzić choćby pilota, czy nadajniki w barierach optycznych. |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pon 27 Mar, 2017
|
|
|
Kamery termowizyjne mają różne rozdzielczości. Moim zdaniem dopiero 320x240 umożliwia jakiekolwiek prace z takim narzędziem. Wszelakie wynalazki pokroju 80x60 czy inne są dobre do badania okien i drzwi, ale nie dla elektronika. Zresztą sami zobaczcie jak wygląda obraz z kamerki fabrycznej, a jak po odblokowaniu wysokiej rozdzielczości.
|
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pon 27 Mar, 2017
|
|
|
Ma 640x480 wiec chyba calkiem ok. Do tego ma ciekawa funkcje ze moze nakladac kolory z drugiego normalnego aparatu na ten sam obraz. Sa jeszcze takie same kamerki ktore mozna podpiac pod kazdego smartfona przez usb za calkiem przyzwoite pieniadze |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pon 27 Mar, 2017
|
|
|
Ma CAT S60? Tam siedzi Flir Lepton, to taka najbardziej budżetowa kamerka termowizyjna 80 x 60 (lub 160 x 120 zaleznie od wersji) interpolowane na 640x480. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
PawLas [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 27 Mar, 2017
|
|
|
JerzyZ napisał/a: | tas napisał/a: | to oznacza, że istotnym grzejnym elementem są chyba same magnesy. | Czy ktoś potrafi to wytłumaczyć? |
Cześć
Może prądy wirowe grzeją magnesy.. Dość mocne pole magnetyczne w ruchu...?
Wiki:
"Wraz ze wzrostem natężenia pola magnetycznego bądź przewodności właściwej przewodnika lub im szybciej zmienia się pole magnetyczne, na którego działanie wystawiony jest przewodnik, tym silniej indukują się prądy wirowe." |
Ostatnio zmieniony przez Pon 27 Mar, 2017, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pon 27 Mar, 2017
|
|
|
Tak to ta, Ale nigdzie nie chwalili sie ze interpolowana z tak malej rozdzielczosci. To by tlumaczylo czemu jest taka tania
Jednak zdjecia wygladaja calkiem calkiem. Nawet zwarcie na plytce PCB dzieki niej znalazlem |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Wto 04 Kwi, 2017
|
|
|
Podczas projektowania, budowy i użytkowania akumulatorów LiIon niezwykle istotne jest zapewnienie prawidłowych warunków termicznych podczas ich pracy.
Aby zobrazować zagadnienie wykonałem doświadczenie na przykładowym akumulatorze obciążonym prądem równym zaledwie połowy maksymalnego prądu ciągłego wedle noty, przypadającego na 1 ogniwo:
Ogniwa podczas pracy nabierają temperatury i grzeją się wzajemnie. Powoduje to, że akumulator pracuje w nie jednolitych warunkach termicznych. Ogniwa skrajne mają inną temperaturę niż ogniwa wewnątrz. Nawet prąd na poziomie tak niskim powoduje różnice w gradiencie kilkunastu stopni. Z uwagi na to, że to temperatura powoduje degradacje ogniw (a nie sam prąd, który tą temperaturę powoduje) problem równomiernej temperatury akumulatora jest istotny. Z tego też powodu używa się koszyków, które dzięki przestrzeniom miedzy ogniwami pomagają w wyrównywaniu temperatur. Kolejnym jest nie przekraczanie około połowy maksymalnego prądu ciągłego przewidzianego dla danego typu ogniwa.
Należy też zwrócić uwagę, że obecne na internecie (oraz szczególnie na forum) testy ogniw 18650 i termicznych możłiwości ich rozłądowania dotyczą tylko 1 sztuki, a sam test może być miarodajny dla aplikacji ogniwa w latarce. Niestety, obecność kilkuset ogniw w jednej bryle stawia cały test jednostkowy na głowie ponieważ ogniwo, które w labolatorium podczas rozładowania będzie mieć temperaturę 30st (co można zinterpretować jako sytuację, że ogniwo ma jeszcze odpowiednią rezerwę prądową) to połączone w segment kilkudziesięciu sztuk, w takich samych warunkach obciążenia ogrzeje się do ponad 50 co można zinterpretować jako graniczną temperaturę degradacji tego samego ogniwa. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
Ostatnio zmieniony przez tas Śro 05 Kwi, 2017, w całości zmieniany 5 razy |
|
|
|
|
PawLas [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 04 Kwi, 2017
|
|
|
I po to są koszyki.
Takie skrzela by się przydały w boxie do chłodzenia i eliminacji zalania deszczówką. |
|
|
|
|
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Wto 04 Kwi, 2017
|
|
|
Ile realnie jest miejsca między ogniwami w koszyku? Jakieś 2-3mm? Może dałoby się tam wcisnąć jakiś płaski rękaw albo wąż i przez to tłoczyć jakiś czynnik chłodzący? To mogłoby, moim zdaniem, zająć raczej mało miejsca i energii a mogłoby dać dobre rezultaty. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Wto 04 Kwi, 2017
|
|
|
W skrajnych przypadkach niby można, ale wystarczy mieć dobrze zbudowany aku i nie trzeba |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Yin
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 24 Lut 2014 Posty: 805 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Wto 04 Kwi, 2017
|
|
|
Pomysł że skrzelami jest niezły - wystarczy żeby była opcja szczelnego zamykania przy zlej pogodzie i otwierania przy dobrej. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Wto 04 Kwi, 2017
|
|
|
Coś w tym jest, z jakiegoś powodu Vectory i bombery nie są szczelne.
Właściwie to pierwszy z brzegu deszcz przelewa te ramyna wylot |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Śro 05 Kwi, 2017
|
|
|
Po jakim czasie od zalaczenia tego pradu zostalo wykonane te zdjecie? Tak pi razy drzwi, w sekundach czy w minutach czy moze po pol godzinie?
Bardzo ciekawe wnioski mozna z tego wyciagnac. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 05 Kwi, 2017
|
|
|
Do tego warto dodać. że miejsce 'podgrzewanego' BMS-a może mieć również negatywny wpływ na jego stabilność, choćby utrzymywanie przez BMS progów napięciowych. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
|