ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
A choinka w tym roku będzie w kwietniu :-P
Autor Wiadomość
slimax 
początkujący
Mechanik rowerowy


Dołączył: 26 Lut 2017
Posty: 32
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: Śro 05 Kwi, 2017   A choinka w tym roku będzie w kwietniu :-P

Ponieważ wyczytałem że używając ogniw li-ion w środkowym zakresie napięć można wydłużyć naście razy ich żywotność, powstał balanser "choinka" :-)
Ustawione aktualne napięcie balansowania 3.9V, prąd balansowania w okolicach 650ma.
To lekko zmodyfikowna wersja znanego na tym forum balansera, bez ledów bo na halogenach widać nawet lepiej moc balansowania :-)

IMG_20170405_203350.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 352 raz(y) 3,61 MB

_________________
NC 10x6, GT1500, 16s10p 22ah.
 
 
buckowina 
prezes


Pomógł: 2 razy
Wiek: 50
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 566
Skąd: Polska
Wysłany: Śro 05 Kwi, 2017   

Ale ja tu nie widzę sensu, używając ogniw w połowie napięcia mamy też zapewne ok. połowę ich pojemności, czyli aby uzyskać wymaganą przez nas pojemność baterii trzeba kupić 2x więcej ogniw.

Nie lepiej po prostu raz na te dwa lata wymienić ogniwa i w międzyczasie mieć 2x lżejszą baterię? :razz:
_________________
Konwersje silników Bionx, TranX oraz podobnych pod zewnętrzny sterownik - priv
 
 
slimax 
początkujący
Mechanik rowerowy


Dołączył: 26 Lut 2017
Posty: 32
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: Śro 05 Kwi, 2017   

Zgadza się, to jest mój specyficzny przypadek.
W codziennej drodze do pracy korzystam z max 30% swojej baterii a z taką rower kupiłem.
Cokolwiek lepiej też działa hamowanie silnikiem i zdrowiej dla akumulatora jak musi poczekać na dobrą pogodę kilka dni przy 3.9V. Staram się ładować rower jak wiem że będę jeździł ale prognozy wiele razy mnie zaskoczyly a rano w 20min nie naladuje przed pracą :-(

Wg.informacji tutaj może warto tak ładować, 62% pojemności dostępnej i być może :-) 8x wiecej cykli...?
_________________
NC 10x6, GT1500, 16s10p 22ah.
Ostatnio zmieniony przez slimax Czw 06 Kwi, 2017, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
wwojciech 
brygadzista
wwojciech


Pomógł: 8 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 264
Skąd: Kraków
Wysłany: Śro 05 Kwi, 2017   

Warto to mieć na uwadze, ktoś tutaj na forum wrzucał pomiary z dwóch takich samych baterii z czego jedna leżała a druga używana i okazało się że leżak miał podobne parametry do używanej. Tak że przy rozładowaniu odpowiednimi prądami, duży wpływ ma czas:) wychodzi 11lat codziennego używania jeśli 8x wzrośnie żywotność. Ja ładuje do 4,1V i też używam 1/4 aku, lecz wole mieć zapas w razie "W". A prądy balansowania duużo za duże.
 
 
slimax 
początkujący
Mechanik rowerowy


Dołączył: 26 Lut 2017
Posty: 32
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: Czw 06 Kwi, 2017   

Czemu prąd balansowania za duży?

Czyli mozna przyjąć że przy dość rzadkim używaniu baterii, ilość cykli to i tak fikcja :-(

W moim przypadku skrajne cele przy ładowaniu osiągają jako ostatnie napiecie końcowe ładowaniax czy to oznacza że są w gorszej kondycji?
_________________
NC 10x6, GT1500, 16s10p 22ah.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 06 Kwi, 2017   

slimax napisał/a:

W moim przypadku skrajne cele przy ładowaniu osiągają jako ostatnie napiecie końcowe ładowaniax czy to oznacza że są w gorszej kondycji?

Te które jako ostatnie (przy szeregowym ładowaniu) osiągają napięcie końcowe, to raczej są te najlepsze tzn mają mniejsze RW lub większą pojemność.
Ale UWAGA: powodem może być również okablowanie długie, zbyt cienkie, styk złej jakości pomiędzy segmentami. Jeśli masz możliwość zamień ich kolejność, czy to zachowanie przenosi się wraz z ogniwami czy jest to przypadłość instalacji.
No i pytanie czy mierzysz to tym samych miernikiem kazdy segment, czy miernikiem wielokanałowym, bo wtedy mogą być różnice w mierniku. Sprawdż nastawy każdego balansera, bo może to być pozorna różnica.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
slimax 
początkujący
Mechanik rowerowy


Dołączył: 26 Lut 2017
Posty: 32
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: Czw 06 Kwi, 2017   

Połączenia są fabryczne, identycznie wykonane. 16s10p na ogniwach samsung 18650 22p.
Trzy niezależne urzadzenia wskazują na taki właśnie rozjazd tj.
1. 3 rożne multimetry
2. Fabryczny bms 80A/10A
3. Balanser choinka :-)

Nie jest znana dokladna przeszłość akumuatora, najwidoczniej trzeba zaakceptować go takim jaki jest:-)
_________________
NC 10x6, GT1500, 16s10p 22ah.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Czw 06 Kwi, 2017   

A może to pokłosie tego efektu: http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=22
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
slimax 
początkujący
Mechanik rowerowy


Dołączył: 26 Lut 2017
Posty: 32
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: Czw 06 Kwi, 2017   

Tak też myślę, ogniwa są ciasno obok siebie upakowane.
Pracują w teorii poniżej połowy swoich możliwości ale co było wcześniej - trudno powiedzieć.

Da się coś z tym zrobić? Warto cos z tym robić? Czy po porostu jeździć do końca?
_________________
NC 10x6, GT1500, 16s10p 22ah.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Czw 06 Kwi, 2017   

Jeździć i nie przejmować się :)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 06 Kwi, 2017   

slimax napisał/a:
Połączenia są fabryczne, identycznie wykonane. 16s10p na ogniwach samsung 18650 22p.
-)

A jaka to fabryka wyprodukowala 16S10P ?
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
slimax 
początkujący
Mechanik rowerowy


Dołączył: 26 Lut 2017
Posty: 32
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: Sob 08 Kwi, 2017   

To są jakieś gotowe moduły.
Jedyne połączenie niefabryczne to pomiędzy 10s a 6s.
Z czego to jest nie mam pojęcia, może jakiś system backup, solarny czy coś... nie mam pojęcia.
_________________
NC 10x6, GT1500, 16s10p 22ah.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group