ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytanie o konfigurację pierwszego elektryka - trekking 28
Autor Wiadomość
miki 
młodzik
miki


Dołączył: 19 Gru 2019
Posty: 70
Skąd: Polska
Wysłany: Czw 19 Gru, 2019   Pytanie o konfigurację pierwszego elektryka - trekking 28

To mój pierwszy post na tym forum, więc najpierw chciałbym się przywitać. A teraz do meritum. Czy taki silnik będzie odpowiedni do spokojnej asfaltowej jazdy na dłuższe dystanse?

https://www.bafang-e.com/...or/fm-g320250v/

Interesuje mnie użyteczna stała prędkość, jakiej mogę się spodziewać na kołach 28" (widzę tu przełożenie 1:11, w innych silnikach było to 1:5 lub 1:4). Nie zależy mi na 50km/h, ale gdyby tak Vmax oscylowało w okolicach 35km/h, a prędkość przelotowa 30km/h byłoby miło. Waga roweru to 16kg, moja to setka. Jeżdżę w terenie pagórkowatym, ale nie są to góry. Czy ten model ma już skośne zębatki wyciszające pracę silnika, nie chcę młynka do kawy? Do zalet tego silnika na pewno zaliczam niską wagę.

Jeżeli ten model nie za bardzo spełnia powyższe założenia, proszę o jakieś sensowne konfiguracje. Mid raczej odpada ze względu na wyższe koszty.

Dodatkowo proszę o wskazanie optymalnego sterownika 48V pod ten silnik, niezbyt drogiego, najlepiej chyba z sygnałem sinus. Chodzi o cichą pracę silnika.
 
 
slow 
kierownik


Pomógł: 20 razy
Dołączył: 02 Lut 2018
Posty: 337
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: Czw 19 Gru, 2019   

275obr przy 43V podają w opisie co daje o ile się nie pomyliłem 33km/h na kole 28cali.
240 przy 36V to 29km/h.

Wg mnie pakiet 10s nie da ci wystarczającej przyjemności. lepiej 12-13s (fabryczne sterowniki mają odcięcie koło 40V zatem 12s nie wyjeździsz do końca).

Polecam sterowniki serii KT z wyświetlaczem lcd3 lub lcd5. Sam jeżdżę na prostokątnym 250W i trochę cały rower drży przy pełniej mocy. Kupiłem sinusa serii KT ale okazał się uszkodzony i odesłałem chinczykowi. Ostatnio założyłem VESC w trybie wektorowym i rewelka cisza.
 
 
miki 
młodzik
miki


Dołączył: 19 Gru 2019
Posty: 70
Skąd: Polska
Wysłany: Pią 20 Gru, 2019   

Jednak chyba nie do końca miałem rację z tymi 48V w silniku z pierwszego linku. Jest tam jak byk napisane 36/43V, sądziłem że to literówka i zinterpretowałem jako 36/48V. Jednak w karcie innego silnika tej firmy widzę napięcia 36/43/48V, co sugeruje, że wpis 43V jest świadomy i poprawny.

Mam więc kilka pytań:

1. czy zostawić napięcie 36V i ten sterownik?
http://mxus.pl/sterowniki...nusoidalny.html

2. w jaki sposób optymalnie zasilić ten motor napięciem 43V?

3. a może on spokojnie wytrzymuje zasilanie 48V?

Nie do końca też rozumiem napięcia pakietów bateryjnych. Gdybym chciał wykonać pakiet na 36V, prosta arytmetyka podpowiada pakiet 10S (10*3,6=36V). Dla pakietu 48V przyjąłbym 13S lub 14S. Jednak słyszę, że z pakietu 48V i tak otrzymam realnie 44V (nie wiem, skąd się to bierze, czy napięcia spada po obciążeniu akumulatora?). No i teraz pytania:

4. Czy dla instalacji 36V mam przyjąć 12S (czyli teoretycznie 43,2V)?

5. Czy do instalacji 48V mam przyjąć pakiet 14S (odpowiednio 50,4V)?

6. Jaki jest optymalny sterownik to takiej instalacji 43V lub 48V?

7. Czy poziom odcięcia zasilania sterownika można regulować (programowo, ingerując w elektronikę)?
 
 
slow 
kierownik


Pomógł: 20 razy
Dołączył: 02 Lut 2018
Posty: 337
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: Pią 20 Gru, 2019   

10s to 36V (full 42V) , 13s to 48V (full 54,6).
Wyżej ci doradziłem jaki akum użyć. poczytaj.
 
 
miki 
młodzik
miki


Dołączył: 19 Gru 2019
Posty: 70
Skąd: Polska
Wysłany: Pon 23 Gru, 2019   

Dziękuję za Twoje odpowiedzi, jednak nie do końca je rozumiem. Być może źle zadałem pytania. Czy pakiet 10S będzie odpowiedni do silnika 36V? Zostawmy na razie to opcjonalne 43V podane w nocie katalogowej silnika (załóżmy, że pogodziłem się z nieco niższą prędkością przelotową). Czy też zalecasz 12-13S właśnie pod silnik 36V? Napisałeś, że sterownik odcina przy 40VDC, rozumiem że to jest odcięcie "dolne" przez sterownik 48V. Czytałem, że sterowniki 36V odcinają przy 29,5-30V. Czy sterowniki KT, o których wspomniałeś, mają możliwość konfiguracji poziomu napięcia odcinającego? Cały czas jako odcięcie rozumiem wyłączenie zasilania przy spadku poniżej pewnego poziomu napięcia.

Zaczynam powoli rozważać klasyczne 36V na silniku. To wartość projektowa, prawdopodobnie wydłuży żywot napędu.
 
 
Inc0 
prezes


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 24 Lut 2018
Posty: 593
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Pon 23 Gru, 2019   

Miki pakiet 10S ma napiecie nominalne/znamionowe 36V ale ten sam pakiet po pełnym naładowaniu ma 42V jesli masz silnik który jest opisany 36v 250W oznacza to że pakiet 10s jest dla niego akuratny co ofc nie wyklucza zastosowania pakietu 13s nominalnie 48V i 54,6 na full zregóły jak wszystkie silniki maja wieksza wytrzymałość niz podana na tabliczce znamionowej i mozna bez konsekwencji ja nieco przekroczyc byle z umiarem
Ostatnio zmieniony przez Inc0 Wto 24 Gru, 2019, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Mariusz_p 
kierownik



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Sie 2017
Posty: 319
Skąd: WLKP
Wysłany: Pon 23 Gru, 2019   

[quote="miki"]Jednak chyba nie do końca miałem rację z tymi 48V w silniku z pierwszego linku. Jest tam jak byk napisane 36/43V, sądziłem że to literówka i zinterpretowałem jako 36/48V. Jednak w karcie innego silnika tej firmy widzę napięcia 36/43/48V, co sugeruje, że wpis 43V jest świadomy i poprawny.

Mam więc kilka pytań:

1. czy zostawić napięcie 36V i ten sterownik?
http://mxus.pl/sterowniki...nusoidalny.html

2. w jaki sposób optymalnie zasilić ten motor napięciem 43V?

3. a może on spokojnie wytrzymuje zasilanie 48V?

Nie do końca też rozumiem napięcia pakietów bateryjnych. Gdybym chciał wykonać pakiet na 36V, prosta arytmetyka podpowiada pakiet 10S (10*3,6=36V). Dla pakietu 48V przyjąłbym 13S lub 14S. Jednak słyszę, że z pakietu 48V i tak otrzymam realnie 44V (nie wiem, skąd się to bierze, czy napięcia spada po obciążeniu akumulatora?). No i teraz pytania:

4. Czy dla instalacji 36V mam przyjąć 12S (czyli teoretycznie 43,2V)?

5. Czy do instalacji 48V mam przyjąć pakiet 14S (odpowiednio 50,4V)?

6. Jaki jest optymalny sterownik to takiej instalacji 43V lub 48V?

7. Czy poziom odcięcia zasilania sterownika można regulować (programowo, ingerując w elektronikę)?[/quote]

Weź pakiet 13s 48v i sterownik pod ten pakiet. Nie kombinuje :) każda inna konfiguracja poza 10 lub 13s to zbędne kombinowania. Pakiet 13s ma zakres pracy realnie 54.6 - 35V, gdzie większość sterowników ograniczy dół na 40-42V. Jak nie jesteś wariat dobra przekladniowka zrobi robotę i da fajny moment obrotowy. Bedziesz zadowolony z 13s i w razie chęci prędkości nie zabraknie..
_________________
Pakiety 18650 :) 7S, 10S, 13S, 14S, 16S - potrzebujesz coś ->pisz na pw :)
 
 
miki 
młodzik
miki


Dołączył: 19 Gru 2019
Posty: 70
Skąd: Polska
Wysłany: Pon 23 Gru, 2019   

No to teraz mam jasność. Panowie, wielkie dzięki!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group