ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
E-biker.pl zestawy do konwersji rowerów elektrycznych

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
poziomka z rolką
Autor Wiadomość
koncki
początkujący


Dołączył: 02 Kwi 2011
Posty: 47
Wysłany: Wto 29 Maj, 2012   poziomka z rolką

Właśnie dorobiłem napęd elektryczny do swojej poziomki. Ze względu na koszty wybrałem najprostsze możliwe rozwiązanie, czyli silnik od skutera elektrycznego (250 W) i rolkę gumową dociskaną do opony. Do tego dałem 2 akumulatory litowo - polimerowe o pojemności 5 ah. Na razie nie mam jeszcze żadnego sterownika, tzn. mam jedynie możliwość włączenia i wyłączenia silnika podczas jazdy. Prędkośc jaką uzyskuję to 40 km/h - (jak dla mnie to i tak o wiele za dużo ). Zasięg szacuję na ok. 15 km, ale testy jeszcze trwają - dopiero niedawno założyłem licznik.

Silnik z rolką:

Akumulatory:

Jak widać na zdjęciach wszystko to jest absolutna prowizorka do dalszych udoskonaleń.
 
 
mmoto 
prezes


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Sty 2010
Posty: 787
Skąd: Szczecin - Police
Wysłany: Wto 29 Maj, 2012   

Świetnie to wygląda,
podaj jeszcze napięcie, moc silnika, skąd akumulatory i jaki zasięg uzyskałeś?
 
 
koncki
początkujący


Dołączył: 02 Kwi 2011
Posty: 47
Wysłany: Śro 30 Maj, 2012   

Silnik jest na 24 V a akumulatory dają nominalnie 29,6 V. Moc, jak już pisałem, 250 W. Akumulatory to dwa Turnigy 5000 połączone szeregowo. Wczoraj zrobiłem na jednym ładowaniu 18 km.
 
 
mmoto 
prezes


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Sty 2010
Posty: 787
Skąd: Szczecin - Police
Wysłany: Śro 30 Maj, 2012   

Te akumulatory ciekawa alternatywa do żelaków, rozumiem że jechałeś na max. prądzie, sam poszukuje aku na 10-12 km na jednym ładowaniu i to do jazdy na 1/2 obrotów z pedałami - może skorzystam z takich jak Ty.
 
 
koncki
początkujący


Dołączył: 02 Kwi 2011
Posty: 47
Wysłany: Czw 31 Maj, 2012   

Podłączyłem sobie dzisiaj silnik pod jeden akumulator i wyszło mi, że rower przyjemnie przyspiesza i osiąga prędkość ok. 25 km/h z pedałowaniem. Stąd wniosek, że dobrze byłoby przełączać pakiety na połączenie szeregowe i równoległe. I tu mam pytanie - czy takie przełączanie nie zaszkodzi akumulatorom (litowo - polimerowym)? Wyszłaby wtedy konfiguracja 4s2p. Od razu zastrzegam, że nie chcę za bardzo kupować jakiegoś regulatora, bo ten zestaw traktuję jako tymczasowy.
 
 
eneuro
[Usunięty]

Wysłany: Pią 01 Cze, 2012   

W sumie ciekawa alternatywa dla kosztownych silników BLDC montowanych w kole.
Może gdyby taki silnik zrobić z przegubem, coby nie narażać na obciążenia samego silnika i dać kilka rolek połączonych razem, dociskających oponę od góry, a wszystko ze sprytną "dzwignią gazu" która blokowałaby się i zapewniała rolkom odpowiedni docisk wtedy kiedy chcemy przyspieszać, albo hamować "silnikiem",
a jednocześnie po "wrzuceniu na luz" czyli odciągnięciu rolek zapewniałaby toczenie bez żadnych strat.
Sprawność trochu mniejsza w tym roziązaniu z rolkami, ale co tu dużo mówić dzięki odpowiedniemu przegubowi praktycznie dowolny silnik można by połączyć z rolkami i uniezależnić się od producentów, czy wykorzystać stare poczciwe BLDC.
Nabieram ochoty coś takiego zmajstrować i gdyby na tym jakiś sensowny zasięg był to można póki co zapomnieć o silnikach wkładanych w koła.
Kluczem może być moim zdaniem mozliwość odciągnięcia rolek wtedy kiedy nie chcemy aby nas spowalniały.
No i sporo na owiewkach róznych można zyskać bo opory powietrza to spory hamulec i strata wkładanej energii.
 
 
rcozas
[Usunięty]

Wysłany: Pią 01 Cze, 2012   

To ja "sprzedam" kolegom mój pomysł co do napędu rolkowego. Otóż mysle nad tym, czy nie zrobić dwóch rolek na osi silnika, większej i mniejszej, do jazdy szybszej i wolniejszej, silnik odchylany i dociskany sprężyną oraz przesuwany na boki, w jednym położeniu dociskana jest jedna rolka, w drugim druga. Taki mechanizm nie jest zbyt skomplikowany, mógłby być obsługiwany jedną dźwignią, wychylaną przód-tył (odciąganie silnika od koła) i na boki (zmiana przełożenia). Przesuwanie silnika na boki najłatwiej rozwiązać przesuwem osi na której on się waha, układ nie musi być precyzyjny, bo luzy i tak są niwelowane spreżyną dociskającą.
 
 
koncki
początkujący


Dołączył: 02 Kwi 2011
Posty: 47
Wysłany: Pią 01 Cze, 2012   

Myślałem o zrobieniu rolki stożkowej - wtedy prędkość i moment obrotowy mógłby być dobierany nawet bezstopniowo. Ale póki co, to główną zaletą rolki jest prostota konstrukcji i tego się trzymam. Na razie ponawiam pytanie o przełączanie akumulatorów na połączenie równoległe i szeregowe.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 02 Cze, 2012   

Można przepinać. Tylko pakiety muszą być w miarę wyrównane, żeby nie powodować dużych prądów wyrównawczych przy łączeniu równoległym.
 
 
koncki
początkujący


Dołączył: 02 Kwi 2011
Posty: 47
Wysłany: Sob 02 Cze, 2012   

Dzięki za konkretną odpowiedź. Pakiety są identyczne i zawsze ładowane z balancerem.
 
 
mmoto 
prezes


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Sty 2010
Posty: 787
Skąd: Szczecin - Police
Wysłany: Sob 02 Cze, 2012   

Ja mam docisk rolki na lince i manetce od przeżutki, w miarę rozpędzania zmniejszam docisk do opony i zmniejszam tarcie, na ale deszcz to paskudna sprawa, nieraz mam ochotę zastosować pasek na dwóch rolkach...
 
 
koncki
początkujący


Dołączył: 02 Kwi 2011
Posty: 47
Wysłany: Sob 02 Cze, 2012   

Bardzo ciekawe rozwiązanie. Też będę kombinował coś takiego.
 
 
mmoto 
prezes


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Sty 2010
Posty: 787
Skąd: Szczecin - Police
Wysłany: Sob 02 Cze, 2012   

Musisz chociaż trochę obudować rolkę, bo w razie deszczu będzie masakra :cry:
 
 
koncki
początkujący


Dołączył: 02 Kwi 2011
Posty: 47
Wysłany: Sob 02 Cze, 2012   

Z tyłu chroni mnie fotelik, dlatego w tym rowerze nie zakładałem nawet tylnego błotnika. Jak będzie z rolką to muszę się przekonać sam.
 
 
mmoto 
prezes


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Sty 2010
Posty: 787
Skąd: Szczecin - Police
Wysłany: Czw 21 Cze, 2012   

I jak te akumulatorki? Dają radę?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group