ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przeróbka haibike
Autor Wiadomość
ajs 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Paź 2014
Posty: 165
Skąd: Gorzów Wielkopolski
Wysłany: Czw 11 Maj, 2017   

Ten przykład pokazuje, że fabryczny zestaw bateria+sterownik są mocno zintegrowane. A przeróbki są trochę ryzykowne...
 
 
JerzyZ 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 794
Skąd: Warszawa - Ursynów
Wysłany: Czw 11 Maj, 2017   

WojtekErnest napisał/a:
JerzyZ napisał/a:

W naprawianej baterii wyprowadziłem końcówki ogniw i ładowałem zwykłą ładowarką i balanserem zewnętrznym. Zasięg wyświetla mały na początku, w czasie jazdy rośnie.

Nie ładujesz jej 'normalnie' z zasilacza oryginalnego bo nie masz ? czy jest inny powód i nie dziala gdy napięcie ładowania dostarczasz przez gniazdo do BMS ?
Na próbę - nie chciałem ryzykować uszkodzenia ładowarki firmowej. Teraz firmowa ładowarka działa OK. Być może wykorzystam dodatkowe końcówki na działce - z użyciem baterii słonecznej.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 11 Maj, 2017   

Czyli w sumie operacja Ci się udała? A w czy w czasie podmiany ogniw, cały czas utrzymywałeś napięcie dla tego BMS-kontrolera ?
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
tkoko 
prezes


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 26 Lut 2015
Posty: 684
Skąd: Czechowice-Dz
Wysłany: Czw 11 Maj, 2017   

Pavyan napisał/a:
...Nie wziąłem pod uwagę wielkości stopnia żądzy pieniądza producentów e-bajków, choć ceny ich gotowych baterii zamiennych to wyraźnie sugerują :grin: ....


To moim zdaniem nie tyle jest "żądza pieniędzy" co logiczna konieczność. Aby "komputerek" fabrycznego roweru pokazywał "realne" a nie "domyślne" dane, musi moim zdaniem mieć faktyczne parametry ogniwa takie jak;
typ baterii; li.. ni...cd
producenta i konkretny typ ogniwa,
rok produkcji;
liczbę cykli ładowań;
realną pojemność;
Wszystkie te dane są moim zdaniem istotne np. do oceny faktycznego zasięgu obliczanego przez "komputerek" i w bardziej złożonych konstrukcjach zapewne jest sczytywane z BMS'a, skoro baterie są wymienne.
Proponowana podmiana zakłóca te parametry więc w najlepszym wypadku wskazania np. zasięgu będą fikcyjne, a w najgorszym wypadku "komputerek" uzna baterię za wadliwą i zablokuje BMS'a, wyświetlając "kod błędu".
 
 
JerzyZ 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 794
Skąd: Warszawa - Ursynów
Wysłany: Czw 11 Maj, 2017   

WojtekErnest napisał/a:
Czyli w sumie operacja Ci się udała? A w czy w czasie podmiany ogniw, cały czas utrzymywałeś napięcie dla tego BMS-kontrolera ?
Nic takiego. Ogniwa są dołączone do "elektroniki" przez złącze wielostykowe. Przed operacją odłączyłem, po operacji przyłączyłem. W końcu złącze do tego służy :wink:
 
 
Pavyan 
kierownik


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 17 Kwi 2015
Posty: 383
Skąd: Mazowsze
Wysłany: Pią 12 Maj, 2017   

Bardzo cenna informacja, wynika z niej że nie ma problemu.
Myśmy już prawie w kosmos polecieli, a tu znowu przyszedł taki jeden, co wie że się DA i przerwał wspaniałą podróż :grin:

Mam chęć zasiać jednak ziarenko zwątpienia :wink: - może to zależy od okresu produkcji baterii?
Stare wersje nie miały tego haczyka, nowe wersje już może... mają?
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 12 Maj, 2017   

Pavyan napisał/a:
Bardzo cenna informacja, wynika z niej że nie ma problemu.
M?

Kolega JerzyZ, ma inny rower więc nie traktuj tego jako uniwersalną wskazówkę.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
ajs 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Paź 2014
Posty: 165
Skąd: Gorzów Wielkopolski
Wysłany: Pią 12 Maj, 2017   

Pavyan napisał/a:
Stare wersje nie miały tego haczyka, nowe wersje już może... mają?

To może faktycznie zależeć od sposobów montażu i systemu producenta. U jednego będzie możliwość bezproblemowej wymiany ogniw, a u innego "blokada systemu".
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group