|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Wto 08 Lip, 2014 |
Sterownik |
Autor |
Wiadomość |
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pią 06 Cze, 2014 Sterownik
|
|
|
............. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
Ostatnio zmieniony przez tas Śro 05 Wrz, 2018, w całości zmieniany 7 razy |
|
|
|
|
kubuskubus
stażysta
Dołączył: 06 Gru 2012 Posty: 169
|
Wysłany: Pią 06 Cze, 2014
|
|
|
Super. Bardzo proste i jakże przydatne szczególnie jeśli ktoś stuninguje sterownik zgodnie z twoim innym poradnikiem. Czekam na c.d. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 06 Cze, 2014
|
|
|
Myślałem o zabezpieczeniu silnika w ten sposób, ale problemem by było (przynajmniej w moim przypadku) wyciągnięcie na zewnątrz dodatkowego przewodu. Drugim mogła by być masa (-5V od kontaktronów) ale przecież można włączyć taki termik w zasilanie 5V do hallotronów właśnie, wewnątrz silnika. Odetnie napięcie hallotronów i silnik stanie. Nie wiem tylko, czy brak napięcia z hallotronów nie poda napięcia na cewki, bo tego nie sprawdzałem. Jeśli prąd płynie w cewce w wysokim stanie hallotronu, to powinno być OK. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pią 06 Cze, 2014
|
|
|
Niestety nie zadziała - większości sterowników z funkcją samo-nauki nie zaprzestanie pracy bez +5V na hallu czy masie wyłączonej podczas jazdy (testowałem z 5 różnych modeli i żaden się nie wyłączył - wybijały bezpiecznik - więc się coś niedobrego działo w silniku od takiego grzebania przy hallach).
Trzeba zastosować inny myk, ale to już temat na osobny post o zabezpieczaniu termicznym silnika (niebawem, bo muszę przygotować materiały) |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 06 Cze, 2014
|
|
|
Na upartego może by się dało jakoś przecisnąć ten jeden cieniutki drucik, przez otwór w osi... Abo wymienić przewody hallotronów na cieńsze. Nie muszą być takie grubaśne, jak pakują Chińczyki. Wystarczy jeden przewodzik zwierany przez termik do masy przy przekroczeniu określonej temperatury podłączony do przewodu hamulcowego w kontrolerze. Zadziała jak wciśnięcie manetki hamulca i silnik stanie. |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 06 Cze, 2014
|
|
|
Obwody zabezpieczające robi się na zasadzie przepływu prądu, tzn. jeżeli obwód jest zamknięty i płynie prąd to urządzenie działa, przerwa- nie działa. Co do zabezpieczenia termicznego to można 5V do zasilania hallotronów puścić przez złącze EB tranzystora PNP, a w kolektorze (do masy) dać przekaźnik, którego styki będą szeregowo ze stacyjką. Między emiter, a bazę dajemy rezystor o takiej wartości, że wyłączy nam silnik nawet przy uszkodzeniu jednego hallotronu, tzn. przy trzech spadek na tym rezystorze ok. 0,7V (trzeba dobrać). |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 07 Cze, 2014
|
|
|
Ale my piszemy o ochronie silnika przed przegrzaniem, a nie o ochronie w razie usterki. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Wto 08 Lip, 2014
|
|
|
Przykład zabezpieczenia termicznego montowanego na zewnątrz sterownika.
Nie ma potrzeby rozkręcania sterownika na części pierwsze.
|
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 24 Kwi, 2017
|
|
|
Jest wskazane zabezpieczenie termiczne sterownika 250 W 48v będącego razem w skrzynce metalowej 40 x10 x 8 cm wraz z baterią 13s3p? Całość ma zasilać silnik przekładniowy 250 W 48V nie przewoltowany. Foto z budowy skrzynki poniżej.
IMG_20170423_153747563_HDR.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 511 raz(y) 4,04 MB |
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|