ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Nie 08 Gru, 2013
Włącznik
Autor Wiadomość
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Pon 01 Sie, 2011   Włącznik

Witam
Zauważyłem że pomimo iż mam włącznik w manetce i wyłaczam zawsze sprzęt to zjada mi bardzo baterię :!:
Można się było tego spoedziewać napięcie musi iść cały czas na kontroler żeby manetka mogła działać.
Dlatego też chciałbym zakupić sobie i założyć jakiś włącznik między kontrolerem a baterią.
Co możecie polecić?
Na kontrolerze pisze 35A ale nie wiem czy to max czy potrafi pociągnąc pod obciążeniem wiecej.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pon 01 Sie, 2011   

Załóż bezpiecznik typu "S" 32A typu "C", jak będzie mało, to "D". Będziesz miał wyłącznik i bezpiecznik w jednym ;)
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Pon 01 Sie, 2011   

A nie ma jakiegoś skromniejszego włącznika? Coś mniejszego? może coś co mógłbym zainstalować na kierownicy?
Bo chyba BMS robi też za bezpiecznik, mylę się?
_________________
Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Wto 02 Sie, 2011   

To musisz dać przekaźnik 40A do świec żarowych i sterować go małym wyłącznikiem.
 
 
tomasz_kombi 
prezes
amator



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 810
Skąd: Zagłębie
Wysłany: Śro 03 Sie, 2011   

Nie wiem czy wszystkie ale większość sterowników ma dwa kabelki idące od plusa w baterii.
Ten grubszy to wiadomo, ze potrzebuje wyłącznika wytrzymującego spory prąd.
Ale czy jeśli zrobimy wyłącznik na tym cieńszym to nie wystarczy i nadal będzie zużycie prądu z baterii?
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 03 Sie, 2011   

Jakiś minimalny prąd będzie płynął zawsze. I dla własnego bezpieczeństwa lepiej założyć jeden ogólny. O ile w BLDC uszkodzenie stopnia mocy nie spowoduje jakichś szczególnych strat (spalenie ścieżki, to nie problem), o tyle w DC silnik może dostać maksymalne napięcie i rowerek pojedzie nam sam w siną dal ;)
Ostatnio zmieniony przez zeeltom Czw 04 Sie, 2011, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Śro 03 Sie, 2011   

Faktycznie ten mniejszy to tzw. remote czyli przewód sterujący, bez niego kontroler pozostanie wyłączony na dobre natomiast gdy jest podłączony kontroler działa w trybie stand by czyli coś tam sobie pociąga.
Bardzo dobry pomysł z tym kablem tylko że chciałem przy okazji założyć Turnigy Watt Meter na kablach zasilających i jeżeli nie dam wyłącznika to miernik będzie cały czas działał...
_________________
Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN
 
 
tomasz_kombi 
prezes
amator



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 810
Skąd: Zagłębie
Wysłany: Czw 04 Sie, 2011   

MixhaL napisał/a:
miernik będzie cały czas działał...
To może złączka modelarska? Nie jest to wprawdzie tak wygodne jak wyłącznik ale wytrzymuje duże prądy i jest małe.
Np. XT60
 
 
Robsonik20 
kierownik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Mar 2011
Posty: 363
Skąd: LBN
Wysłany: Czw 04 Sie, 2011   

Mam jeszcze kilka takich złączek to mogę Ci dać.
 
 
krolik144
[Usunięty]

Wysłany: Czw 04 Sie, 2011   

Można też u siebie w rowerze (ale nie na kierownicy tylko np. w obudowie akumulatorów) zamontować odłącznik masy od samochodu: http://autosiatki.pl/alle...nik_klema_2.jpg Miałoby to też zadanie prymitywnej stacyjki. Fakt ktoś może włożyć choćby gwoździa...
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Czw 04 Sie, 2011   

Robsonik20 dzięki ale było by to bardzo uciążliwe rozłaczanie takich złączek po każdej jezdzie.
Chyba najlepszy pomysł poddał mi krolik144, myślałem jeszcze o zastosowaniu hebla ale to jest raczej zdecydowanie lepsze i mniejsze.
Na allegro znalazłem identyczny odłącznik:http://allegro.pl/odlacznik-akumulatora-bezpiecznik-akumulator-i1736803573.html
Tylko że bez klemy, jest tani i prawdopodobnei da radę upchać gdzieś na kierownicy a jak nie to w okolicach aku.
Ktoś wie na jakiej zasadzie to działa :?: Te płaskowniki się zsuwają czy kluczyk robi jako pomost między nimi :?:
Fajnie bo jest to odłącznik z bezpiecznikiem.
Na aukcji podano że jest to do 12 i 24V to co ja nie mogę u siebie zamontować skoro mam 48V? Wydaje mi się że to nie ma nic do rzeczy.
Zastanawia mnie maxymalne natężenie, widzę tam bezpiecznik 10A więc jakim cudem wytrzyma 750A :?:
_________________
Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Czw 04 Sie, 2011   

Na moje oko, to ten kluczyk to okrągła zwora wsadzana między dwie półkoliste końcówki tego paska miedzianego. Takie złącze wytrzyma dużo ;)
 
 
nanab 
kierownik
Elektronik


Pomógł: 5 razy
Wiek: 32
Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 351
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Czw 04 Sie, 2011   

Cytat:

Robsonik20 dzięki ale było by to bardzo uciążliwe rozłaczanie takich złączek po każdej jezdzie.

Ja dawałem radę bez większego problemu rozpinać złączki T-dean(wyjątkowo oporne) w ciasnym kadłubie modelu. Taki kluczyk zrobiony z jednej złączki xt60 rozepniesz i zepniesz łatwiej niż te samochodowe wynalazki.
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Czw 04 Sie, 2011   

Siedziałem, główkowałem i przeglądałem i postanowiłem jednak że zakupię bezpiecznik polecony przez zeeltom :grin:
Tylko że poleciłeś mi 32A a nie lepiej zakupić 40A :?: Na kontrolerze widneje pobór 35A więc może bezpieczniej żeby się nie wyłączało przy pełnej mocy :?:
Jako że elektryk ze mnie żaden co oznacza typ "S" i czym się różni typ "C" od "D" :?:
Wolę się zapytać teraz niż kupywać dwa razy :wink:
_________________
Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN
 
 
mar56 
dyrektor


Pomógł: 4 razy
Wiek: 67
Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 443
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw 04 Sie, 2011   

Typ S oznacza typ bezpiecznika automatycznego( taki cienki do mocowania w listwie) a C i D to zwłoka na wyłączenie po przekroczeniu prądu oznaczenie C ma krótszą zwłokę niż D.Zwłoka potrzebna jest szczególnie jak jest rozruch silnika,lub jakiegoś urządzenia indukcyjnego.
_________________
zrób sobie ebikea,źycie to nie bajka
Ukradł rower, jemu ukradziono - co za różnica: jest zamieszany...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group