ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
WIP (work in progress) :)
Autor Wiadomość
pepelito 
kierownik


Pomógł: 6 razy
Wiek: 30
Dołączył: 04 Gru 2016
Posty: 386
Skąd: ropczyce
Wysłany: Czw 23 Mar, 2017   

To fakt, 6 podjazdów na dystansie 25km z czego 1 12% :mrgreen:

Tak tylko zazdroszczę.
 
 
leszcz 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lut 2017
Posty: 861
Skąd: Rumia
Wysłany: Czw 23 Mar, 2017   

Mam zagwozdkę.

Sterownik odcina mi prz ~31V a ogniwa (BL) są używalne do 2,6-2,7V (2,5V to minimum). Dlatego myślę o dołożeniu 2-3s aby przy 31V mieć niższe napięcie na celach.

Kwestia napięcia przy maksymalnym naładowaniu.
Przy 12s będę miał (niezbyt długo) 50.4V a
przy 13s 54.6V.

Czy ktoś wie na jakim maksymalnym napięciu ten silnik (24v tranzx) jest w stanie przy 600W pracować?
 
 
sirgregs 
prezes


Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Paź 2015
Posty: 933
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw 23 Mar, 2017   

Jak założysz 12s lub 13s to będzie Ci odcinało przy 41V ;-)
 
 
leszcz 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lut 2017
Posty: 861
Skąd: Rumia
Wysłany: Czw 23 Mar, 2017   

Hm ale skoro teraz nie odcina na naładowanych 10s (~41,5V) to po odcięciu 12-13s na 41V i odłączeniu/podłączeniu sterownika ponownie powinien ruszyć co?...
 
 
sirgregs 
prezes


Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Paź 2015
Posty: 933
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw 23 Mar, 2017   

Po odłączeniu i podłączeniu ponownym ruszy i rozładuje do 31V i wtedy prawdopodobnie napięcie na którejś celi będzie niższe niż powinno i w ten sposób zniszczysz bardzo szybko akumulator.
31V podzielone na 13 to tylko 2,38V. Przy nawet niewielkiej różnicy któraś cela spadnie jeszcze niżej i będzie coraz gorzej bardzo szybko.
10s jest ok dla tego sterownika.
12/13s też jest ok ale nie wolno jak odetnie sterownik odpinać i podpinać jeszcze raz bo zabijesz aku.
 
 
leszcz 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lut 2017
Posty: 861
Skąd: Rumia
Wysłany: Czw 23 Mar, 2017   

Nie mam bmsa ale jeżdżę na buzzerach ustawionych na 2.7V więc przy 12s zanim zejdzie do 31V będzie brzęczeć ok 32.4V.

Wracając do meritum ;) czy TranzX pojedzie na 50.4V?
 
 
sirgregs 
prezes


Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Paź 2015
Posty: 933
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw 23 Mar, 2017   

Pojedzie tylko kwestia jak długo ...
Za mało 55km/h na sztywnej damce z silnikiem w przednim kole?
Według mnie sporo za dużo.
Szkoda zębów.
 
 
leszcz 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lut 2017
Posty: 861
Skąd: Rumia
Wysłany: Czw 23 Mar, 2017   

@sirgregs: nie zamierzam szybciej jeździć, już mnie koledzy uświadomili, że ten krasny ;) przekładniowiec nie jest do tego stworzony.

Mi tylko chodzi o to czy takie napięcie (50V) tego silnika (24V) nie uszkodzi. A byłoby super gdyby ktoś był w stanie wytłumaczyć mi (wiedza elektro-mechaniczna) od czego zależy maksymalne napięcie jakie może pójść na silnik.
 
 
sirgregs 
prezes


Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Paź 2015
Posty: 933
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw 23 Mar, 2017   

Napięcie nie jest jakoś specjalnie istotne.
Ważniejsza jest moc zamieniana w silniku na ciepło.
Czyli bardziej istotny jest prąd sterownika.
Twój sterownik to 15A 36/48V
Zakładamy że nie przekraczasz parametrów silnika zasilając sterownik napięciem 10s (sterownik 15A)
Znaczy to że możesz zasilać napięciem 12/13s przy ograniczeniu prądu sterownika do np. 11A
Sprzęt w warunkach optymalnych pojedzie szybciej (z wiatrem, z górki) a w warunkach nieoptymalnych (pod górkę, ostry start, pod wiatr) wcale więcej mocy w niego nie pójdzie więc nic mu nie będzie.
Jeżeli podniesiesz napięcie a nie ograniczysz prądu więc będziesz wtłaczał w silnik w nieoptymalnych warunkach więcej mocy i możesz go przegrzać lub uszkodzić przekładnię albo nawet połamać widełki na ten przykład.
 
 
leszcz 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lut 2017
Posty: 861
Skąd: Rumia
Wysłany: Czw 23 Mar, 2017   

Wszystko jasne. OGROMNE dzięki!
 
 
leszcz 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lut 2017
Posty: 861
Skąd: Rumia
Wysłany: Pon 10 Kwi, 2017   

Nadszedł czas na pudło. Przyznam, że w przypadku tej damki jest to spore wyzwanie.

Póki co wymyśliłem osadzić same aku na dolnej rurze, na szkielecie aluminiowym (koszyk) i umocować tylko do pionowych rur z przodu i z tyłu.

Na dno szkieletu dam gumę aby cokolwiek amortyzacji miał aku.

Co o tym pomyśle sądzicie? Może inny pomysł?

Poglądowo taki profil to ma:

 
 
klawisz 
początkujący



Dołączył: 16 Kwi 2017
Posty: 33
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: Śro 19 Kwi, 2017   

Gdzie upolowałeś silnik w tak korzystnej cenie?

Pytam, bo chcę zelektryfikować rower dla żony możliwie niskim kosztem.
 
 
leszcz 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lut 2017
Posty: 861
Skąd: Rumia
Wysłany: Śro 19 Kwi, 2017   

Na tym forum
 
 
irrs 
brygadzista


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Gru 2014
Posty: 274
Skąd: Poznan.
Wysłany: Nie 20 Sie, 2017   

leszcz napisał/a:
Nie mam bmsa ale jeżdżę na buzzerach


Ładujesz aku zwykla ladowarka 42V?
 
 
leszcz 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lut 2017
Posty: 861
Skąd: Rumia
Wysłany: Nie 20 Sie, 2017   

Tak. Ładuje do 41.8V. Na kilkanaście ładowań rozjazd jest tak mały że jest to możliwe ale trzeba o tym pamiętać. Jak ktoras cela sie wybije to mozna ja recznym bms :) nieco zbic np Pane Cegłą.
_________________
Moja przygoda z ebike od 2017:
Damka 28" https://cutt.ly/7e8jyMJ
Dla syna 26" https://cutt.ly/Fe8juR3
Dla syna 24" https://cutt.ly/ue8ju03
Full 29" MXUS 30H 1500W https://cutt.ly/3e8jiaG

Od 2019 100% bezprąd :) https://cutt.ly/ge8jop2
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group