Witam
To może i ja podzielę się moją przeróbką roweru cargo na e-cargo Chciałem skończyć przed zlotem i prawie się udało, ale pogoda widzę płata figle.
Silnik to Giant Hybrid Syncdrive kupiony od kolegi z forum, kolejny już, gdyż pierwszy służy w trajce i jestem zadowolony z niego. Do tego dołożyłem wolnobieg 7 rzędowy, oryginalnie był nexus 5. Bardzo wygodny pod względem zmiany przełożeń na postoju, no ale niestety musiał być zdemontowany, bardzo mi go szkoda.
Akumulator 48V na chwile obecną pożyczany z trajki, docelowo będzie tez 48V tylko jeszcze nie zapadła decyzja czy będą to żele, czy li-ion.
Z dodatków to watomierz, stacyjka i przełącznik 3 speed zabudowane na panelu.
Sterownik 36/48V 17A, jeszcze bez PAS’a gdyż braciom chińczykom zapomniało się przewodów przylutować, wyprowadziłem już przewody trzeba tylko resztę połączyć.
Po zmontowaniu wszystkiego przyszła pora na testy.
Bez napędu jeździłem już z dziećmi o łącznej wadze około 70 kg + rower 40kg, także teraz powinno być tylko lżej. Na razie pierwsze próby z obciążeniem 20kg. Przy wspomaganiu i prędkości około 20km/h pobór prądu waha się pomiędzy 7-10A. Większe prędkości jak dla takiej konstrukcji nie są przewidziane. Dołożę trochę dzieci do środka i będę powtarzał testy
Do zrobienia został w/w PAS i hamulce na tył, chociaż przednie dają rade, no i jakieś zgrabne zamknięcie przestrzeni ze sterownikiem i akumulatorem co by nikogo nie kusiło.
Niestandardowe rowery są fajne
Skoro taka szkoda przekładni w piaście to może trzeba było dać silnik/silniki w przednie koła i tył by nadal mógł zawierać nexusa.
sirgregs, jak by się taki zestaw na zakręcie zachowywał?
Mam wrażenie że w zakręcie silnik który miałby lżej (czyli ten na zewnętrznej z dłuższą drogą po łuku) wyrywał by bardziej do przodu czyli trajka by się "waliła w zakręt".
W związku z wprowadzaniem na tym forum cenzury -także CENZURY PRYWATNYCH WIADOMOŚCI i -np usuwania z prywatnych wiadomości wybranych słów jak po ja zdy el ek try czne
zgodnie z obowiązującym w Polsce prawem cofam zgodę na publikacje na tym forum wszystkich treści mojego autorstwa -proszę o usuniecie WSZYSTKICH moich wypowiedzi.
_________________ Witek.
Ostatnio zmieniony przez wit Nie 25 Lut, 2018, w całości zmieniany 2 razy
Oś obrotu jest pod skrzynią. To jest konstrukcyjnie wywrotny pojazd
O proszę bardzo. Widać jak nie należy i jak należy się tym obsługiwać.
Silniki z przodu nic nie pogorszą.
bardziej bałbym się czego innego -napęd na przód przy niestandardowej geometrii pojazdu... nie widzę jak to ma skręcać -skrętne koła -czy przegub i łamiący się w połowie rower ? w drugim przypadku od przegubu do osi kół powstaje dźwignia -zakręt przy dodaniu gazu prawdopodobnie skutkował by wyrywaniem kierownicy z rąk...
Jeżeli chodzi o ten rower to ma on centralny przegub na przecięciu się osi kół i ramy. Faktycznie nie jest trudno postawić go bokiem na dwóch kołach. Za duża prędkość na zakręcie i efekty specjalne murowane.
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 05 Maj, 2017
Temat Cargo rowerów EV albo pseudo cargo, czyli np do przewożenia dzieci będzie się rozwijał.
Widuję w W-wie Wilanów, okolice Rzeczpospolitej/Branickiego podobny do Twojego pojazd, w któym siedzi 1 lub dwoje dzieci. Przód jest węższy ale dłuższy. Być może właściciel nas czyta i się z nam też ujawni
A cargo EV wkroczyło tez do DHL i w kilku państwach Europy Zachodniej jest już wykorzystywany taki pojazd.
@WojtekErnest
Tak jak mówisz, takie rowery dopiero stają się popularne. Na krótkie dystanse np na zakupy, do szkoły są nie do przecenienia. Wsiadasz, jedziesz a na miejscu nie szukasz 10 minut miejsca parkingowego.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum