Modyfikacja silnika TOPRUN na sterownik zewnętrzny |
Autor |
Wiadomość |
tomson
prezes TOMSON
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 649 Skąd: Otwock_EŁK
|
Wysłany: Sob 04 Lip, 2015 Modyfikacja silnika TOPRUN na sterownik zewnętrzny
|
|
|
Przedstawiam parę fotek silnika toprun po modyfikacji na sterownik zewnętrzny
Trzeba trochę ośkę w środku podszlifować żeby dało się przecisnąć przewód zasilający i ścieniować ośkę na gwincie aby pasowała do standardowej ramy bo jest to zrobione tylko z jednej strony
Ciekawe ile da się z tego silnika wycisnąć przy zasilaniu 48V bo druty w silniku trochę cieniutkie. 6x 0.5 na izolacji
Zasilałem silnik z akumulatora 13 ogniw LiFePO4 z sterownika bezczujnikowego 12MOS
to na biegu jałowym silnik pobiera 0.72A ale na obciążeniu pobiera 20A przy prędkości 36km/h napięcie spada do 39.5V i po przejechaniu paru kilometrów zrobił się dobrze ciepły.
Myślę ze na sterowniku czujnikowym powinien pobierać mniejszy prąd ale pewnie prędkość spadnie |
_________________ pozdr
Tomek |
|
|
|
|
Tsport
stażysta
Dołączył: 11 Mar 2015 Posty: 123 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 01 Mar, 2017
|
|
|
Jak udało się odpalić bika na tym silniku?
Jak wrażenia? Na jakim napięciu i ile amper podajesz do niego?
Ciepły się zrobił bo dałeś mu 1Kw gdzie nominalnie to jest chyba 350W. |
|
|
|
|
tomson
prezes TOMSON
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 649 Skąd: Otwock_EŁK
|
Wysłany: Śro 01 Mar, 2017
|
|
|
Ogólnie to silnik za mocny nie jest determinują go wymiary geometryczne.Więcej napięcia powoduję większe odkładanie się mocy w stojanie silnika .Przyspieszenia za bardzo nie ma ale można się rozpędzić do tych ok 35km/h |
_________________ pozdr
Tomek |
|
|
|
|
Tsport
stażysta
Dołączył: 11 Mar 2015 Posty: 123 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 01 Mar, 2017
|
|
|
Będę przerabiał swoją Spartę i właśnie chciałem wykorzystać sterownik na 24V, żeby uniknąc tego efektu. Jednak planuję dać jakieś 20-22A w ten silnik - co da 528W.
Co sądzicie na ten temat?
@Tomson - jakie kable dałeś do tego silnika? Gdzie takie można dostać? |
|
|
|
|
tomson
prezes TOMSON
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 649 Skąd: Otwock_EŁK
|
Wysłany: Śro 01 Mar, 2017
|
|
|
Do 550W to jeszcze temperatura silnika do przyjęcia |
_________________ pozdr
Tomek |
|
|
|
|
Tsport
stażysta
Dołączył: 11 Mar 2015 Posty: 123 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 01 Mar, 2017
|
|
|
tomson napisał/a: | Do 550W to jeszcze temperatura silnika do przyjęcia |
Możesz podpowiedzieć jakie kable zastosowałeś do tego silnika czy to jest 1,5 do faz + 0,4 do hallotronów? Czy to są jakieś specjalne? |
|
|
|
|
tomson
prezes TOMSON
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 649 Skąd: Otwock_EŁK
|
|
|
|
|
bloodyopel
szef Krystian
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 1175 Skąd: Słupca k.Konina
|
Wysłany: Śro 01 Mar, 2017
|
|
|
Stosowałem dokładnie ten sam przewód i nic nie musiałem przy ośce szlifować |
_________________ Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY |
|
|
|
|
buckowina
prezes
Pomógł: 2 razy Wiek: 50 Dołączył: 07 Sty 2012 Posty: 566 Skąd: Polska
|
Wysłany: Śro 01 Mar, 2017
|
|
|
Czy wszystkie wersje mają tak niechlujnie wklejone halle? Przez moje ręce przeszły dwa takie silniki i oba trzeba było jeszcze raz kleić, bo strach było to dalej użytkować.
W którym miejscu cieniowałeś ośkę? o ile dobrze pamiętam to silnik po odkręceniu hamulca bębnowego pasował w typowe widełki 135mm. |
_________________ Konwersje silników Bionx, TranX oraz podobnych pod zewnętrzny sterownik - priv |
|
|
|
|
tomson
prezes TOMSON
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 649 Skąd: Otwock_EŁK
|
Wysłany: Czw 02 Mar, 2017
|
|
|
Oryginalnie w moim silniku oska z jednej strony była okrągła to musiałem ją frezować na frezarce aby weszła w widełki tylnego koła i trochę wygładzić kanał w ośce żeby przeprowadzić przewód w środku |
_________________ pozdr
Tomek |
|
|
|
|
sambor
młodzik
Dołączył: 05 Kwi 2017 Posty: 79 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Czw 13 Kwi, 2017
|
|
|
Właśnie kupiłem taki silnik po przerobieniu z hallami. dla żony.
Jaką mu dać konfigurację? Napięcie i amperaż sterownika, aby poleciał jak najszybciej, ale bez niepotrzebnego przeginania gdy magnesy nie przyjmą mocy i pójdzie większość w gwizdek. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|