ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
E-biker.pl zestawy do konwersji rowerów elektrycznych

Poprzedni temat «» Następny temat
Szukam silnika typu MID do przeróbki starego roweru
Autor Wiadomość
legend 
brygadzista


Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 225
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 18 Wrz, 2019   Szukam silnika typu MID do przeróbki starego roweru

Nie mam pojęcia czym się kierować przy zakupie. Zależy mi na jakości i "bezobsługowości". Widzę, że najczęściej przewija się w dyskusji BBS02. Zależy mi na możliwie minimalistycznym montażu (mały wyświetlacz, brak manetki itp.). Bateria będzie w bidonie. Rower to stary SCOTT ze stalową ramą (~1997r.). Koła 26".

Z góry dzięki za wszelkie sugestie,
Kamil
 
 
ErrorekPL 
początkujący


Wiek: 26
Dołączył: 15 Wrz 2019
Posty: 5
Skąd: Polska
Wysłany: Pią 20 Wrz, 2019   

Polecam Ci bafanga BBSHD lepiej radzi sobie w terenie niz silnik w tylnym kole
 
 
hetm4n 
początkujący



Dołączył: 12 Lip 2019
Posty: 40
Skąd: Bytom
Wysłany: Pią 20 Wrz, 2019   

Pytanie, czego oczekujesz dokładniej,

1.W jakim terenie jeździsz?
2. Wolisz naturalne uczucie przy pedałowaniu jak w zwykłym rowerze ? Czujnik PAS stwarza wrażenie jak by cię ktoś popychał, możesz wolniej kręcić korbą a silnik nadal z mniej więcej z stałą prędkością będzie kręcił. Natomiast czujnik nacisku na pedałach bardzo płynnie działa, jak byś miał dodatkowe Waty w nogach :)
3. z jakimi prędkościami chcesz jeździć ?
 
 
leszcz 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lut 2017
Posty: 860
Skąd: Rumia
Wysłany: Pią 20 Wrz, 2019   

Bezobsługowość i mid? Każda jazda = czyszczenie napędu albo masz wymianę kasety+łańcucha w krócej niż miesiąc. Do tego teren. Przekładniówka 500W na tył i po temacie.
_________________
Moja przygoda z ebike od 2017:
Damka 28" https://cutt.ly/7e8jyMJ
Dla syna 26" https://cutt.ly/Fe8juR3
Dla syna 24" https://cutt.ly/ue8ju03
Full 29" MXUS 30H 1500W https://cutt.ly/3e8jiaG

Od 2019 100% bezprąd :) https://cutt.ly/ge8jop2
 
 
legend 
brygadzista


Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 225
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 20 Wrz, 2019   

Nie mam zamiaru "szaleć" w terenie - chcę zelektryfikować rower "turystyczny".

Chciałbym trochę szybciej poruszać się po mieście ~30km/h (40km/h max).

Poza miastem to liczę na wsparcie na długich, łagodnych podjazdach po szosie w górach lub po prostu na szybszą jazdę "po Mazowszu".

Wydaje mi się, że wolę czujnik nacisku, choć testowałem rower z silnikiem Bosch Performance Line CX i trochę drażniła mnie jego bezwładność (tzn. przestaje kręcić jakąś sekundę później niż ja) - nie wiem jak to wygląda w przypadku PAS, ale pewnie jeszcze "gorzej".

Mam doświadczenie z silnikami w kole i nie podoba mi się "rozkład masy" takiego roweru.

Pozdrawiam,
Kamil
 
 
hetm4n 
początkujący



Dołączył: 12 Lip 2019
Posty: 40
Skąd: Bytom
Wysłany: Pią 20 Wrz, 2019   

To wg mnie dobrym wyborem będzie zestaw tsdz2 tani i dobry. W górach rewelacja, tylko ze ja to jeżdżę w ostrym terenie :) jeżdżę od miesiąca, na razie mam 400km na nowym łańcuchu i kasecie, co do zużycia ocenie później. Dodatkowo wgranie modyfikowanego oprogramowania otwiera furtkę do ustawienia go idealnie pod siebie :)
_________________
mongoose teocali 2014 TSDZ2 750W
Dartmoor Primal 2017 BBS02 750W

Wgram oprogramowanie do TSDZ2 okolice Bytomia -PW
 
 
andypip 
brygadzista


Pomógł: 10 razy
Wiek: 59
Dołączył: 06 Kwi 2019
Posty: 277
Skąd: Legnica
Wysłany: Pią 20 Wrz, 2019   

Przejechałem na używanym łańcuchu 1,5k i teraz się skończył /0,75 ciasno wchodzi/ kaseta wygląda normalnie i obecnie syn na niej hula, przyjęła nowy łańcuch bez problemu.
Zrobiłem na midzie 350W 1,5 k km, rower stary. Zależało mi na wspomaganiu w mieście i na podjazdach. Świetnie zdaje to egzamin, rower jest zwinny, nic nie stracił z właściwości trakcyjnych - środek ciężkości dokładnie nad suportem wypada. obsługa polegała na kilku smarowaniach łańcucha.
Wymieniłem tylną piastę na speedhuba, bo napęd jednorzędowy to król napędów, jedynie wymiana oleju raz w roku, łańcuch conex 1z1 wygląda jak motocyklowy :smile: no i możliwość zmiany biegów na postoju - bezcenne.
Normalna prędkość "przelotowa" to 28-32 km/h, zasięg na 5 st wspomagania 70-100 km zależy m.in od wiatru /dla baterii 36V 15 Ah/. W terenie i tak zmniejszam wspomaganie, bo za mocno ciągnie.
Jeśli masz zamiar podrasować trochę normalny rower i rozsądnie sobie zmniejszyć wysiłek to jesteś na dobrej ścieżce. Jeśli chcesz konwersji dokonać w 1h, podłączyć wtyczki, właczyć i pojechać - bierz bafanga np. Nie wiem czy z czujnikiem nacisku jest lepiej czy nie bo nie porównywałem, trochę moc mnie przeraża :smile: Na mój mały rozumek trzeba mocniej deptac żeby dostac power - ja wolę tylko zakręcić :grin:
Płaska, asfaltowa droga, prędkość 28 km/h, co kilka/kilkanaście metrów obracam korbami 2-3 obroty i jadę, jadę, jadę ... czego więcej potrzeba? :grin:
_________________
Starość to stan umysłu
 
 
andypip 
brygadzista


Pomógł: 10 razy
Wiek: 59
Dołączył: 06 Kwi 2019
Posty: 277
Skąd: Legnica
Wysłany: Pią 20 Wrz, 2019   

jakoś takoś dziwnie się składa, że użytkownicy hub-ów wiedzą najlepiej co boli midy :lol: jeżdżą za nami i mierzą łąńcuchy czy co?
Ja chyba zacznę wozić termometr :lol:
_________________
Starość to stan umysłu
 
 
Inc0 
prezes


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 24 Lut 2018
Posty: 579
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Sob 21 Wrz, 2019   

jakoś tak się dziwnie składa że użytkownicy hubów używali mida przed hubem :lol: :P
 
 
andypip 
brygadzista


Pomógł: 10 razy
Wiek: 59
Dołączył: 06 Kwi 2019
Posty: 277
Skąd: Legnica
Wysłany: Sob 21 Wrz, 2019   

legend napisał/a:
Nie mam zamiaru "szaleć" w terenie - chcę zelektryfikować rower "turystyczny"

Mam doświadczenie z silnikami w kole i nie podoba mi się "rozkład masy" takiego roweru.

Pozdrawiam,
Kamil


w drugą stronę to też działa :lol:
_________________
Starość to stan umysłu
 
 
borsuk 
prezes



Pomógł: 18 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 582
Skąd: Sudety
Wysłany: Sob 21 Wrz, 2019   

leszcz napisał/a:
Bezobsługowość i mid? Każda jazda = czyszczenie napędu albo masz wymianę kasety+łańcucha w krócej niż miesiąc. Do tego teren. Przekładniówka 500W na tył i po temacie.

Bylo to już wszystko 100 razy wałkowane.
Podstawowa zasada: w góry mid, na płaski asfalt do codziennej jazdy hub.
Zużycie łańcucha , kasety, tarczy w midzie szybsze, ale zależne od sposobu eksploatacji (szybkość i wykorzystywana moc silnika). Czyszczenie napędu takie samo jak w zwykłym rowerze.
Przewaga w górach mida w porównaniu z hubem tej samej mocy miażdżąca.
Jeżdzę wyłacznie po górach od 6 lat na midach, asfaltu staram się unikać. Wymiana łańcucha (HG40) co ok.1200 km , wymiana kasety 3000km, wymiana tarczy 5000km. W przypadu huba i płaskiego terenu te wartości kilkakrotnie większe.
_________________
Moje rowery: BBS02B, BBS01, hub 250W.
 
 
lessero 
młodzik
pigularz


Pomógł: 2 razy
Wiek: 41
Dołączył: 23 Paź 2018
Posty: 92
Skąd: Oberschlesien SBL
Wysłany: Sob 21 Wrz, 2019   

borsuk napisał/a:

Jeżdzę wyłacznie po górach od 6 lat na midach, asfaltu staram się unikać. Wymiana łańcucha (HG40) co ok.1200 km , wymiana kasety 3000km, wymiana tarczy 5000km. W przypadu huba i płaskiego terenu te wartości kilkakrotnie większe.


Od marca na BBS02B na 26"
Przejechane ponad 2500 km, głównie w trybie PAS nie więcej niż 400W
Średnie prędkości około 20-22 km/h

Na trzech łańcuchach [2 HG93, 1 HG 53] - w żaden nie wpada przymiar 0,75.
Ale HG53 wyraźnie bardziej się rozciąga.
Kaseta i blat powinny do 6000km dociągnąć.
Alivio 9 rz.

Teraz przeprogramowałem na trochę wyższe prędkości i moc do 650W,
częściej bawię się manetką, zobaczymy jak będzie.

I uściślijmy: @leszcz nabijał 2000 km ale miesięcznie, ze średnią prędkością 30 km/h to go trochę obsługa mogła zagotować. :mrgreen:
_________________
Moje ogłoszenia OLX
Mój Bikemap
 
 
Inc0 
prezes


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 24 Lut 2018
Posty: 579
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Sob 21 Wrz, 2019   

Cytat:
I uściślijmy: @leszcz nabijał 2000 km ale miesięcznie, ze średnią prędkością 30 km/h to go trochę obsługa mogła zagotować.


..jak uściślać to uscislajmy leszcz jeździł kolejno midem i hubem w tej samej ramie nawiną tysiace kilometrów na oba silniki w różnorodnym terenie zarówno na asfaltach jak i po piachu i błocie po płaskim i po pagórkach. nie wielu z tu obecnych ma lepsze rozeznanie tych dwóch typów napedu niż on i nie wydaje mi sie by katował mida a oszczędzał huba tylko po to żeby powiedzieć ze mid zjada naped a hub jest tip top bezawaryjny???! nie sadze ! :P
...autor tematu zadeklarował sie że nie chce huba szanuje jego wybór którym siła rzeczy jest mid czy bedzie z tego zadowolony jego sprawa mi nic do tego.
 
 
Inc0 
prezes


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 24 Lut 2018
Posty: 579
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Sob 21 Wrz, 2019   

lessero napisał/a:
Od marca na BBS02B na 26"
Przejechane ponad 2500 km, głównie w trybie PAS nie więcej niż 400W
Średnie prędkości około 20-22 km/h

Na trzech łańcuchach [2 HG93, 1 HG 53] - w żaden nie wpada przymiar 0,75.
Ale HG53 wyraźnie bardziej się rozciąga.
Kaseta i blat powinny do 6000km dociągnąć.
Alivio 9 rz.


przed elektryfikacja wymieniłem kasete i łańcuch na sram pc971 od tego czasu 6000km jest zrobione przymiar 0,5% nie wpada silnik NC 2809 1500W mocy ciagłej ale to bez znaczenia bo..łańcuch przenosi tylko moc jaką sam generuje wiec zużycie napędu jest identyczne jak w rowerze czysto analogowym a nawet może i mniejsze bo sie mniej przykładam do platform :P oprócz dwóch snake'ów na poczatku "kariery" i problemu z łożyskiem ( wymienione w ramach gwarancji) nie zanotowano żadnej awarii silnika /sterownika bezawaryjność to najwiekszy atut huba DDdlatego to najlepszy wybór na długodystansowca asfaltowo-miejskiego na szaleństwa po górkach mocny mid bedzie bardziej przyjazny
 
 
Majster 
stażysta
Elektronik



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 03 Cze 2015
Posty: 130
Skąd: Tychy
Wysłany: Pon 23 Wrz, 2019   

Do hardtaila dobry będzie hub lub przekładniówka
Dla fulla warto spróbować bafanga lub tsdz2 ze względu na lepszą pracę amortyzatora.
_________________
Jeżdżę na "Discovery One" - 9c 10x6, 16s3p 60V 15Ah, GT 1500W, prędkość maks. 50km/h, zasięg 40-80 km

Więcej na temat budowy roweru na:
https://www.facebook.com/...yczneDiscovery/
Oraz
https://discoveryebikes.blogspot.com/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group