ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Silnik "dwusegmentowy" w aucie EV.
Autor Wiadomość
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią 24 Lip, 2009   Silnik "dwusegmentowy" w aucie EV.

Zastowałem teraz w TOYOCIE CORLLI silnik "dwusegmentowy" (z dwóch LEMCO).
Jak wcześniej żona narzekała, że zbyt wolno jadę (nie było dźwięków warczącego spalinochodu), to teraz żona krzyczy "wolniej", bo aż plecy wciskają się w fotel, a inne auta wyprzedzone przez moje EV zwalniają, bo sprawdzają co się stało (wydaje się im, że stoją), nie mogą pojąć, że samochód elektryczny ich wyprzedził (mam napisy z boku i z tyłu).
Troszkę jazda jest niebezpieczna, bo do 150 km/h to jest krótki moment; muszę się przyzwyczaić i wolniej jeździć.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
sobolu
[Usunięty]

Wysłany: Pią 24 Lip, 2009   

A jak teraz wygląda zużycie prądu? Na ten przykład przy 150km/h? I jeszcze, jeśli rozpędzenie do 150km/h to "krótki moment", to orientacyjnie ile przyspiesza do "setki"?
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią 24 Lip, 2009   

Za kilka dni pomierzę, bo amperomierz na akumulatorach jest do 200A, a wskazówka aż się wygina.
Czasy też kiedyś pomierzę, ale muszę przyzwyczaić się do kontrolowania mocy.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pią 24 Lip, 2009   

gratulować. lubę takie opisy :D
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pią 24 Lip, 2009   

sobolu napisał/a:
A jak teraz wygląda zużycie prądu? Na ten przykład przy 150km/h? I jeszcze, jeśli rozpędzenie do 150km/h to "krótki moment", to orientacyjnie ile przyspiesza do "setki"?

Do 100 podejrzewan koło 1 sek. ;)
Ostatnio zmieniony przez zeeltom Sob 25 Lip, 2009, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
sobolu
[Usunięty]

Wysłany: Pią 24 Lip, 2009   

I ja zaczynam upgrade swojego rowerka. Też "dwusegmentowo" :P 450W 36V przewoltowane na 48V (myslę że będzie 1500-1800W w wszczycie). Mam nadzieję na 60-70km/h
 
 
rafx205
[Usunięty]

Wysłany: Sob 25 Lip, 2009   

Co to znaczy silnik dwusegmentowy ?? Czyli 2 silniki tak??
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sob 25 Lip, 2009   

Przecież pisze wyraźnie w pierwszym poście tego tematu.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Lisciasty
dyrektor



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lis 2007
Posty: 404
Skąd: Okolice Wrocławia
Wysłany: Wto 28 Lip, 2009   

Świetnie to wygląda w opisie, a jak sprawa z połączeniem silnika ze skrzynią?

Fajny pomysł tylko koszt spory takiego dwusilnika.
_________________
http://lisciasty.firehost.pl/toyota.html
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 28 Lip, 2009   

Odsunąłem jeden silnik od płyty łączącej go ze skrzynią, dałem łożysko i wałek przedlużający, a na wałku osadziłem koło do paska zębatego; drugi silnik wyżej (też z łożyskiem, ale nad skrzynią; z wałkiem przedłużającym i kołem zębatym) i połączyłem je paskiem zębatym.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
smoczy
[Usunięty]

Wysłany: Śro 29 Lip, 2009   

aaa czyli nie 2x2 lemco tylko jakieś kombinacje alpejskie..

paski zębate wytrzymują taki moment?
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 29 Lip, 2009   

Producent przysłał pasy zębate zgodnie z zamówionym momentem.

W HYUNDAIU ACCENT jednak zmniejszyłem prędkości max na poszczególnych biegach (dopasowałem momenty do potrzebnych na danym biegu); zamontowałem dodatkową przekładnię z paskiem zębatym między silnikiem a skrzynią (1,4:1).
I tak mi rozbuja się do 120 km/h, a ma lepsze odejścia na poszczególnych biegach i oszczędza silnik. Wczęśniej na 2 biegu jechał mi 70 km/h, a teraz jadę do max 55 km/h.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group