ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Kona Nunu-pierwsza elektryfikacja ever ;)
Autor Wiadomość
sunnboy 
początkujący


Dołączył: 14 Sie 2017
Posty: 11
Skąd: Toruń
  Wysłany: Nie 13 Paź, 2019   Kona Nunu-pierwsza elektryfikacja ever ;)

Ok ,Panowie sprawa wygląda tak,pojezdzilem wczoraj troche na elektryku kumpla wsiadłem na swoja Kone Nunu i poczułem sie jak wykastrowany :D ..wróciłem do chaty wpadlem na kanał Tabanarowerze i niemal cały dzień oglądałem filmy(kobieta myślała ,ze chory jestem tak cicho w domu)...do rzeczy chce przejść na ciemna strone mocy..potrzebuje pomocy...
Kwota do wydania -około 4 tysi na elektyfikacje
Baza: Kona Nunu
..dodam ,ze jezdze rowerem przez 4 pory roku w niemal kazdych warunkach do pracy około 20 km dziennie.....chcialbym złożyc zestaw pod takie warunki..zastanawiałem sie nad gotowym kitem Rapid S-2100 ale moze macie jakies propozycje złożenia samemu jakiegos zestawu w tej kwocie?baterie raczej chcialbym w skrzynce pod zamowienie robic ,no ale własnie jak dobrac komponenty tzn silnik i sterownik..thx.
ps dokształcam sie na forach itp ale moze coś podpowiecie "żółtodziobowi" na szybko
 
 
Inc0 
prezes


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 24 Lut 2018
Posty: 593
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Nie 13 Paź, 2019   

Doprecyzuj czego oczekujesz po elektryfikacji ( moc, zasieg, v-max ,w jakim terenie chcesz jeździć czy tylko do pracy czyli po asfaltach czy może coś po bezdrożach leśnych tez się poruszasz). Jeśli ma być w miarę mocny 1500w ciagłej mocy i szybki 40-50km/h z przyzwoitym zasięgiem (50-150km )celował w silnik mxus 30h lub podobny do tego sinusa kT 30A batka 13-16s7-10p zależnie od zapotrzebowania na zasięg i predkosć
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Nie 13 Paź, 2019   

widze, że kol.sunnboy ma już spory staż czasowy na forum i zapewne wiele już się "naczytał" o elektryfikacji roweru. Ponieważ, jak pisze, pojeździł wczoraj na elektryku kumpla i to bardzo spodobało mu się więc sądzę, że powinien zrobić tak jak na tym na którym jeździł. Na forum ogólnie wiadomo, że kol.Inc0 gdy będzie "doradzał" to jedynie silnik w tylnym kole,koniecznie mxus o mocy minimalnej 1500W a najlepiej gdyby miał z 10kW!! i pożerał baterię w "try miga" grzejąc wszystko dookoła przyczyniając się tym samym do "ocieplenia klimatu". Posiadana do elektryfikacji >Kona Nunu< to nie jest "full suspension" i taki 5 kg silnik w tylnym kole i bateria ważąca ok.10kg na równinach Mazowsza to po prostu nieporozumienie. Dlatego proponuję nie pchać się w technologię minionej epoki tylko wybrać jakiegoś MIDA który zapewni oszczędną jazdę na rowerze wspomaganym silnikiem, lekką całość z baterią typu "bidon" którą łatwo można zdjąć by np.przewieść rower na bagażniku samochodu i cały szereg innych plusów jakie taki napęd daje.
 
 
Inc0 
prezes


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 24 Lut 2018
Posty: 593
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Nie 13 Paź, 2019   

wibi ... włóż okulary te do czytania najlepiej kolega sugeruje że rower ma służyć do dojazdów do pracy i będzie przy tym dynamiczny i niezawodny ja napisałem co spełnić może moim zdaniem nie mniej poprosiłem o doprecyzowanie wymagań. ale jak widac kolejny raz objawił wibi i jego narcystyczne poczucie własnej nie omylności i jedynie słusznej racji ponadto wibi przejawiasz pewien rodzaj sadomasochizmu objawiający sie nadmiernym uwielbieniem mida zapewne wtajemniczyłeś kolegę w "arkana" posiadania mida( masa tematów zaczynajacych sie od słów "pomocy" którychbohaterem jest ..mid:P ) i problemów z jego zrypana linia łańcucha dająca sowicie zarobić producentom zębatek łańcuchów i przerzutek rowerowych taki jest wybór wibiego i oczywiste jest że swój wybór chce narzucać wszystkim jak jakiś nawiedzony kaznodzieja "koscioła midsterów". Niezdaj sie wyłacznie na rady innych poczytaj sobie o wadach i zaletach różnych typow napedów jest kilka tematów o tym na forum będziesz bardziej świadomie podejmować decyzje.
 
 
andypip 
prezes


Pomógł: 50 razy
Wiek: 63
Dołączył: 06 Kwi 2019
Posty: 641
Skąd: Legnica
Wysłany: Nie 13 Paź, 2019   

Znowu łańcuch i kaseta. To się robi nudne :grin: Niby w hubie ta linia jest idealna?
Jesteś takim samym kaznodzieją hubów, tylko twój kościół jest dla biedniejszych :smile:
_________________
Starość to stan umysłu
 
 
Inc0 
prezes


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 24 Lut 2018
Posty: 593
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Pon 14 Paź, 2019   

nudne prawda bo sie za każdym razem powtarza w niemal każdej konwersji z midem za to ciekawe sa tematy z problemami włascicieli midów na forum gdzie wibi sie udziela jako majacy najwieksze doswiadczenie w materii wszelkich awarii mida :P Hub jest dla biedniejszych?! tak moze mówic tylko papiez midsterów:P , tak uważają tylko nieliczni ale nadeci właściciele midów których nie stac na oryginalny fabryczny rower z systemem od shimano,boscha czy yamachy i przepłacili za badziewie udające shimano steps lub bosha i dlatego się czuja lepsi od innych a niech im świeci :P czy jestem kaznodzieja raczej nie, uważam że hub ma swoje zastosowanie i mid tez ma swoje w przeciwieństwie do fanatyków pokroju wibi i andypip którzy gdyby sie zapytac jaki zestaw do konwersji czołgu , samolotu, taczki, szczoteczki do zebów zawsze maja jedna odpowiedz mid! mid! mid! mid ober alles:P
 
 
andypip 
prezes


Pomógł: 50 razy
Wiek: 63
Dołączył: 06 Kwi 2019
Posty: 641
Skąd: Legnica
Wysłany: Pon 14 Paź, 2019   

W którym miejscu polecam mida? Proszę nie imputować mi kwestii, których nie poruszam. Polecać każdy może co chce, wyboru i tak dokona kupujący. Baziewie udające boscha? a te wszystkie huby: bafangi, bionixy to niby high-end_owa technologia? rapid s 2000 np. ? zalewanie jakimś ferro shitem?
Porównując huba i mida 250W, który jest lepszym wyborem? Przypomnę, o legalności stosowania. Na razie jest wolna amerykanka, ale jeśli ktoś jeździ po mieście 90 % czasu, powinien to wziąć pod uwagę. Przepisy już są, ich stosowanie to kwestia czasu. Nie życzę nikomu wypadku na rowerze z silnikiem 1500 W, w którym pieszy poniesie obrażenia powyżej 7 dni niezdolności do pracy. Może to być b. kosztowne.
Generalnie to mam prośbę i apeluję: zgłasza się osoba usiłująca sobie coś wybrać. Skupmy się na zaletach i wadach tego co polecamy a nie tylko na czarnym PR tego czego nie polecamy. Bo można dojść do wniosku że cała ta elektryfikacja to o kant dupy rozbić :grin: lub sami sprzedawcy tu piszą i demolują konkurencję :lol:
_________________
Starość to stan umysłu
 
 
Inc0 
prezes


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 24 Lut 2018
Posty: 593
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Pon 14 Paź, 2019   

andy wyluzuj bo ci żyłka pęknie jeszcze po pierwsze jesli siejesz wiatr zbierasz burze po co sie nasmiewasz z włąscicieli huba ze sa biedakami gdy tak naprawde wszyscy jezdzimy na takim samym hińskim badziewiu z drobna róznica wiecej tego badziewia majfriendy wcisneły w midy ,słabo to PR-owo ci wyszło.W kwestai mocy ile bafangów i tsz ktorymi skonwertowano rowery do e-bike ma ustawowe 250W?? chyba takie sztuki maja charakter incydentalny ktory system napedu jest lepszy niech sobie kazdy wybierze adekwatnie do swoich preferencji do zabawy weekendowej w lesie czy górach wybrałbym mida bonie uposledza tylnego zawieszenia i daje sporo frajdy zwłaszcza te systemy z tensometrem , do długodystansowych podrózy turystycznych huba przekłądniowego bo jest lekki nie potrzebuje duzej baterii i jest stosunkowo niezawodny , na dojazdy do pracy i dynamicznej jazdy po miescie huba DD mocy 1-2kW ze wzgledu na dynamike i niezawodnośc , do "motocrosu" samuraja z hubem 6kW :P dlatego podpisze sie pod ostatnim zdaniem twojej wypowiedzi niech kazdy ma mozliwośc dokonania wyboru na podstawie rzetelnych informacji
 
 
andypip 
prezes


Pomógł: 50 razy
Wiek: 63
Dołączył: 06 Kwi 2019
Posty: 641
Skąd: Legnica
Wysłany: Pon 14 Paź, 2019   

Nic mi nie pęknie, mam sie b. dobrze. Dziekuje za troskę.
O, to juz teraz wszyscy jeździmy na C_hińskim badziewiu? czyli jest postęp. :smile:
Tak się składa że do pracy dojeżdżam w sporym mieście 16-20 km dziennie /długość trasy zależy od pogody/. Mam badziewiastego mida 350W 36V i bateria 15 Ah. Ten zestaw daje mi 100% satysfakcji, kosztował 2,4 k i do tej pory spisuje się wzorowo. Waty nie robią na mnie wrażenia, potrzebuję ROWER a nie skuter z manetką wytartą od kciuka :smile:
Jest ładna pogoda, przejechałem przez miasto i park z predkościa 32km/h /w porywach/ na 5 stopniu wspomagania i 12 przelożeniu z 14 dostepnych. Lekko się rozgrzałem, tetno 106. Chociaż to poniedziałek z przyjemnością popracuję mając w perspektywie równie przyjemny powrót do domu.
I żadne Twoje wieszczenie o zarżnieciu łancucha i kasety / tej i tak nie posiadam/ tego dobrego nastroju mi nie popsuje :lol:
_________________
Starość to stan umysłu
 
 
Inc0 
prezes


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 24 Lut 2018
Posty: 593
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Pon 14 Paź, 2019   

Cieszy mnie twój dobry stan zdrowia który tak szybko i skrzętnie skontrolowałeś ;P aczkolwiek martwi mnie niski koszt twej mid-konwersji jeszcze cie z ekskomunikują z kościoła midsterów bo to poprostu za tanio byle hubster wiecej wydaje na swoja hub-konwersje ! ;P
Tez widzę postęp jednak potwierdzasz że jezdzicie na badziwnych midach XD zapewne omyłkowo ale jednak heheh
Prawda jest taka ze majfiendy robia i huby i midy z takiego samego "g" tylko w midach wiecej tego "g" jest upchane ( bez podtekstów taka jest prawda wiecej ruchomych czesci ) przy 350W wożąc swoje 4litery po asfalcie to nie nadwyrezysz zbytnio łańcucha bo i moc licha i raczej ze względu na podłoże i teren zurbanizowany nie użyjesz niskich przełożeń na których to jest najwiekszy moment obrotowy i linia łańcucha najbardziej... jakby to delikatnie ujać by nie urazic twych goracych uczuć do mida..."odbiega od ideału"
Na mnie cyferki przed literka W nie robia wrażenia podobnie jak te przed "Nm" do których to sie modlinie jeden fanatyk mida niezdajacy sobie sprawy jak bardzo są to puste cyfry a ich wielkość zależy gdzie alboraczej w którym miejscu dokonano pomiaru w hubach pomiar ma miejsce na osi silnika w midach na osi korby tak tak juz po wbudowanej przekładni która go zwielokrotniła), co innego to jakie wrażenia dają te cyferki przed "W" btw a nie uważasz przypadkiem że chwalenie sie wysiłkiem na e-bike z systemem mid i przy jednoczesnym posądzanie o "nierowerowość" konstrukcji opartych o huba wali hipokryzja jak skarpety trola jaskiniowego?dokłądnie to samo o rowerkach fabrycznych i ulepach jak twój czy mój na prónd mówia kolarze :P
 
 
andypip 
prezes


Pomógł: 50 razy
Wiek: 63
Dołączył: 06 Kwi 2019
Posty: 641
Skąd: Legnica
Wysłany: Pon 14 Paź, 2019   

Napisałem, że nie mam kasety to po 1. Jest to naped 1 rzedowy, 14 biegowy, którego nigdy z hubem nie da sie zastosować / chyba, że silnik w przednim kole/. mógłbyś staranniej czytać wypowiedź, zanim się rzucisz na nią z siekierą :wink:
po 2. mogłeś sobie oszczędzić /bez urazy/ bełkotu typu pomiar Nm i jego miejsce. Ja mam to w d.. Rower jedzie, ma idealną linię łańcucha w całym zakresie, daje mi odpowiednie wspomaganie.
po 3. troche za często piszesz w czyimś imieniu. mają, zrobili, napisali. dla mnie jesteś mało wiarygodny.
po 4. przyjmij w końcu do wiadomości, że są osoby, które jeżdżą na rowerze bo lubią pedałować, bo jest to zdrowe. Zaś elektryfikuja rower, aby zmniejszyć wysiłek i wyrównac go na podjazdach, pod wiatr itp. wiek, zdrowie nie pozwala im na cieszenie się jazdą opartą tylko na sile mięśni.
po 5. Masz prawo stawiać napęd 350W i 2kW w jednym szeregu w sumie oba są na prąd. Ciekawe czy twój pogląd podzieli policja?
po 6. Na 1 biegu przy ruszaniu wyrywa mi siodełko spod dupy. Więc z reguły używam od 8 do 14. Czasem wystarczy pomyśleć i poczytać sensowne opinie zamiast od razu rzucać się na waty. Zrozumieć co to są przełożenia i do czego służą. "Dajcie mi punkt podparcia a poruszę ziemię" Archimedes.
_________________
Starość to stan umysłu
 
 
Inc0 
prezes


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 24 Lut 2018
Posty: 593
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Pon 14 Paź, 2019   

nie rób z siebie takiego męczennika nie napisałeś nigdzie w tym temacie że masz 14biegów w 1 rzędzie w piastę planetarna zapodane zapewne nie uciekłeś w planetarke ze strachu przed midowym harataniem zwykłego napędu rowerowego dla plebsu , to tłumaczy dlaczego skazałeś się na mida o tak mizernej mocy porostu spietrałeś sie że zmieli twoje drogocenne planetki ...szczere wyrazy ubolewania:P a w temacie prawa i bez prawia policja tez ma w d czy sie wozisz 350W czy 2kW wedle prawa jesli masz wiecej niz 250W jestes taki sam "pirat" ja ten na 2kW zwłaszcza że sie sam chwalisz że przekroczywszy ustawowe wspomagane elektrycznie 25km/h jak działaja przełożenia to ja doskonale sobie zdaje sprawę a ty odrazu nie musisz szpanowac wiedza z zakresu podstawówki. W przeciwieństwie do co po niektórych wozących sie na elektrykach dla zdrowotnosci to ja elektrykiem woze sie do pracy ze wzgledu na odległość ponad 20km w jedna strone i niebardzo mam czas i checi sie w tym czasie relaksowac wąchaniem spalin dlatego robie to tak szybko jak pozwala mi na to rower i nogi, A dla zdrowotnosci mam analoga którym sie woze po lasach i dziekowac Bogu ułomnosci na zdrowiu sobie nie szukam by miec wymówke do jazdy na próndzie dla zdrowotnosci po lesie
 
 
andypip 
prezes


Pomógł: 50 razy
Wiek: 63
Dołączył: 06 Kwi 2019
Posty: 641
Skąd: Legnica
Wysłany: Pon 14 Paź, 2019   

Ostatni wiersz wypowiedzi z godz.11.46
W końcu zacząłeś pisać JA. :grin:
Niestety nie jesteś pępkiem świata i przyjmij do wiadomości, że inni mogą mieć inne potrzeby.
Może u ciebie policja ma w d. Nie wiem czy zazdrościć czy współczuć?
Nawet mizerną moc można dobrze wykorzystać.
Czy to mielenie kaset lub przekładni to jakaś twoja obsesja? Znowu o tym piszesz. Śni ci się po nocach, że zostałeś zmielony? :shock:
Jeśli czujesz się niedowartościowany, to proszę:
Jesteś świetnym znawcą, masz super rower z super napędem, tak trwałym że jeszcze wnuki będą do pracy na nim jeździć. Midziarze przepłacili za shit i zbierają kasę na zębatki.
Kończę to "doradzanie" bo pewnie niezłą bekę ma autor tematu :lol:
_________________
Starość to stan umysłu
 
 
Inc0 
prezes


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 24 Lut 2018
Posty: 593
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Wto 15 Paź, 2019   

coraz to bardziej jestem rozbawiony po każdej twojej wypowiedzi XD , Nie wiem w jakim świecie żyjesz pewnie w jakiejsc bajce a'la "midstory" skoro ci sie wydaje że policja przepusci 350W no chyba że jestes tak niewiarygodnie wspaniale piekny że olśnisz stróżów prawa do tego stopnia że cie jeszcze w escorcie honorowej odprowadza do twej bajkowej rezydencji :P ... rzeczywistość ma sie nieco inaczej mało ważne czy ukradniesz batonika czy samochód jestes złodziejem i policja obowiazek cie scigac i doprowadzic przed oblicze "ślepej baby" analogivznie ma sie to do e-bike inna sprawa że tego nie robia i dlaczego ..narazie.
szybsze zuzycie kaset łańcucha przez silniki systemu mid to nie legendy tylko suche fakty najlepszym potwierdzeniem jestes TY wiesz doskonale o tej wadzie mida i aby uniknac ww przypadłosci ożeniłes piaste planetarna z midem ..słąbym na wszelki wypadek a w posagu dałeś jej łańcuch 1-rzedowy coby niespodziewanego "rozwodu" nie byłogdzieś po drodze i przyznaje niezle to wykombinowałeś moze gdyby piasty ye wytrzymywały bez szwanku 750-100W z mida sam bym sie skusił ;P. ofc kazdy ma prawo tak se posłac jak mu pasuje sie wyspac wiec słodkich snów ci życze o midach planetarnych..btw nie żal ci było te 1,5kg masy nieresorowanej w koło pchać ?
 
 
borsuk 
prezes



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 687
Skąd: Sudety
Wysłany: Wto 15 Paź, 2019   

Inc0 napisał/a:
coraz to bardziej jestem rozbawiony..

Mnie to śmieszy zacietrzewienie w tej dyskusji ;)
Moim zdaniem sprawa jest prosta:
Dla rowerzystów do wspomagania pedałowania mid, dla jeżdżących na manetce czyli de facto na motorowerach hub.
Midy o olbrzymich mocach i obrotach (kadencji) ponad 120 to nieporozumienie wymuszone przez rynek. Ludzie chcą jeździć pod strome góry z szybkością 50 km/h, więc takie midy się produkuje i w efekcie mamy te nieszczęsne pozrywane łańcuchy.
Natomiast do wspomagania z zachowaniem typowo rowerowych kadencji i szybkości mid jest bezkonkurencyjny.
_________________
Mój rower: BBS02B
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group