ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
E-biker.pl zestawy do konwersji rowerów elektrycznych

Poprzedni temat «» Następny temat
E-TWOW bateria li-po na li-ion
Autor Wiadomość
pepe0225 
początkujący
pepe0225


Wiek: 24
Dołączył: 07 Lut 2019
Posty: 8
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Śro 30 Paź, 2019   E-TWOW bateria li-po na li-ion

Witam,

Aktualna bateria już się praktycznie zuzyla. Jest to bateria li-po 33V 6.5Ah. Czy bez problemu można ja zamienić na baterię li-ion 36v? Sterownik to uciagnie? Będę musiał wymieniać BMS?
 
 
wibi 
prezes


Pomógł: 34 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 942
Skąd: Śląsk
Wysłany: Czw 31 Paź, 2019   

Sądząc po napięciu nominalnym (33V) nie jest to bateria LiPo a raczej LiFe02.Gdyby była LiPo napięcie było by takie same (różnica teoretyczna napiecia ogniwa LiJon i LiPol to zaledwie 0.1V)
 
 
pepe0225 
początkujący
pepe0225


Wiek: 24
Dołączył: 07 Lut 2019
Posty: 8
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Śro 06 Lis, 2019   

Dzięki za odpowiedź, jest rzeczywiście tak jak mówisz. Zdecydowałem, że będę budował pakiet 9s i tutaj mam następne pytanie. Czy mogę podłączyć do zestawu zwykły BMS 10s i podłączyć tylko 9 cel, czy muszę zakupić jakiś specjalny układ?
 
 
wibi 
prezes


Pomógł: 34 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 942
Skąd: Śląsk
Wysłany: Śro 06 Lis, 2019   

Raczej odradzam budowę takiego zestawu (9s) z kilku powodów.Po pierwsze 10s jest standardem i nie ma problemu z np.ładowarką, BMSem itp. Do zestawu 9s będzie trudno dostosować ładowarkę,chyba, że będzie to ładowarka modelarska a nie standardowa. Po drugie,prawie na pewno obecny sterownik bez problemów "łyknie" zwiększenie napięcia do 42V chociaż warto to sprawdzić zaglądając do środka i sprawdzając na jakie napięcie są kondensatory elektrolityczne,jeśli na napięcie 50V i wyżej to wszystko OK i można podłączać.Problemem mogą być jedynie wskazania stanu naładowania baterii bo, że rower będzie znacznie szybszy jest oczywiste.Ze wskazaniami też łatwo sobie poradzić (jak sądzę-nie wiem jaki wyświetlacz) przy pomocy diody zenera, pisałem o tym na forum, jeśli zainteresuje to znajdziesz.Jeśli chodzi o BMS to i tak musisz kupić,wprawdzie są takie (najbardziej prymitywne) które umożliwiają podłączenie mniejszej ilości cel niż dopuszczalna ale tu nie mam doświadczeń,zawsze używałem dedykowany do danego typu ogniw i napięcia
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group