ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Baza pod crossowego elektryka
Autor Wiadomość
jacktheripper 
początkujący


Dołączył: 19 Sie 2019
Posty: 1
Skąd: Pszczyna
Wysłany: Pon 19 Sie, 2019   Baza pod crossowego elektryka

Witam serdecznie,

Na wstępie chcę zaznaczyć, że posiadam dość skromna wiedzę jeżeli chodzi o osprzęt rowerowy więc z góry przepraszam, jeśli komuś moje pytania wydadzą się trywiale.

Natomiast do rzeczy - interesuje mnie przeróbka standardowego roweru corssowego na rower elektryczny. Poruszanie głównie w mieście i drogach utwardzonych, w ok. 20% ścieżkami leśnymi, trasy do max 50-70km. Stąd stosunkowo oczywistym wyborem będzie rower crossowy. Jeśli chodzi o napęd to z uwagi na wydaje się stosunkowo prostą instalację oraz kompatybilność elementów (a co za tym idzie najmniej niespodzianek) rozważam Rapid-a S-2100.

Moje pytanie dotyczy samego roweru. Spodobały mi się rowery Unibike i przeglądając ofertę crossów natknąłem się na CROSSFIRE DISC GTS oraz VIPER DISC GTS (różnica w cenie ok 600 zł). Oczywiście, jak widać Viper posiada lepszy osprzęt natomiast zastanawiam się nad faktyczną przewagą opcji droższej nad tańszą w przypadku domontowania układu elektrycznego. Np. różnica w wadze może mieć znaczenie w przypadku jazdy bez napędu w wymagającym terenie lub na dłuższych trasach ale dla roweru elektrycznego prawdopodobnie będzie zupełnie nieistotna, lepsze przerzutki (działające szybciej, precyzyjniej itp.) będą miały znaczenie w przypadku jazdy bez napędu ale na ile są one istotne w przypadku elektryka (czy nie jest tak, że zasadniczo i tak jeździ się głównie na jednym przełożeniu) itd. Podałem przykład Unibike ale de facto u większości producentów można znaleźć podobnie pozycjonowane rowery. Czy faktycznie warto dopłacić więcej (i dlaczego) czy wystarczy rozwiązanie tańsze (i dlaczego)?

Oczywiście, jeśli ktoś ma ciekawą propozycję dla roweru crossowego do przeróbki w cenie do tych 3000+ PLN to również chętnie wysłucham porad.

Pozdrawiam
 
 
R432 
brygadzista


Pomógł: 13 razy
Dołączył: 06 Sty 2016
Posty: 223
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 20 Sie, 2019   

Różnica w osprzęcie, hamulce: CROSSFIRE DISC GTS ma mt200 (są to średnie hamulce, mam rower, który może do 45 się rozpędzić i hamując jednym jest kicha, zawsze trzeba używać obydwu) a VIPER DISC GTS mt500 chociażby dla nich warto by przemyśleć droższy model.
_________________
fietscycle.com

kontakt office@fietscycles.com
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group