ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Pierwszy start zestawu do konwersji - nie włącza się KT-LCD3
Autor Wiadomość
sAdiBuki 
początkujący


Dołączył: 20 Paź 2019
Posty: 5
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Nie 20 Paź, 2019   Pierwszy start zestawu do konwersji - nie włącza się KT-LCD3

Cześć, witajcie.

Mam problem z uruchomieniem zakupionego zestawu do konwersji roweru. Szperając w necie i szukając jakiś informacji, natknąłem się na wasze forum. Może któryś z doświadczonych kolegów będzie w stanie mi coś podpowiedzieć.

W czym problem. Otóż parę rzeczy mi nie pasuje.

Po pierwsze. Bateria bidonowa 48V, 14,5 Ah po naładowaniu, przynajmniej ładowarka wskazuje, że jest naładowana, a na tym diodowym wyświetlaczu wskazuje tylko jedną czerwoną diodę naładowania. Napięcie zmierzone miernikiem na pinach wpinanych do sterownika, wynosi nie pamiętam dokładnie, około 46V. Czy to znaczy, że bateria dobra, naładowana i tylko te wskaźniki diodowe przekłamują? Czy się mylę?

Druga rzecz. Po podłączeniu sterownika (coś takiego: https://pl.aliexpress.com/item/32968530915.html?spm=a2g0o.detail.1000060.2.5b064093HxMtj5&gps-id=pcDetailBottomMoreThisSeller&scm=1007.13339.146401.0&scm_id=1007.13339.146401.0&scm-url=1007.13339.146401.0&pvid=7a5fbda4-dede-4b9b-b773-c53e9f902765 ) razem z wyświetlaczem KT-LCD3 + wyżej wymieniona bateria i reszta rzeczy, manetka, czujnik PAS, silnik i po wciśnięciu przycisku włączającego, ekran wyświetlacza zaświecił się tylko na sekundę i zgasł. Potem zapalił się też na sekundę tylko przy którejś kolejnej próbie, aż w końcu przestał w ogóle się włączać, zapalać.

Coś tu ewidentnie nie działa, tylko co? Sterownik? wyświetlacz? bateria? Mogę to jakoś sprawdzić? Będę bardzo wdzięczny za jakieś wskazówki.
 
 
Mariusz_p 
kierownik



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Sie 2017
Posty: 319
Skąd: WLKP
Wysłany: Nie 20 Paź, 2019   

Witaj. Jeżeli bateria ma 46v i dale się nie ładuje obstawiamy uszkodzony BMS. Powinna mieć 54.6v po naladowaniu.
Czy podczas podłączania baterii występuje iskrzenie - przeskok iskry we wtyczce?
_________________
Pakiety 18650 :) 7S, 10S, 13S, 14S, 16S - potrzebujesz coś ->pisz na pw :)
 
 
andypip 
prezes


Pomógł: 50 razy
Wiek: 63
Dołączył: 06 Kwi 2019
Posty: 641
Skąd: Legnica
Wysłany: Nie 20 Paź, 2019   

Napięcie odcięcia tej baterii to 42V. Nie dziwota, że ci 25% pokazuje.
Masz mozliwość zmierzenia napięcia pod obciążeniem?
To nowa bateria czy stara?
_________________
Starość to stan umysłu
 
 
Inc0 
prezes


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 24 Lut 2018
Posty: 593
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Nie 20 Paź, 2019   

pokaż ładowarke
 
 
sAdiBuki 
początkujący


Dołączył: 20 Paź 2019
Posty: 5
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Nie 20 Paź, 2019   

A widzicie, ja myślałem, że pełna bateria powinna mieć 48V i powoli spadać do 0. No brak wiedzy wychodzi ;)
Co do iskrzenia ciężko stwierdzić bo schowane to w szynie jest, ale na ucho raczej nie ma.
Bateria jest nowa. Zmierzenie napięcia pod obciążeniem? Mógłbyś rozwinąć jak to mogę zrobić?
Czyli jeżeli uszkodzony jest BMS, to sterownik w ogóle by nie wystartował?

Edit: Ładowarka to D-Power DPLC110V55 i dioda po podłączeniu baterii świeci na zielono. Zgodnie z instrukcją to znaczy, że bateria jest naładowana, albo nie podłączona.
 
 
andypip 
prezes


Pomógł: 50 razy
Wiek: 63
Dołączył: 06 Kwi 2019
Posty: 641
Skąd: Legnica
Wysłany: Nie 20 Paź, 2019   

Jesli to nowa bateria to zakres jej działania jest od 54,6 do 42 V.
Może być tak, że uruchamiasz napęd, napięcie spada poniżej i nie startuje.
Coś z ładowaniem jest nie tak albo s amą baterią
_________________
Starość to stan umysłu
 
 
andypip 
prezes


Pomógł: 50 razy
Wiek: 63
Dołączył: 06 Kwi 2019
Posty: 641
Skąd: Legnica
Wysłany: Nie 20 Paź, 2019   

Powinna na czerwono się zapalić po wpięciu do baterii
_________________
Starość to stan umysłu
 
 
Inc0 
prezes


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 24 Lut 2018
Posty: 593
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Nie 20 Paź, 2019   

Masz dobra ładowarkę ? jeśli masz niewłaściwa taka dla 10s 42V (do twojej baterii potrzebna jest 54,6V dla 13s) to kończy swoja prace przy napięciu 42V ( nominalnie 36V )wiec wpięta do baterii 13s ( 48v nominalnie )nie podejmie ładowania dlatego sprawdź czy masz właściwą ładowarkę a w dalszej kolejności czy jest sprawna ( tu bez najprostszego multimetru się już nie obejdzie ) zmierz napięcie na wtyczce powinno być 54,6V tylko ostrożnie żeby nie zrobić zwarcia . jeden obraz jest wart 1000słów wiec gdybyś zechciał wrzucić fotografie ładowarki, baterii ( ich tabliczek "znamionowych") to by pomogło ci pomóc bo puki co ty błądzisz we mgle a my z tobą.
 
 
andypip 
prezes


Pomógł: 50 razy
Wiek: 63
Dołączył: 06 Kwi 2019
Posty: 641
Skąd: Legnica
Wysłany: Nie 20 Paź, 2019   

Masz wyłącznik na obudowie baterii? w obu położeniach I/0 świeci tylko zielona dioda na ładowarce?
Obstawiam ładowarkę - tańsze i prostsze rozwiązanie problemu.
Jeśli inna ład. nie ruszy - to bateria do sprawdzenia.
_________________
Starość to stan umysłu
 
 
sAdiBuki 
początkujący


Dołączył: 20 Paź 2019
Posty: 5
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Nie 20 Paź, 2019   

Napięcie na wtyczce ładowarki to 53,6V
Przetestowane obie pozycje włącznika na baterii, bez zmian.
Zdjęcia porobię jak wrócę do domu.
 
 
Inc0 
prezes


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 24 Lut 2018
Posty: 593
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Nie 20 Paź, 2019   

53,6V hm.. masz inna łądowarke do 13s lub opcje pozyczyc nawet na chwile żeby spróbować naładować baterie z inna ładowarką , jesli podejmie inna łądowarka ładowanie to masz walnięta ładowarke jesli bedzie to samo to trzeba przyjrzec sie bms i sterownikowi w dalszej kolejnosci, miałem pdobny objaw w m365 bms nie puszczał na sterownik gdyz ten miał zwarte mosfety, wykrywał zwarcie i odcinał napiecie objawem tego jest potezna iskra przy łaczeniu baterii z serownikiem
 
 
sAdiBuki 
początkujący


Dołączył: 20 Paź 2019
Posty: 5
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Nie 20 Paź, 2019   

OK porobiłem zdjęcia i ciekawe pomiary.

A więc tak, ładowarka na wtyczce ma napięcie wahające się między 52,9-53,6V. Zwracam uwagę, że miernik to najtańsza opcja z marketu, więc nie wiem jak z jego dokładnością.

Bateria - napięcie mierzone na wtyczce od ładowania 54,6V. Na pinach od sterownika 45,7V. To wszystko bez podłączonego sterownika i bez różnicy w której pozycji włącznik na baterii.

Po podłączeniu sterownika (sterownik połączony tylko z wyświetlaczem) do baterii na pinach nie ma iskrzenia i napięcie rośnie od około 9V do 47,5V i znowu zaczyna powoli spadać. Ale jak odłączę miernik znowu rośnie do tych 47,5V, po podłączeniu miernika dalej powoli spada.

Gdy napięcie na stykach baterii ze sterownikiem wynosi ponad około 30V i wcisnę włącznik sterownika to na chwile wyświetlacz mignie i napięcie spada do ~11V i znowu rośnie, aż do 47,5V. Gdy napięcie jest niższe niż 30V to na wyświetlaczu nic się nie pojawi, ale napięcie spada.

Pomierzyłem co mi do głowy wpadło, więcej pomysłów nie mam. Jakie z tego wnioski wyciągnąć niestety jestem za cienki w uszach. Liczę na Was. Zarzucam zdjęcia o których pisaliście.

Sorry coś nie idzie mi dodawanie zdjęć przez forum, podaje linki do zewnętrznego hosta:
Opis baterii: https://tinypic.pl/x5b417ugembh
Opis ładowarki: https://tinypic.pl/iith2rlad4b6
Sterownik od środka: https://tinypic.pl/ftviq79usca2
Taki zestaw mierzyłem: https://tinypic.pl/l56zsqjdrq9f
Na tych pinach mierzyłem napięcie: https://tinypic.pl/khcziux186nc

Dajcie znać proszę czy te zdjęcia Wam działają

Edit: Jeszcze może istotne, ładowarka kupiona w komplecie z baterią, nowa.
Nie mam innych ładowarek, baterii itp do przetestowania, jest to mój pierwszy zestaw w życiu. Chyba, że jest ktoś z Bydgoszczy co by był chętny posprawdzać moje sprzęty?
 
 
andypip 
prezes


Pomógł: 50 razy
Wiek: 63
Dołączył: 06 Kwi 2019
Posty: 641
Skąd: Legnica
Wysłany: Nie 20 Paź, 2019   

Opisałeś objawy dosyć dokładnie. Ja jestem przeciętnym użytkownikiem o jakiejś tam wiedzy i nie będę ci januszował.
Jedyne co mogę ci przekazać to zachowanie mojej baterii. dodaję że jest to bateria 36 V.
Przy wyłaczonym wyłaczniku na baterii napiecie w gnieździe ładowania i na szynach baterii wynosi 10 V.
Przy załączonym wyłaczniku napiecie w gnieździe i na szynach 42,2 i 42,1 V.
Nie zmienia się w trakcie pomiarów.
Moje przypuszczenie, amatorskie, - coś jest nie tak z BMS-em baterii. Spadek napięcia wydaje mi się jest stanem nienormalnym. Przecież wyświetlacz powinien też pokazywać aktualne napięcie baterii, wszystko wskazuje że jest ona naładowana na ca max. Może ktoś kompetentny się wypowie.
Kupiłeś w PL? Gwarancja?
PS. Co pokazują diody wskaźnika na baterii ? U mnie 1 czerwona i 3 zielone
Możesz jeszcze spróbować uruchomić połączony zestaw sterownik -wyświetlacz z podłaczonej ładowarki zamiast baterii.
_________________
Starość to stan umysłu
Ostatnio zmieniony przez andypip Nie 20 Paź, 2019, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Inc0 
prezes


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 24 Lut 2018
Posty: 593
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Nie 20 Paź, 2019   

Bateria jak i reszta zestawu wygląda na made in "majfriendsland" jeśli kupiłeś w polskim sklepie reklamuj, jeśli na ali tez warto powalczyć o swoje prawa na pewno puki nie wyjaśni sie sprawa uznania bądź nie gwarancji nie ingeruj ani w baterie ani w sterownik . Możesz jeszcze chałupniczo połączyć dwie żarówki 24v 21W a najlepiej h7 szeregowo jak na choince lampki ,do biegunów baterii ( nie podłączonej ze sterownikiem jeśli będą świecić jednostajnie mocno uzyskasz pewność ze bateria i bms działają i uwagę zwróciłbym wtedy na sterownik. P.S tak dla porządku zapodaj link gdzie kupiłeś zestaw może tam coś się da wyczytać co ci umknęło a co może być istotne
 
 
sAdiBuki 
początkujący


Dołączył: 20 Paź 2019
Posty: 5
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Nie 20 Paź, 2019   

Dziękuję bardzo Panowie. Choć sam osobiście jakoś intuicyjnie stawiałem na winę sterownika, to po sugestii andypip i podłączeniu ładowarki bezpośrednio do sterownika wszystko ładnie ruszyło. Więc wina oczywista leży w baterii. Jutro będę reklamował. Mam nadzieję, że nie będą robili problemu. Wybaczcie, ale przed rozpatrzeniem reklamacji nie chcę rzucać linkami.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group