|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Bafang bbs02 , przerywa wspomaganie na wyboajach |
Autor |
Wiadomość |
hetm4n
początkujący
Dołączył: 12 Lip 2019 Posty: 45 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Czw 15 Sie, 2019 Bafang bbs02 , przerywa wspomaganie na wyboajach
|
|
|
Witam! długo się nie pocieszyłem pracą bafanga bbs02 750W. Od nowości zrobiłem po płaskim 100km, dziś pojechałem sobie w góry pojeździć.No i na podjeździe na Szyndzielnie zaczęły dziwne rzeczy się dziać. Mianowicie co uderzenie od wjazdu w dziurę tylnym kołem lub przez drewniane belki do odprowadzania wody, wyłączała mi wspomaganie na chwile (2-3s), Na manetce jest tak że na chwile spadnie moc do 0 i z powrotem ciśnie max. Gorzej z pedałowaniem bo tracę na 2-3sekundy wspomaganie. Przy jeździe na równej ścieżce wjeżdżając na kamienie czy duże uskoki to samo sie dzieje. Na koniec jechałem pod delikatny asfaltowy podjazd coraz szybciej, i nawet przerywało mi wspomaganie przy zrzuceniu biegu na mniejszą zębatkę. Przyjechałem do domu i zacząłem na wieszaku rowerowym sprawdzać, ruszałem wszystkimi kablami, nic nie powodowało wyłączenia się na chwilę napędu. Nawet gumowym młotkiem po silniku pukałem by zasymulować wstrząs jaki powstawał w terenie kamienistym. Też nic się nie działo. Spotkał się ktoś z takim przypadkiem? Rower to full z pływającym suportem (mongoose freedrive system), nie posiadam czujnika zmiany biegów, czujniki hamulców dla próby juz odpiąłem, bez zmian. |
|
|
|
|
loopeko
początkujący
Dołączył: 03 Lip 2019 Posty: 8 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Czw 15 Sie, 2019
|
|
|
sprawdzałeś połączenia na baterii może ci coś się odłącza.
Po kolei zacznij wykluczać kabelki, akumulator, a na końcu ci zostanie silnik lub sterownik to mamy powrzniejszą sytuację. |
|
|
|
|
wiedzmin44
młodzik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 13 Cze 2019 Posty: 64 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 16 Sie, 2019
|
|
|
Dlatego ja wszystkie połączenia lutuję i takiego problemu nie mam. Mi odłączało jedną fazę z racji przerywania styku na jednym hallotronie silnika i silnik pracował na 2 fazach. Zalutowanie tego rozwiązało problem. |
|
|
|
|
borsuk
prezes
Pomógł: 25 razy Dołączył: 12 Wrz 2011 Posty: 686 Skąd: Sudety
|
Wysłany: Pią 16 Sie, 2019 Re: Bafang bbs02 , przerywa wspomaganie na wyboajach
|
|
|
hetm4n napisał/a: | Witam! długo się nie pocieszyłem pracą bafanga bbs02 750W. Od nowości zrobiłem po płaskim 100km, dziś pojechałem sobie w góry pojeździć.No i na podjeździe na Szyndzielnie zaczęły dziwne rzeczy się dziać. |
Przecież przeprogramowałeś silnik i potem miałeś jakieś problemy:
https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?p=130909#130909. Zacznij od przywrócenia ustawień fabrycznych, może coś niechcący skopałeś. W dodatku te ustawy, które zastosowaleś to raczej nietypowe, start current poniżej 10%, może to stanowi problem.
Lutowanie wszystkich połaczeń to przesada, jedyne złącze, które mi się rozłącza na wybojach (dokładnie lekko wysuwa) to połączenie z baterią i to sprawdź. |
_________________ Mój rower: BBS02B |
|
|
|
|
malin
początkujący
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Lip 2018 Posty: 36 Skąd: gdynia
|
Wysłany: Pią 16 Sie, 2019
|
|
|
no i sprawdz dokładnie samą baterię przy wstrząsach czy tam coś może jest niedolutowane/zgrzane |
|
|
|
|
hetm4n
początkujący
Dołączył: 12 Lip 2019 Posty: 45 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Pią 16 Sie, 2019
|
|
|
Wcześniej zmieniłem te ustawienia troche. mam teraz takie:
Fabryczne po lewej, moje po prawej.
Dziś zrobiłem przerzutkę zestawu do sztywnej ramy dartmoor primal,
i tam problemu niema, wytrzepalo mnie na dziurach niesamowicie a silnik 0 przerw w wspomaganiu. Przyszło mi na myśl czy czasem nie powstaje jakaś duza siła podczas gwałtownego szarpnięcia łańcucha na ugięciu się wahacza? Co powoduje odłączenie wspomagania na chwile. Jakieś sugestie ?
Dodaje film pokazujący działanie zawieszenia https://youtu.be/w6VHDRAvlsc |
|
|
|
|
borsuk
prezes
Pomógł: 25 razy Dołączył: 12 Wrz 2011 Posty: 686 Skąd: Sudety
|
Wysłany: Nie 18 Sie, 2019
|
|
|
hetm4n napisał/a: | ...Przyszło mi na myśl czy czasem nie powstaje jakaś duza siła |
Przy sztywnej ramie silnik ma niewielkie dragania w płaszczyźnie pionowej, natomiast przy wahaczu amplituda drgań silnika jest dużo większa a kierunki zmienne. Chyba przyczyn przerywania należy szukać w silniku/kontrolerze. Ustawienia OK. |
_________________ Mój rower: BBS02B |
|
|
|
|
hetm4n
początkujący
Dołączył: 12 Lip 2019 Posty: 45 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Nie 18 Sie, 2019
|
|
|
Wszystkie drgania przyjmuje tlumik w jednozawiasach oraz 4 zawiasach, niezgodze sie z twoja teoria, sztywna rama w ciężkim terenie zrzuca ciebie z roweru wiec to samo otrzymuje silnik. W fulu wszystkie uderzenia przyjmuje tlumik. W moim rowerze suport lata na nierównościach przód tył. Na pedałach jest i tak sporo stabilniej i mniej drgań czuc względem sztywnej ramy (w zależności od terenu, przy jednoczesnym ugięciu tylu i przodu suport nie kołysze sie na boki).
Ja już odkryłem co powoduje owe zatrzymanie. Czujnik pas wykrywa cofnięcie sie korby podczas dużego szybkiego ugięcia co powoduje zatrzymanie chwilowe. Przetestowałem to na sztywniaku, tzn zrobiłem symulacje chwilowego zatrzymania sie korby, i objaw był taki ze wspomaganie się wyłączało. Jedyne rozwiązanie jakie widzę to wydłużenie czasu stop delay. Ale zaś wkurza mnie ze gdy nie pedałuje to silnik kręci czy jeszcze można to innym parametrem w programie zmienić? |
|
|
|
|
borsuk
prezes
Pomógł: 25 razy Dołączył: 12 Wrz 2011 Posty: 686 Skąd: Sudety
|
Wysłany: Nie 18 Sie, 2019
|
|
|
hetm4n napisał/a: | Wszystkie drgania przyjmuje tlumik w jednozawiasach oraz 4 zawiasach, niezgodze sie z twoja teoria,.. |
Na twoim filmie widać ,że silnik lata razem z wahaczem (w odróznieniu od d. rowerzysty, która jest dobrze stabilizowana ). Oczywiście nie twierdzę, że to jest przyczyną twoich problemów, w końcu kupa ludzi jeździ na fullach i nie słyszałem, żeby narzekali na Bafanga. Jeżeli korba się cofa, spróbuj zmienic styl jazdy. |
_________________ Mój rower: BBS02B |
|
|
|
|
hetm4n
początkujący
Dołączył: 12 Lip 2019 Posty: 45 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Nie 18 Sie, 2019
|
|
|
Tak. Owszem suport plywa, jest to inna wariacja zawieszenia, ale występują na nim mniejsze drgania jak na sztywnej. Czuje to w nogach . Jak było by cos luźnego w silniku to na sztywniaku najbardziej by to dawało o sobie znać. A znalazłem przyczynę która opisałem w poprzednim poście. Jutro wydluze stop delay na 25 i sprawdzę jaka będzie reakcja na chwilowe zatrzymanie korby. |
_________________ mongoose teocali 2014 TSDZ2 750W
Dartmoor Primal 2017 BBS02 750W
Ulep Full suspension XF15C
E-cross CNC QS165 |
|
|
|
|
hetm4n
początkujący
Dołączył: 12 Lip 2019 Posty: 45 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Pon 19 Sie, 2019
|
|
|
Przetestowane, niestety z czujnikiem pas wystarczy na chwile , na ułamki sekund zatrzymać korbę i wspomaganie się wyłącza, jedynie co to ustawienie stop delay na 3s już nie bylo takiej reakcj ale to się mija z celem, kombinowałem z różnymi ustawieniami w zakładce wspomagania ale nic to nie zmieniało. Tak więc bafang zostaje w sztywniaku mojej kobiety , a ja do fulla założę Tongshenga TSDZ2. |
_________________ mongoose teocali 2014 TSDZ2 750W
Dartmoor Primal 2017 BBS02 750W
Ulep Full suspension XF15C
E-cross CNC QS165 |
|
|
|
|
hetm4n
początkujący
Dołączył: 12 Lip 2019 Posty: 45 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Nie 01 Wrz, 2019
|
|
|
Tsdz2 zamontowany i tu nie mam problemu dzięki czujnikowi nacisku który szybko reaguje z odpowiednia mocą tylko szkoda ze glosniejszy i nieco słabszy aleke jest spoko |
_________________ mongoose teocali 2014 TSDZ2 750W
Dartmoor Primal 2017 BBS02 750W
Ulep Full suspension XF15C
E-cross CNC QS165 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|