ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Wto 08 Lip, 2014
Sterownik
Autor Wiadomość
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pią 06 Cze, 2014   Sterownik

.............
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
Ostatnio zmieniony przez tas Śro 05 Wrz, 2018, w całości zmieniany 7 razy  
 
 
kubuskubus
stażysta


Dołączył: 06 Gru 2012
Posty: 169
Wysłany: Pią 06 Cze, 2014   

Super. Bardzo proste i jakże przydatne szczególnie jeśli ktoś stuninguje sterownik zgodnie z twoim innym poradnikiem. Czekam na c.d.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pią 06 Cze, 2014   

Myślałem o zabezpieczeniu silnika w ten sposób, ale problemem by było (przynajmniej w moim przypadku) wyciągnięcie na zewnątrz dodatkowego przewodu. Drugim mogła by być masa (-5V od kontaktronów) ale przecież można włączyć taki termik w zasilanie 5V do hallotronów właśnie, wewnątrz silnika. Odetnie napięcie hallotronów i silnik stanie. Nie wiem tylko, czy brak napięcia z hallotronów nie poda napięcia na cewki, bo tego nie sprawdzałem. Jeśli prąd płynie w cewce w wysokim stanie hallotronu, to powinno być OK.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pią 06 Cze, 2014   

Niestety nie zadziała - większości sterowników z funkcją samo-nauki nie zaprzestanie pracy bez +5V na hallu czy masie wyłączonej podczas jazdy (testowałem z 5 różnych modeli i żaden się nie wyłączył - wybijały bezpiecznik - więc się coś niedobrego działo w silniku od takiego grzebania przy hallach).
Trzeba zastosować inny myk, ale to już temat na osobny post o zabezpieczaniu termicznym silnika (niebawem, bo muszę przygotować materiały) :)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pią 06 Cze, 2014   

Na upartego może by się dało jakoś przecisnąć ten jeden cieniutki drucik, przez otwór w osi... Abo wymienić przewody hallotronów na cieńsze. Nie muszą być takie grubaśne, jak pakują Chińczyki. Wystarczy jeden przewodzik zwierany przez termik do masy przy przekroczeniu określonej temperatury podłączony do przewodu hamulcowego w kontrolerze. Zadziała jak wciśnięcie manetki hamulca i silnik stanie.
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Pią 06 Cze, 2014   

Obwody zabezpieczające robi się na zasadzie przepływu prądu, tzn. jeżeli obwód jest zamknięty i płynie prąd to urządzenie działa, przerwa- nie działa. Co do zabezpieczenia termicznego to można 5V do zasilania hallotronów puścić przez złącze EB tranzystora PNP, a w kolektorze (do masy) dać przekaźnik, którego styki będą szeregowo ze stacyjką. Między emiter, a bazę dajemy rezystor o takiej wartości, że wyłączy nam silnik nawet przy uszkodzeniu jednego hallotronu, tzn. przy trzech spadek na tym rezystorze ok. 0,7V (trzeba dobrać).
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 07 Cze, 2014   

Ale my piszemy o ochronie silnika przed przegrzaniem, a nie o ochronie w razie usterki.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Wto 08 Lip, 2014   

Przykład zabezpieczenia termicznego montowanego na zewnątrz sterownika.
Nie ma potrzeby rozkręcania sterownika na części pierwsze.

_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 820
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 24 Kwi, 2017   

Jest wskazane zabezpieczenie termiczne sterownika 250 W 48v będącego razem w skrzynce metalowej 40 x10 x 8 cm wraz z baterią 13s3p? Całość ma zasilać silnik przekładniowy 250 W 48V nie przewoltowany. Foto z budowy skrzynki poniżej.

IMG_20170423_153747563_HDR.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 511 raz(y) 4,04 MB

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group