Termowizja |
Autor |
Wiadomość |
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Sob 08 Kwi, 2017
|
|
|
róznica z brakiem koszyków to jakieś marne mniej niż 10% |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Yin
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 24 Lut 2014 Posty: 805 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Nie 09 Kwi, 2017
|
|
|
W sensie grzania ogniw czy miejsca pod kolejne p? |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Nie 09 Kwi, 2017
|
|
|
o 10% więcej ogniw wejdzie, wydaje mi się, ze to paradoksalnie pogarsza jakość akumulatora, a nie polepsza, bo raczej warunki termiczne się pogorszą o wiele bardziej niż by wynikało z zysku P |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Yin
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 24 Lut 2014 Posty: 805 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Nie 09 Kwi, 2017
|
|
|
To może by to sprawdzić doświadczalnie - jakieś pudełko symulujące skrzynkę do którego wkładamy batkę tymczasowo połączoną magnesami neodymowymi ( dla łatwości demontażu i zastosowania dokładnie tych samych ogniw - za pierwszym razem wkładamy je bez koszyków z większą ilością p za drugim razem w koszykach powiedzmy o 2-3p mniej. Przydał by się też jakiś elektroniczny termometr robiący wykresy temperatury co jakiś czas ( to już wersja testu na wypasie) albo strzelenie fotki kamerką termo po równym czasie rozładowania. Oczywiście oba pakiety musiały by być rozładowywane tym samym prądem. |
|
|
|
|
tkoko
prezes
Pomógł: 19 razy Dołączył: 26 Lut 2015 Posty: 684 Skąd: Czechowice-Dz
|
Wysłany: Nie 09 Kwi, 2017
|
|
|
Yin, już sam fakt że masz przerwy miedzy bateriami sprawi że masz jakieś chłodzenie pasywne. Po zastosowaniu jakiegoś wentylatora i otworów wentylacyjnych, masz przy szybszej jeździe dodatkowe chłodzenie. |
|
|
|
|
borsuk
prezes
Pomógł: 25 razy Dołączył: 12 Wrz 2011 Posty: 687 Skąd: Sudety
|
Wysłany: Nie 09 Kwi, 2017
|
|
|
Yin napisał/a: | Tak się zastanawiam: może jednak zamiast koszyków dla wentylacji/ rozkładu ciepła w jak by nie było zamkniętej zazwyczaj skrzynce lepiej by było zastosować opcję z klejeniem ogniw do siebie co pozwoliło by upchać trochę więcej ogniw w P co z kolej dało by mniejsze prądy na poszczególne ogniwo i w rezultacie mniejsze grzanie? |
Nie tylko dlatego. Klejone ogniwa maja bardziej równomierny rozkład temperatury (te chłodniejsze odbierają ciepło od bardziej nagrzanych), natomiast są mniej odporne na uszkodzenia izolacji.
Koszyki służą tylko do mechanicznego trzymania ogniw, do chłodzenia służyłyby gdyby był jakiś nawiew.
Piszę o normalnych warunkach pracy, a nie o jakiś skrajnych sytuacjach przeciążenia baterii. |
_________________ Mój rower: BBS02B |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 09 Kwi, 2017
|
|
|
Tesla w pierwszych wersjach stosowała opatentowany rodzaj polimeru/pianki, utrzymające ogniwa ale mające dobre przewodnictwo cieplne no i oczywiscie rurki z płynem chłodzącym co któryś segment. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pon 10 Kwi, 2017
|
|
|
Ciekawy cytat z dosc powaznej strony
Cytat: | All batteries achieve optimum service life if used at 20°C (68°F) or slightly below. If, for example, a battery operates at 30°C (86°F) instead of a more moderate lower room temperature, the cycle life is reduced by 20 percent. At 40°C (104°F), the loss jumps to a whopping 40 percent, and if charged and discharged at 45°C (113°F), the cycle life is only half of what can be expected if used at 20°C (68°F). (See also BU-808: How to Prolong Lithium-based Batteries.) |
To ze producent zapewnia ze i przy 60 stopniach ogniwo bedzie pracowac i nie wybuchnie nie swiadczy ze nie straci szybciej pojemnosci. Chyba montuje dodatkowy czujnik temperatury w akumulatorze
Z innej strony:
|
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pon 10 Kwi, 2017
|
|
|
Właśnie o to chodzi qaz33, widać po tych termogramach, co dałem, że sytuacja, że pół aku ma 30st, a pół ma 50st jest jak najbardziej możliwa.
Ważne, aby nie myśleś, że ogniowa oznaczone jako 8A czy 10A można rozładowywać 8A czy 10A. Nie można.
Niektóre warsztaty budujące akumulatory w standardzie dają wył term 50st w akumulatorze zintegrowane z BMSem |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Yin
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 24 Lut 2014 Posty: 805 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Pon 10 Kwi, 2017
|
|
|
tkoko napisał/a: | Yin, już sam fakt że masz przerwy miedzy bateriami sprawi że masz jakieś chłodzenie pasywne. Po zastosowaniu jakiegoś wentylatora i otworów wentylacyjnych, masz przy szybszej jeździe dodatkowe chłodzenie. |
Rozważam sytuację bez żadnych otworów wentylacyjnych. Wiele aku jest osłoniętych termokurczką lub taśmą co dodatkowo uniemożliwia wentylację. |
|
|
|
|
pastek5
kierownik Rowery elektryczne
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lut 2016 Posty: 306 Skąd: Żywiec
|
Wysłany: Pon 10 Kwi, 2017
|
|
|
Ja osobiście montuję we własnych konstrukcjach 3 wyłączniki termiczne 50*C plus czwarty zintegrowany z BMS |
_________________ Budowa rowerów elektrycznych,akumulatorów, konwersję rowerów na elektryczne, skrzynki na akumulator, serwis,- PasterTech
https://www.facebook.com/pasterbajk\
http://pasterbajk.pl/ |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Czw 25 Maj, 2017
|
|
|
Trudna do odnalezienia tradycyjnymi metodami usterka hallotronowego czujnika prądu w sterowniku wektorowym objawiająca się występowaniem nagłej niestabilności tegoż odczytu z fazy żółtej. Objawem były wyraźne problemy sterownika z zachowaniem prawidłowej synchronizacji włączania prądu na uzwojenia co powodowało występowanie szpilek prądu powyżej 150A i awaryjnym odcinaniem zasilania przez BMS.
Wadliwie działający element jest cieplejszy o 12st od prawidłowo działającego.
Zwiększony pobór prądu przez element objawia się też wysoką temperaturą pracy zasilacza sterownika. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Śro 14 Cze, 2017
|
|
|
Zwyczajowo ciężko jest diagnozować spadek pojemności na 1 sekcji wielu ogniw połączonych równolegle. Jeśli jednak spadek wynika z upływności jednego z ogniw - nagrzewa się ono minimalnie bardziej niż reszta podczas ładowania w okolicach 4.1-4.15V. Dzięki temu da się wytypować spośród wielu równoległych ogniw to jedno uszkodzone.
Powyższe zdjęcie przedstawia pakiet 4s5p Lipo. Objaw uszkodzenia to upływność napięcia z sekcji nr 1. Zamiast zwyczajowo wymienić 5p ogniw z całej uszkodzonej sekcji dokonuję pomiaru temperatury podczas naładowania do 4.2V. Uszkodzone jedno ogniwo z sekcji nagrzewa się do temperatury około 4st wyższej niż reszta, co jest mierzalne u pozwala na wymianę tylko uszkodzonego elementu.
Tak samo diagnozuję uszkodzenia akumulatorów LiIon.
Działa tylko jeśli powodem problemów z akumulatorem jest "upływność".
Zmniejszona pojemność (zwięszona rezystancja zestawu) da się diagnozować tylko, jeśli używamy do celów testu prądu ładowania o dość dużej wartości.
Po wytypowaniu felernej celi przystąpiłem do rozklejania obudowy, a tam...
Aż mi się zrobiło ciepło....
Właściciel "lekko" przeszlifował akumulator, bo mu wadził o jakąś śrubkę. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
pepelito
kierownik
Pomógł: 6 razy Wiek: 30 Dołączył: 04 Gru 2016 Posty: 386 Skąd: ropczyce
|
Wysłany: Śro 14 Cze, 2017
|
|
|
1mm dalej... a może i mniej. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
|
|
|
|
|