ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
E-biker.pl zestawy do konwersji rowerów elektrycznych

Poprzedni temat «» Następny temat
Bateria nie przyjmuje ładowania, 48v
Autor Wiadomość
henry 
stażysta


Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 151
Skąd: lubelskie
Wysłany: Nie 05 Sty, 2020   

Ok, a propo wtyczka jest 12 pinowa więc nie ma szans zmierzyć 13 wyjścia 😉
 
 
henry 
stażysta


Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 151
Skąd: lubelskie
Wysłany: Nie 05 Sty, 2020   

Wszędzie pomierzone parami i jest w każdym 3.9 v
 
 
miki 
młodzik
miki


Dołączył: 19 Gru 2019
Posty: 69
Skąd: Polska
Wysłany: Nie 05 Sty, 2020   

Czyli jest równo, ale trochę nisko chyba. Nowe naładowane akumulatory powinny chyba oscylować wokół wartości 4,1-4,2V.
 
 
henry 
stażysta


Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 151
Skąd: lubelskie
Wysłany: Nie 05 Sty, 2020   

Muszę naładować, gdyz nie są i wtedy podam raz jeszcze.
 
 
henry 
stażysta


Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 151
Skąd: lubelskie
Wysłany: Pon 06 Sty, 2020   

Po naładowaniu każda para ma 4.3volt a cały zestaw pokazało mi 55.5volt, co ciekawe nie mogłem bardzo naładować do końca gdyż po chwili ładowarka pokazywała full, więc spróbowałem i odpiołem wtyczkę ta białą i dopiero udało się naładować.
 
 
tomek701 
prezes


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 505
Skąd: Chełm
Wysłany: Pon 06 Sty, 2020   

henry napisał/a:
Po naładowaniu każda para ma 4.3volt a cały zestaw pokazało mi 55.5volt, co ciekawe nie mogłem bardzo naładować do końca gdyż po chwili ładowarka pokazywała full, więc spróbowałem i odpiołem wtyczkę ta białą i dopiero udało się naładować.
4,3 to za dużo jak po odłączeniu ładowarki mierzyłeś.
_________________
https://photos.app.goo.gl/pK7oCAa4oXAxfxds8
 
 
miki 
młodzik
miki


Dołączył: 19 Gru 2019
Posty: 69
Skąd: Polska
Wysłany: Pon 06 Sty, 2020   

Dane katalogowe mówią o ładowaniu maksymalnym do 4,2V, część ładowarek pozwala wybrać poziom 4,1V.
 
 
henry 
stażysta


Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 151
Skąd: lubelskie
Wysłany: Wto 07 Sty, 2020   

Obstawiam że wina "przeładowania" była że odłączyłem wtyczkę w BMS.
Jeżeli się mylę to poprawcie mnie.
 
 
W.P. 
początkujący


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Lis 2019
Posty: 36
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto 07 Sty, 2020   

Nie mylisz się, BMS to wieloogniwowy zespół komparatorów okienkowych.
Tyle komparatorów ile ogniw w szeregu. Jego zadaniem jest pilnować dopuszczalnych granic ładowania i rozładowania ogniw. Dowolny komparator po wykryciu przekroczenia zakresu (w górę lub w dół) rozłącza pakiet.

Dodatkowo nadzorowany jest prąd. Po jego przekroczeniu także następuje rozłączenie.

Zależnie od konstrukcji może mieć możliwość korygowania progów lub mieć te progi ustawione na sztywno.
To zarys bardzo ogólny, gdyż jest wiele konstrukcji różnych producentów. By więc móc powiedzieć coś konkretnego należałoby wziąć "pod lupkę" konkretny typ.
 
 
henry 
stażysta


Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 151
Skąd: lubelskie
Wysłany: Czw 09 Sty, 2020   

Po podłączeniu spowrotem BMS, na drugi dzień znowu to samo się dzieje. Mianowicie po chwili po włączeniu silnika odłącza prąd. Wcześniej sprawdziłem jak silnik się zachowuje bez podpiętej wtyczki i pracował na "sucho" jak szalony. Pozostaje mi jeszcze sprawdzić jak silnik będzie pracował na tej baterii bez podpiętej wtyczki BMS. Mam podejrzenie że właśnie on może robić "zwarcie".
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 72 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3283
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 13 Sty, 2020   

Nie kombinuj, tylko zmierz te 13 napięć.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
henry 
stażysta


Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 151
Skąd: lubelskie
Wysłany: Śro 05 Lut, 2020   

Póki co to kupiłem na zapas drugą baterię ale nie pasuje mi jej pojemność.
Mianowicie jest 48v i niby 22ah ale coś mi nie pasuje gdyż cała bateria składa się z 26 ogniw.
Czy to w ogóle możliwe żeby miała faktycznie pojemność 22 ah ?
 
 
Inc0 
prezes


Pomógł: 17 razy
Dołączył: 24 Lut 2018
Posty: 565
Skąd: Rzeszów

Wysłany: Śro 05 Lut, 2020   

czyli co? jest to pakiet 13s2p ??? jesli tak to może mieć najwyzej 7Ah ale to na ogniwach wysokopojemnych jest do osiagniecia z tym że taki pakiet nienadaje sie do napedzania hulajnogi za bardzo, realnie taki pakiet powinien byc na wysokopradowych ogniwach wiec 5Ah jest realna pojemnoscia takiego pakietu o takim przeznaczeniu
 
 
henry 
stażysta


Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 151
Skąd: lubelskie
Wysłany: Śro 05 Lut, 2020   

Czyli jednym słowem to zostałem zrobiony w bambuko, może rozebrać delikatnie i sprawdzić co to za ogniwa?
 
 
henry 
stażysta


Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 151
Skąd: lubelskie
Wysłany: Śro 05 Lut, 2020   

Ps, mój błąd, okazało się że jednak są 3 rzędy po 13 ogniw, z góry przepraszam za zamieszanie ale i tak obstawiam że nie ma 22ah
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group