ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Silniki BLDC przód, tył, różne modele.
Autor Wiadomość
leszcz 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lut 2017
Posty: 861
Skąd: Rumia
Wysłany: Pią 12 Maj, 2017   

Na olx jest sporo takich jakbyco
 
 
Janusz J 
początkujący
Dżony Dżej


Dołączył: 10 Maj 2017
Posty: 2
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 12 Maj, 2017   

leszcz napisał/a:
Na olx jest sporo takich jakbyco


Dziękuję za poradę ale już szukałem i nic sensownego nie znalazłem ale jeszcze poszukam.
Zresztą zawsze lepiej zapytać na forum bo tutaj są osoby co się obeznają w temacie i wiedzą o czym piszą :)
 
 
sambor 
młodzik


Dołączył: 05 Kwi 2017
Posty: 79
Skąd: Kielce
Wysłany: Śro 17 Maj, 2017   

Bukovina jesteś partacz. Wziąłem od Ciebie dwa silniki.

Pierwszy Toprun na obręczy za 300 zł. Obręcz była zósemkowana, ledwo mi to serwisie wycentrowali. Nyple zardzewiałe - z bliska nie wyglądało to estetycznie. Dorobiłeś dystans na oś. Dystans był ordynarnie "uchełtany" gumówką z kawałka grubej, ciężkiej, brzydkiej tulei. Nierówno, ostre krawędzie. Mógł pociąć kable. Silnik zatarł się po przejechaniu 6 km. Odesłałem Ci go. Stwierdziłeś, ze odpadł kawałek emalii z magnesów i wpadł między stojan i pokrywę. Ok, stary silnik, nie Twoja wina.

W międzyczasie na zamianę przysłałeś mi Bionx'a. Kazałem wysłać wprost do Maxevu na zaplecenie. Coś Ci z nim nie poszło, urwałeś ściągacz zabezpieczenia i nie wymieniłeś łożysk. Straciłeś do niego serce i chciałeś sprzedać za 250 zł. Więc wziąłem na podmianę za tego zatartego Topruna. Nie wiem jak to wyliczyłeś, ale mi wyszło 50 zł do zwrotu. Nie zwróciłeś. Zrobiłeś znaczy "dobry deal".

Maxev przed zapleceniem zapiął go w zasilanie i stwierdził, że coś w środku wydaje głośne szuranie, trze. Kazałem rozebrać. Rozebrać się nie dało łatwo, bo zabezpieczenie przyspawałeś do ośki. przysłał fotki - ordynarnie przyspawane, uchełtane, ukopcone, usmarkane. Spawałem coś może z 5 razy w życiu, ale chyba lepiej mi to wyszło. Kable Halli były usmażone od spawania. Przebicie gwarantowane.

Mexev zeszlifował te "smarki" z podkładką i otworzył silnik. W środku było pełno opiłków. Pisałeś o tym przy ofercie sprzedaży, więc to nie problem. Ale skoro kupiłeś silnik bez opiłków (tak zakładam), z fabrycznie zamontowanym zabezpieczeniem, to po Twojej "konwersji" stał się jeszcze mniej wart. Wymagał większego nakładu pracy, niż przed "konwersją". Więc czemu chciałeś sprzedać "po kosztach"? Ostatecznie zarobiłeś te 50 zł.

Maxev musiał spiłować tę usmarkaną podkładkę zabezpieczenia, wyczyścić w środku z opiłków, dorobić nowe zabezpieczenie, Wymienić kable i łożyska. Kosztowało to 200 zł.

Na dodatek jeden z Halli (które zakładałeś w ramach konwersji) był walnięty. Tu opowiedziałeś, że Maxev mógł popsuć. Dobre...
 
 
sambor 
młodzik


Dołączył: 05 Kwi 2017
Posty: 79
Skąd: Kielce
Wysłany: Śro 17 Maj, 2017   

Dodam jeszcze, że do Topruna dałeś podkładkę przeciw-obrotową, która miała 2-3 mm luzu w wycięciu widelca. A przecież silnik przy ruszaniu wali czasem w przód i tył niczym młot udarowy. Na tak małej średnicy jaką ma podkładka, moment obrotowy jest potężny. Kwestią czasu było wybicie dziur w aluminiowym widelcu, a może nawet wyłamanie mocowania.

Dla odmiany Maxev dał dedykowaną podkładkę, która jest o ułamki milimetra szersza od wycięcia. Wrzyna się przy dokręcaniu koła.

Generalnie dużo plusów dla Maxevu. Bartosz dał cały komplet różnych zabezpieczeń, łącznie z opaskowymi. Porządnie wykonana robota i jestem z roweru bardzo zadowolony.
 
 
buckowina 
prezes


Pomógł: 2 razy
Wiek: 50
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 566
Skąd: Polska
Wysłany: Śro 17 Maj, 2017   

Silniki Toprun oryginalnie mają "dropout" 160mm, w związku z czym wymajagą przeróbki dystansów, skracam je zwyczajną szliferką kontową, gdyż nie uważam, aby była potrzeba zamawiania do takiej czynności tokarza. Silniki wysyłam proste, a na to, jak traktują je firmy kurierskie nie mam już wpływu, przesyłka była ubezpieczona, można było reklamować.

Historia z oderwaną emalią przydażyła się w pierwszym z wielu silników, które przeszły przez moje ręce, stwierdziłeś, że się zatarł, najpierw próbowaliśmy ustalić przyczynę na odległość, po czym poprosiłem, abyś mi go odesłał w celu naprawy lub wymiany na inny egzemplarz.

W międzyczasie wystawiłem na forum nieudanego bionx'a, w którego robiłem do swojego rowerka, niestety do środka dostały się opiłki, a że juz straciłem do niego cierpliwość to postanowiłem go wystawić na forum. Cena była podana od samego początku, chciałeś wymiany, więc tak też uczyniłem.

Przed wysyłką sprawdzałem silnik pod katem działania czujników halla oraz nagrałem filmik z jego pracy.

Halli nie montuję od nowa, poprawiam jedynie ich montaż z oryginalnego kleju termotopliowego na klej epoksydowy.

W związku z tym, że w środku były opiłki, mogły one spowodować ukruszenie obudowy czujnika, tym bardziej, że w silnikach bionx nie są one osadzone w wycięciach w stojanie i niczym nie chronione. Stwierdziłem, że mógł zostać uszkodzony podczas pracy silnika lub przy rozbieraniu obudowy, co uważam za bardzo prawdopodobny scenariusz.


Ogólnie nie ukrywam nic, Toprun okazał sie wadliwy, to wrócił na reklamacje, zażyczyłeś wymiany na silnik bionx, który był wystawiony jako uszkodzony, to takowy wysłałem. Od razu w pierwszej wiadomości prywatnej zaznaczyłem, że nie biorę odpowiedzialności za ten silnik.


Od tamtej pory na szczęście nie edytowałem pierwszego postu z ofertą na bionx'a, więc wszystko jest do ustalenia.
_________________
Konwersje silników Bionx, TranX oraz podobnych pod zewnętrzny sterownik - priv
 
 
sambor 
młodzik


Dołączył: 05 Kwi 2017
Posty: 79
Skąd: Kielce
Wysłany: Śro 17 Maj, 2017   

Nic się w trakcie przesyłki nie wydarzyło. Zdaje się, że czytasz tak samo dokładnie jak konwertujesz silniki :)

Jesteś majster po łebkach, byle do przodu
 
 
djmarcin56 
prezes


Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Sie 2016
Posty: 522
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Śro 17 Maj, 2017   

Morał z tego taki, że dwa razy robota i trzeba uważać co się kupuje, nie wiem jak inni ale ja wole kupic popsuty za grosze albo porządnie zrobiony a nie jakieś pseudo przeróbki gdzie potem niepotrzebne nerwy i koszty podwójne.

Współczuje Sambor problemów ale ważne, że już zrobione i działa porządnie.
_________________
Zbieram graty do swojej pierwszej konstrukcji ;)
 
 
buckowina 
prezes


Pomógł: 2 razy
Wiek: 50
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 566
Skąd: Polska
Wysłany: Czw 18 Maj, 2017   

Przed moim domem DPD zrobiło sobie "bazę" przeładunkową, wiem mam świadomość, jak potrafią firmy kurierskie traktować paczkę.

Mam wrażenie, że kolega liczył, że biorąc bionx'a, który od początku był wystawiony jako nie sprawny otrzyma silnik w stanie idealnym, silnik wyjechał ode mnie w stanie, jaki opisałem.

Silniki przeze mnie oferowane są silnikami używanymi, liczę się z tym, ze czasem trafi się jakaś usterka, której nie dostrzegę na etapie serwisowania, dlatego biorę odpowiedzialność. Wystawiając silnik Bionx, w pierwszej wiadomości jasno napisałem, ze nie biorę odpowiedzialności za ten silnik...

Jeszcze się taki nie urodził, co by wszystkim dogodził...
_________________
Konwersje silników Bionx, TranX oraz podobnych pod zewnętrzny sterownik - priv
 
 
sambor 
młodzik


Dołączył: 05 Kwi 2017
Posty: 79
Skąd: Kielce
Wysłany: Pią 19 Maj, 2017   

buckowina napisał/a:

Mam wrażenie, że kolega liczył, że biorąc bionx'a, który od początku był wystawiony jako nie sprawny otrzyma silnik w stanie idealnym, silnik wyjechał ode mnie w stanie, jaki opisałem.
...


A ja mam wrażenie, że nie czytasz, albo chcesz pokryć kiepskie wrażenie. Nie chodzi o stan Bionx'a. Chodzi o te wszystkie drobiazgi
- zardzewiałe nyple
- zósemkowaną obręcz
- uchełtaną gumówką ciężką, brzudką tuleję, która tnie kable
- usmarkane spawy
- padnięty hallotron
- nie zwrócenie 50 zł (faktycznie Bionx po Twoim spawaniu z opiłkami w środku, usmażonymi kablami był chyba jeszcze mniej wart)

Nie mam do Ciebie żadnych pretensji. Nie domagałem się zwrotu tych 50 zł, choć dołożyłem 53 zł w padniętego Topruna (centrowanie, odsyłka) - takie ryzyko. Ktoś odpowiedzialny i uczciwy oddał by i przeprosił za dodatkowe koszty.
Ale rozumiem, że jesteś młody, próbujesz na tym zarabiać, nie masz warsztatu. Ok. Ale ludzie się rozczarowują bylejakością i niech wiedzą co sprzedajesz.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group