Jaki sterownik do pakietu 13s8p i 9C 10x6 |
Autor |
Wiadomość |
ICE
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 8 razy Dołączył: 15 Maj 2016 Posty: 321 Skąd: wlkp
|
Wysłany: Wto 11 Kwi, 2017 Jaki sterownik do pakietu 13s8p i 9C 10x6
|
|
|
Cześć
Składam nowy rower na zestawie akumulator 13S8P 22Ah bms 60A (mam już w posiadaniu) i z silnik 9C 10x6. Ogniwa inr 29E.
Moje pytanie jest takie czy mogę tego zestawu bezpiecznie i wydajnie używać ze sterownikiem GT1500? Czy lepiej jednak z GT500?
A może coś od Barmala?
Dzięki za pomoc.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
Przemek
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 12 Lip 2015 Posty: 758 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Wto 11 Kwi, 2017
|
|
|
masz Ogniwa inr 29E ono daje max 2750mA prądu ciągłego czyli łącznie 2750 * 8 p = 22A czyli słabiuteńko, licząc to powinieneś te 22A podzielić przez 2 tak aby z ogniwa bezpiecznie użytkować a więc zostaje Ci 11A prądu ciągłego
gt1500 bierze 45A
barmal o ile mi wiadomo 55A
nic z tym aku nie zrobisz jedynie do latarek albo power banków |
Ostatnio zmieniony przez Przemek Wto 11 Kwi, 2017, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Wto 11 Kwi, 2017
|
|
|
5A na 1 ogniwo to jest kiepsko, bo to co prawda dobre ogniwo ale nie na takie prądy.
Jak nie możesz powiększać akumulatora to zamontuj wyłącznik termiczny 50st i zepnij go z BMSem, dzięki temu zabezpieczysz się przed degradacją akumulatora. Dobre warsztaty z ebajkami tak właśnie robią. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Przemek
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 12 Lip 2015 Posty: 758 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Wto 11 Kwi, 2017
|
|
|
Tas poważnie? 5 A na jedno ogniwo, ono w pikach przyjmuje 8A zabezpieczenie da tyle że pojedzie max 5 minut i będzie musiał czekać ze 30min żeby aku ostygną
bez sensu
silnik fajny więc potrzebna bateria by był fan, z tego aku nic nie wyciśnie
szkoda roboty i kosztów - według mnie |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Wto 11 Kwi, 2017
|
|
|
No ale zauważ, że to lepsze niż zostawić tak jak jest, dobór ogniw się planuje po przeliczaniu instalacji, a nie przed. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
ICE
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 8 razy Dołączył: 15 Maj 2016 Posty: 321 Skąd: wlkp
|
Wysłany: Wto 11 Kwi, 2017
|
|
|
Dzięki panowie za info. Co do akumulatora to jest to spadek po innej konstrukcji i dlatego chciałem go użyć aby nie inwestować odrazu w akumulator. Dlatego też to pytanie. Może chociaż na gt500 da się tym pojeździć ? |
|
|
|
|
Przemek
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 12 Lip 2015 Posty: 758 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Wto 11 Kwi, 2017
|
|
|
gt 500 bierze 30A
nic sensownego nie zrobisz
no chyba ze tak jak pisał Tas - zabezpieczysz termicznie, ale wierz mi będziesz sie tylko wqurwi.. , 5 min jazdy 30 min postoju - lipa |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Wto 11 Kwi, 2017
|
|
|
Nie chce mi się wieżyc aby użytkownik cały czas targał te 5A ogniw przy sterowniki 45A, szybciej silnik odleci w niepamięć. Średnia prądu z całej jazdy pewnie i tak wyjdzie w okolicy 1C. Ja mam te ogniwa u siebie w falconie w konfiguracji 20s16p, jak na razie żyją i nic im nie ma Prąd chwilowe do 90A, ciągle nie da się tyle pobierać bo po pierwsze silnik by się usmażył a po drugie w lesie 60km/h pod górę nie da się lecieć . Wiadomo są lepsze ogniwa o większej obciążalności. Pytanie tylko jak ten ebajk będzie użytkowany. Jeżeli to ma być typowa wyścigówka to start/stop i cały czas w palnik to faktycznie lepiej wybrać ogniwa o większym prądzie, ewentualnie pomyśleć o lipo. |
_________________ Jeżdżę na :
E-Giant Terrago
Viking Power 6000W + |
|
|
|
|
ICE
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 8 razy Dołączył: 15 Maj 2016 Posty: 321 Skąd: wlkp
|
Wysłany: Wto 11 Kwi, 2017
|
|
|
Co do zastosowania roweru, to będzie to cruiser. Jazda spokojna, asfalt pewnie max 35 km/h. Rekreacja.
Myślałem nawet nad zakupem silnika Bionx gen 1. I do tego jakiś sterownik choć też trudno powiedzieć jaki? |
Ostatnio zmieniony przez ICE Wto 11 Kwi, 2017, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Wto 11 Kwi, 2017
|
|
|
No to poszukaj sterownika 250 lub 350W tanie sa. |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Wto 11 Kwi, 2017
|
|
|
Jeżeli faktycznie będziesz jeździć spokojnie bez szaleństwa to spokojnie 1kW rozpędzi cię do takiej prędkości na asfalcie, wiadomo nie w mgnieniu oka ale pojedzie tyle. Myślę że GT500 spełni twoje wymagania nie potrzeba Ci GT1500. |
_________________ Jeżdżę na :
E-Giant Terrago
Viking Power 6000W + |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 12 Kwi, 2017
|
|
|
Spokojnie możesz do tej batki podłączyć sterownik 30A. Jak chcesz to nawet zainstaluj sobie termometr gdzies w baterii i monitoruj temp na kierownicy. Do 50stopni to ciężko ci bedzie rozgrzać podczas normalnej jazdy taką baterię. Niektórzy są trochę nadgorliwi, gdyby każdy taki był to bysmy jezdzili ciągle spalinowymi. Kilka lat temu nie bylo fajnych ogniw i ludzie robili bajki na ogniwach 22F, 26F które są duuuużo gorsze od obecnych typów. I jakoś jeździli |
|
|
|
|
maciex93
stażysta
Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Mar 2015 Posty: 112 Skąd: Polska
|
Wysłany: Śro 12 Kwi, 2017
|
|
|
Mam baterię z laptopowych icr-18650-22F mam sterownik 30A (gt1500 z obniżonym prądem) zaczynam jazdę 3 sezon, a bateria (15S8P) już miała przygodę typu rozładowanie do 0 i nie umarła
30-40A możesz brać wg mnie z 29E. |
|
|
|
|
ICE
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 8 razy Dołączył: 15 Maj 2016 Posty: 321 Skąd: wlkp
|
Wysłany: Śro 12 Kwi, 2017
|
|
|
Dziekuje za odpowiedzi w temacie. Zdecyduje się chyba na GT500 i myslę że powinno być ok. Nie zakładam jazdy nonstop na pełnym gazie i myślę że pobór prądu nie będzie oscylować na granicy możliwości sterownika w dłuższym okresie jazdy.
Jeszcze raz dzięki |
|
|
|
|
|