Pierwszy ebike lipo |
Autor |
Wiadomość |
Frodo
początkujący
Wiek: 35 Dołączył: 12 Kwi 2017 Posty: 8 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Śro 12 Kwi, 2017 Pierwszy ebike lipo
|
|
|
Witam,
To ma być mój pierwszy ebike więc zaczynam skromnie.
Powiedzcie czy to się uda?
Silnik - RH2806 tył (800W 48V) 50km/h
Bateria - 12S1P - 48V/5000mAh (na pakietach Turnigy 5000mAh 14.8V 4S1P)
Sterownik - GT500, 36V-48V, 30A
BMS4 -14s lipo 30A/5A
Ładowarka - 9s - 14s 3.5A lipo
Najwięcej obaw mam z ładowaniem |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Śro 12 Kwi, 2017
|
|
|
Zestaw elementów w miarę sprawdzony, ale takie pytanie podstawowe, jaki zasięg docelowy planujesz? |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Frodo
początkujący
Wiek: 35 Dołączył: 12 Kwi 2017 Posty: 8 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Śro 12 Kwi, 2017
|
|
|
Na początek chciałbym ok 10km do pracy itp.
Później chciałbym zwiększyć baterię do 12s2p i osiągnąć 20km zasięgu. |
|
|
|
|
maniekrox
prezes maniekrox
Pomógł: 22 razy Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 909 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 12 Kwi, 2017
|
|
|
Jak będziesz jeździł około 30 km/h i lekko machal nogami to nawet i 15-20 km zrobisz:) |
|
|
|
|
Frodo
początkujący
Wiek: 35 Dołączył: 12 Kwi 2017 Posty: 8 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Śro 12 Kwi, 2017
|
|
|
W jaki sposób połączyć gotową baterię z ładowarką link czy musi być specjalna końcówka? |
|
|
|
|
lobudek
brygadzista
Wiek: 31 Dołączył: 05 Kwi 2016 Posty: 206 Skąd: Huta
|
Wysłany: Śro 12 Kwi, 2017
|
|
|
W cenie 3 pakietów turnigy (ok 400zł) jak dobrze poszukasz kupisz ok. 100 nowych ( rozbiórkowych ) ogniw 18650 o pojemności przynajmniej 2ah. Zrobisz pakiet 10s10p lub 12s8p i będziesz miał co najmniej 3x tyle Ah. |
|
|
|
|
pepelito
kierownik
Pomógł: 6 razy Wiek: 30 Dołączył: 04 Gru 2016 Posty: 386 Skąd: ropczyce
|
Wysłany: Śro 12 Kwi, 2017
|
|
|
Do tej ładowarki potrzebujesz BMS'a, a co to jest to sobie poszukaj.
Jeśli chcesz bez niego to musi być ładowarka modelarska z balanserem. Drugiego rozwiązania nie polecam w dzisiejszych czasem, dość upierdliwe. |
|
|
|
|
Frodo
początkujący
Wiek: 35 Dołączył: 12 Kwi 2017 Posty: 8 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Śro 12 Kwi, 2017
|
|
|
Wydaje mi się, że nie ogarnę budowy baterii z ogniw 18650 |
|
|
|
|
lobudek
brygadzista
Wiek: 31 Dołączył: 05 Kwi 2016 Posty: 206 Skąd: Huta
|
Wysłany: Śro 12 Kwi, 2017
|
|
|
Nie jest to trudne i wymaga jedynie w miarę mocnej lutownicy. Jest masa poradników w sieci jak i filmów na yt. Łap jeden z lepszych poradników na blogu kolegi tas.
http://ebike.nexun.pl/lii...wac-akumulator/ |
|
|
|
|
pigmej181
młodzik BOOB
Dołączył: 15 Kwi 2017 Posty: 98 Skąd: PGN
|
Wysłany: Sob 15 Kwi, 2017
|
|
|
Panowie korzystając z tego że również zaczynam budować ebika ale budżetowca mam pytanie
Osoba od której dostałem rower z silnikiem w piaście mówiła mi że jeździła na jednym pakiecie lipo 4s 16V 5800mah. Sternikiem był zwykły regulator esc modelarski na 30A i do tego serwo tester. Zaraz zapytacie dlaczego ?? Zajmujemy się budową dronów (wielowirnikowców) i też regulatory jak i lipole mamy w dostatku Silnik jest na 24V 250W - moje pytanie czy na dwóch pakietach turnigy 4s 5200 10C rowerek będzie się toczył - mój cel to aby rower jechał z prędkością max 15-20km/h przy czym przy wzniesieniach będę go wspierał przez pedałowanie - podliczając dwa lipole 4s 5200 10c łącząc je razem daje nam 10400mah 4s czyli 104A
Czy będzie to bezpieczne dla lipoli ? i czy ma to rację bytu - osoba od której dostałem ten rower jeździła na takim rozwiązaniu |
|
|
|
|
sambor
młodzik
Dołączył: 05 Kwi 2017 Posty: 79 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Śro 19 Kwi, 2017
|
|
|
pigmej181 napisał/a: | Panowie korzystając z tego że również zaczynam budować ebika ale budżetowca mam pytanie
Osoba od której dostałem rower z silnikiem w piaście mówiła mi że jeździła na jednym pakiecie lipo 4s 16V 5800mah. Sternikiem był zwykły regulator esc modelarski na 30A i do tego serwo tester. Zaraz zapytacie dlaczego ?? Zajmujemy się budową dronów (wielowirnikowców) i też regulatory jak i lipole mamy w dostatku Silnik jest na 24V 250W - moje pytanie czy na dwóch pakietach turnigy 4s 5200 10C rowerek będzie się toczył - mój cel to aby rower jechał z prędkością max 15-20km/h przy czym przy wzniesieniach będę go wspierał przez pedałowanie - podliczając dwa lipole 4s 5200 10c łącząc je razem daje nam 10400mah 4s czyli 104A
Czy będzie to bezpieczne dla lipoli ? i czy ma to rację bytu - osoba od której dostałem ten rower jeździła na takim rozwiązaniu |
4s to trochę niskie napięcie. Jak rower się będzie toczył? Nie znamy przełożenia Volt na prędkość obrotową, ale prawdopodobnie jest to 1:1, bo silniki na 24V fabrycznie zgodnie z przepisami dają 25km/h. Zatem rower będzie się toczył między 17 a 12 km/h w miarę wyczerpywania baterii.
Jeden pakiet tych Turnigy ma 5,2Ah x 14,8V = 77 Wh. Taka ilość Wh wystarczy na przejechanie 8-10 km przy prędkości 15km/h bez pedałowania po płaskim.
Można połączyć je równolegle jak planujesz i jest to bezpieczne i tak się właśnie postępuje aby zwiększyć wydajność prądową. Najpierw trzeba dokładnie zrównać napięcie w łączonych celach.
Ale w tym wypadku masz już na jednym pakiecie 4s ogromną wydajność prądową i nie ma potrzeby jej zwiększać. Przy tym napięciu silnik będzie pobierał raptem max 6-7A. Połączenie równoległe do 4s2p zwiększy pojemność i zasięg wzrośnie dwukrotnie do 16-20 km.
Wolałbym połączyć te 2 pakiety w 8s. Wtedy prędkość max wzrośnie do 30 km/h, prąd max. będzie rzędu 15A, a zasięg pozostanie taki sam (16-20 km) przy prędkości 15 km/h. Przy prędkości 25 km/h zasięg spadnie do ok 10 km (opory powietrza proporcjonalne do kwadratu prędkości). |
|
|
|
|
pigmej181
młodzik BOOB
Dołączył: 15 Kwi 2017 Posty: 98 Skąd: PGN
|
Wysłany: Pon 24 Kwi, 2017
|
|
|
sambor napisał/a: | pigmej181 napisał/a: | Panowie korzystając z tego że również zaczynam budować ebika ale budżetowca mam pytanie
Osoba od której dostałem rower z silnikiem w piaście mówiła mi że jeździła na jednym pakiecie lipo 4s 16V 5800mah. Sternikiem był zwykły regulator esc modelarski na 30A i do tego serwo tester. Zaraz zapytacie dlaczego ?? Zajmujemy się budową dronów (wielowirnikowców) i też regulatory jak i lipole mamy w dostatku Silnik jest na 24V 250W - moje pytanie czy na dwóch pakietach turnigy 4s 5200 10C rowerek będzie się toczył - mój cel to aby rower jechał z prędkością max 15-20km/h przy czym przy wzniesieniach będę go wspierał przez pedałowanie - podliczając dwa lipole 4s 5200 10c łącząc je razem daje nam 10400mah 4s czyli 104A
Czy będzie to bezpieczne dla lipoli ? i czy ma to rację bytu - osoba od której dostałem ten rower jeździła na takim rozwiązaniu |
4s to trochę niskie napięcie. Jak rower się będzie toczył? Nie znamy przełożenia Volt na prędkość obrotową, ale prawdopodobnie jest to 1:1, bo silniki na 24V fabrycznie zgodnie z przepisami dają 25km/h. Zatem rower będzie się toczył między 17 a 12 km/h w miarę wyczerpywania baterii.
Jeden pakiet tych Turnigy ma 5,2Ah x 14,8V = 77 Wh. Taka ilość Wh wystarczy na przejechanie 8-10 km przy prędkości 15km/h bez pedałowania po płaskim.
Można połączyć je równolegle jak planujesz i jest to bezpieczne i tak się właśnie postępuje aby zwiększyć wydajność prądową. Najpierw trzeba dokładnie zrównać napięcie w łączonych celach.
Ale w tym wypadku masz już na jednym pakiecie 4s ogromną wydajność prądową i nie ma potrzeby jej zwiększać. Przy tym napięciu silnik będzie pobierał raptem max 6-7A. Połączenie równoległe do 4s2p zwiększy pojemność i zasięg wzrośnie dwukrotnie do 16-20 km.
Wolałbym połączyć te 2 pakiety w 8s. Wtedy prędkość max wzrośnie do 30 km/h, prąd max. będzie rzędu 15A, a zasięg pozostanie taki sam (16-20 km) przy prędkości 15 km/h. Przy prędkości 25 km/h zasięg spadnie do ok 10 km (opory powietrza proporcjonalne do kwadratu prędkości). |
Dziękuję za zainteresowanie tematem - pozostaje mi jedynie póki co 4s ponieważ mam jedynie esc pod 6S max a lipo 6s nie mam a celi roździelać nie mam zamaru ponieważ pakiety głównie służą mi do dronów co do zasięgu i prędkości które wymieniłeś - takie wyniki mnie satysfakcjonują - zawsze mogę dopedałować pod wzniesienie
a co do rozwiązania z esc - sam regulator jest lekki waży zaledwie 6g |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Wto 25 Kwi, 2017
|
|
|
Przy tak niskim napieciu powinien byc silnik z wolnobiegiem. Przy DD bedzie ci stawiac duzy opor przy pedalowaniu powyzej tych 15km/h |
|
|
|
|
sambor
młodzik
Dołączył: 05 Kwi 2017 Posty: 79 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Czw 27 Kwi, 2017
|
|
|
A co to jest esc? Chodzi o BMS? |
|
|
|
|
pepelito
kierownik
Pomógł: 6 razy Wiek: 30 Dołączył: 04 Gru 2016 Posty: 386 Skąd: ropczyce
|
Wysłany: Czw 27 Kwi, 2017
|
|
|
Esc w modelarstwie oznacza regulator, szyli sterownik, więc na pewno nie jest to bms. |
|
|
|
|
|