ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
Rower elektryczny raty 0% sklep E-biker.pl

Poprzedni temat «» Następny temat
Bateria nie przyjmuje ładowania, 48v
Autor Wiadomość
Inc0 
prezes


Pomógł: 17 razy
Dołączył: 24 Lut 2018
Posty: 565
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Śro 05 Lut, 2020   

realnie najpojemniejsze ogniwa 18650 maja około 3,5Ah wiec jesli masz w pakiecie po 3szt w celi ro wiecej niz 10,5ah nie ma opcji by było w pakieci 13s3p
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 72 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3283
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 05 Lut, 2020   

To nie są pewnie ogniwa 18650, ale podwójne lub inne podobne.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
henry 
stażysta


Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 151
Skąd: lubelskie
Wysłany: Czw 12 Mar, 2020   

Ciag dalszy epopei. Po naladowaniu baterii przejechalem "cale"7km. Porazka.
 
 
borsuk 
prezes



Pomógł: 18 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 577
Skąd: Sudety
Wysłany: Czw 12 Mar, 2020   

WojtekErnest napisał/a:
To nie są pewnie ogniwa 18650, ale podwójne lub inne podobne.

A może takie:
https://allegro.pl/oferta/akumulator-bateria-ogniwo-18650-li-ion-typ-8800mah-7682389663
wysoko oceniane przez klientów :lol:
A poważnie warto przy zakupie zainteresować się jakiego typu i producenta ogniwa siedzą w baterii.
Jeżeli sprzedawca tego nie podaje to takie oferty należy olać.
_________________
Moje rowery: BBS02B, BBS01, hub 250W.
 
 
henry 
stażysta


Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 151
Skąd: lubelskie
Wysłany: Czw 12 Mar, 2020   

Wątpię szczerze bo gdyby tak było to by nie miał zasięgu magicznych 7km.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 72 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3283
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 14 Mar, 2020   

Musisz zmierzyc te 13 napiec, na pewno jest rozbalansowanie i BMS odcina, lub wręcz uszkodzenie.
Ps. No na tych z ww linku na alegrro, to pakiet 13S3P pewnie i 7 km by nie przejechal.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
henry 
stażysta


Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 151
Skąd: lubelskie
Wysłany: Sob 14 Mar, 2020   

To że BMS jest uszkodzone to już na pierwszej stronie jest ustalone. Teraz mój wpis jest o NOWYM pakiecie 13S3P.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 72 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3283
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 15 Mar, 2020   

No jesli ten drugi pakiet to 13S TYLKO 3P, na ogniwach niewiadomego pochodzenia, to czego oczekujesz ? Jak jest choroba to trzeba sie zbadac, jak jest problem z aku to trzeba go zmierzyć.
Bo nie chodzi o pojemność ale o wydajność prądowa tak slabego pakietu, i jego stan równowagi segmentow w momencie obciążenia. Na ogół im większa pojemność tym gorsza obciazalnosc.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
henry 
stażysta


Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 151
Skąd: lubelskie
Wysłany: Wto 17 Mar, 2020   

Czyli jeszcze trzeba DUUUUZO się nauczyć. Ciężka praca nade mną.
 
 
W.P. 
początkujący


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Lis 2019
Posty: 36
Skąd: Łódź
Wysłany: Nie 22 Mar, 2020   

To trochę niewdzięczna sytuacja. Piszesz, że to nowy pakiet.

Wobec tego należy przyjrzeć się najpierw akumulatorom. Robota to żmudna, praco i czasochłonna ale od czegoś trzeba zacząć. Należy sprawdzić każde ogniwo łańcucha, czyli 13 razy ta sama czynność dla każdej trójki połączonej równolegle.

Przydałoby się trochę wiedzy z zakresu elektroniki. Jeśli nie sam to może kogoś znasz. Potrzebny będzie multimetr i zegar.

Najpierw odłączyłbym BMS. Następnie wykorzystałbym "Moduł zasilacza - przetwornicy prądu stałego DC/DC CC CV XL4015" dostępny na znanym portalu aukcyjnym.
Tym sposobem korzystając z potencjometrów na module i miernika stworzyłbym ładowarkę 4,2V o prądzie np. 4A.

Można to zasilać z np. akumulatora samochodowego.

Nie kupuj tanich układów. Zwykle padają przy połowie deklarowanego obciążenia.
Jeśli padnie tranzystor szeregowy a przetworniczka pośredniczy pomiędzy np. akumulatorem samochodowym a ładowanym ogniwem Li-Ion to warto mieć w rękach gaśnicę i znać jej obsługę jak pacierz.
Dlatego dobrym sposobem jest włączenie żarówki samochodowej (ok. 60W) pomiędzy wyjście z przetwornicy (4,2V) a ładowane ogniwo. Żarówka nawet nie będzie się żarzyć ale będzie bezpiecznikiem. W naładowaniu nie przeszkodzi.

Tym sposobem naładowałbym obserwowane ogniwo (3P) kontrolując prąd wpiętym w szereg z akumulatorem amperomierzem, uznając je za naładowane kiedy prąd spadnie poniżej 200mA.

Teraz etap drugi - kontrolowane rozładowanie. Potrzebny będzie zegar.

Teraz trochę schodów... By otrzymać miarodajny wynik trzeba by rozładowywać źródłem prądowym.
Konstrukcja dość prosta - dowolny tranzystor MOS z kanałem N w obudowie przynajmniej TO220, kawałek blachy na radiator, 2 rezystory, tranzystor npn. Można też kład bardziej precyzyjny wykorzystujący LM317 wsparty tranzystorem.
Można to skonstruować na 20 sposobów. Niestety nie wiem jak wstawić schemat (to nie elka).

Rzecz w tym, że rozładowując ogniwo źródłem prądowym czyli stałym co do wartości prądem podczas całego procesu możemy dokładnie wyznaczyć pojemność ogniwa. A na tym parametrze nam zależy, jeśli mają pracować w szeregu.

Na początku rozładowania włączamy stoper/zegar i kontrolujemy napięcie ogniwa. Dobrze byłoby notować przynajmniej co 10 minut wartość napięcia. To pozwoli na wykreślenie charakterystyki rozładowania dla każdego badanego ogniwa.
Należy KONIECZNIE pilnować procesu rozładowania zwłaszcza w końcowym etapie.

Niedopuszczalne jest bowiem rozładowanie ogniwa poniżej 2,5V. Tę wartość przyjmuje się jako krytyczną, więc lepiej nie zbliżać się do niej. Widziałem publikowane charakterystyki zdejmowane do 2,9V.
Myślę, że wystarczy do celów porównawczych rozładowanie do np. 3,5V.

Tym sposobem można bądź wyłuskać winowajcę, bądź upewnić się, że ogniwa są identyczne.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group