|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Baza pod crossowego elektryka |
Autor |
Wiadomość |
jacktheripper
początkujący
Dołączył: 19 Sie 2019 Posty: 1 Skąd: Pszczyna
|
Wysłany: Pon 19 Sie, 2019 Baza pod crossowego elektryka
|
|
|
Witam serdecznie,
Na wstępie chcę zaznaczyć, że posiadam dość skromna wiedzę jeżeli chodzi o osprzęt rowerowy więc z góry przepraszam, jeśli komuś moje pytania wydadzą się trywiale.
Natomiast do rzeczy - interesuje mnie przeróbka standardowego roweru corssowego na rower elektryczny. Poruszanie głównie w mieście i drogach utwardzonych, w ok. 20% ścieżkami leśnymi, trasy do max 50-70km. Stąd stosunkowo oczywistym wyborem będzie rower crossowy. Jeśli chodzi o napęd to z uwagi na wydaje się stosunkowo prostą instalację oraz kompatybilność elementów (a co za tym idzie najmniej niespodzianek) rozważam Rapid-a S-2100.
Moje pytanie dotyczy samego roweru. Spodobały mi się rowery Unibike i przeglądając ofertę crossów natknąłem się na CROSSFIRE DISC GTS oraz VIPER DISC GTS (różnica w cenie ok 600 zł). Oczywiście, jak widać Viper posiada lepszy osprzęt natomiast zastanawiam się nad faktyczną przewagą opcji droższej nad tańszą w przypadku domontowania układu elektrycznego. Np. różnica w wadze może mieć znaczenie w przypadku jazdy bez napędu w wymagającym terenie lub na dłuższych trasach ale dla roweru elektrycznego prawdopodobnie będzie zupełnie nieistotna, lepsze przerzutki (działające szybciej, precyzyjniej itp.) będą miały znaczenie w przypadku jazdy bez napędu ale na ile są one istotne w przypadku elektryka (czy nie jest tak, że zasadniczo i tak jeździ się głównie na jednym przełożeniu) itd. Podałem przykład Unibike ale de facto u większości producentów można znaleźć podobnie pozycjonowane rowery. Czy faktycznie warto dopłacić więcej (i dlaczego) czy wystarczy rozwiązanie tańsze (i dlaczego)?
Oczywiście, jeśli ktoś ma ciekawą propozycję dla roweru crossowego do przeróbki w cenie do tych 3000+ PLN to również chętnie wysłucham porad.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
R432
brygadzista
Pomógł: 13 razy Dołączył: 06 Sty 2016 Posty: 223 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 20 Sie, 2019
|
|
|
Różnica w osprzęcie, hamulce: CROSSFIRE DISC GTS ma mt200 (są to średnie hamulce, mam rower, który może do 45 się rozpędzić i hamując jednym jest kicha, zawsze trzeba używać obydwu) a VIPER DISC GTS mt500 chociażby dla nich warto by przemyśleć droższy model. |
_________________ fietscycle.com
kontakt office@fietscycles.com |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|