ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Bafang BBS02 problem z pierwszym uruchomieniem
Autor Wiadomość
Slav 
początkujący
Slav


Wiek: 33
Dołączył: 30 Kwi 2020
Posty: 6
Skąd: Gdańsk
  Wysłany: Pią 01 Maj, 2020   Bafang BBS02 problem z pierwszym uruchomieniem

Witam,

Będę wdzięczny jeśli ktoś obeznany w temacie naprowadzi moje działania na prawidłowy tor.
Do sedna.
Mam problem z pierwszym uruchomieniem silnika Bafang BB02. Po umocowaniu silnika już w ramie + podłączeniu wyświetlacza przyszedł czas na zamocowanie czujnika hamulca hydraulicznego i by to zrobić musiałem mieć podgląd z wyświetlacza kiedy czujnik będzie reagował. Podłączyłem baterię do zestawu i wcisnąłem przycisk uruchomienia bafanga jednak 0 reakcji. podłączyłem/odłączyłem wszystkie kabelki jednak dalej wyświetlacz nie dawał oznak życia. Na szybko jeszcze rozkręciłem sterownik i odłączyłem wszystkie kabelki tak i ponownie podłączyłem, złożyłem do kupy- dalej nic. Żeby rzucić większe światło na sprawę bardziej zobrazuje szczegóły zestawu.

Silnik- z chin rok produkcji 2019

Bateria- Na zamówienie 48v 13s9p ,

Wyświetlacz -860c

I tutaj wymienię te elementy, które możliwie mogą stanowić problem

połączenie baterii z silnikiem- złącze typu xt60, tutaj dokonałem lekkiej modernizacji. Domyślnie bafang ma połączenie z baterią za pomocą przejściówki na zaciski metalowe którę łączą wyjście kabla z bafanga (który kończy się właśnie takimi metalowymi zaciskami które łączą się z przejściówką) ze złączem xt60. Ja kabelek skróciłem by pominąć metalowe łączenie przejściówki i silnika. Zamocowałem złącze bezpośrednio na kablu z silnika. Myślę że nie powinno mieć to wpływu ale jednak mogę się mylić.
Obecnie mam zamiar sprawdzić przewód miernikiem elektrycznym, tylko muszę znaleść kogoś kto taki miernik ma.

Do baterii zamocowany jakiś dodatkowy przewód. Pan który robił mi baterię mówił że poprzedni klient który brał baterię do bafanga chciał właśnie taki przewód, który niby włączą/wyłącza baterię z poziomu wyświetlacza. Obecnie go nie wykorzystałem bo nie wiem jak by go można zamocować.

Lub po prostu nie działający wyświetlacz, ale nie wiem jak sprawdzić czy takie wyświetlacz działa.

Za chwilę postaram załączyć zdjęcia z tel.

Będę wdzięczny za pomysły.

IMG_20200501_084855.jpg
Kabelek (przejściówka) który dostałem przy zakupie silnika.
Pobierz Plik ściągnięto 263 raz(y) 3,92 MB

IMG_20200501_084728.jpg
Wyjście bezpośrednio z silnika
Pobierz Plik ściągnięto 397 raz(y) 4,59 MB

IMG_20200501_084712.jpg
Złącze xt60 bateria/silnik
Pobierz Plik ściągnięto 260 raz(y) 4,32 MB

15883308759137338704103594718089.jpg
Okablowanie+ przejściówka
Pobierz Plik ściągnięto 293 raz(y) 5,34 MB

Ostatnio zmieniony przez Slav Pią 01 Maj, 2020, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
malin 
początkujący


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Lip 2018
Posty: 36
Skąd: gdynia
Wysłany: Pią 01 Maj, 2020   

Kolego a ten bafang i wyświetlacz są nowe ? jesteś pewny że sprawne ? Jak nowy silnik to pewnie niepotrzebnie go rozkręcałeś.
Musi działać bez czujników hamulca i tak bym podlączył do testu.
Musisz mieć miernik, aby wiedzieć że bateria działa, mam dwa bafangi i baterie z normalnymi wyjsciami '+' i '-' nic nie wiem aby był używany jakiś dodatkowy kabel może to silników bafanga w piaście.... Może nie te kable baterii podłączasz ?
 
 
Slav 
początkujący
Slav


Wiek: 33
Dołączył: 30 Kwi 2020
Posty: 6
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią 01 Maj, 2020   

Tak wszystko nowe.Niestety nie mam pojęcia czy sprawne bo jeszcze nigdy nie uruchomiłem zestawu. Kabli na bank nie pomyliłem. Sposób połączenia dodałem teraz do załącznika (widać przerobione wyjście złącza z silnika) + ten kabelek który dostałem z silnikiem. Bateria sprawna ( była testowana po zbudowaniu).
Masz rację że podstawą diagnozy sytuacji będzie pomiar miernikiem czy aby połączenie jest sprawne. Niestety w piątek wieczorem wykryłem że coś jest nie tak i nie zdążyłem się w taki zaopatrzyć.
A sterownik odłączyłem/podłączyłem bo to jedyne co mogłem zrobić na szybko ,a czytałem że czasami to pomaga. Desperacki krok ,ale bardzo chcę uruchomić zestaw bo włożyłem dużo pracy w cały projekt. Nic przy nim nie uszkodziłem.
 
 
borsuk 
prezes



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 687
Skąd: Sudety
Wysłany: Pią 01 Maj, 2020   

malin napisał/a:

Musi działać bez czujników hamulca i tak bym podlączył do testu.
Musisz mieć miernik, aby wiedzieć że bateria działa...

Dokładnie, miernik jest niezbędny, wystarczy nawet taki za 30 zł. Zanim zabierzesz się za montaż trzeba przetestować baterię, czyli sprawdzić napięcie, podłączyć do ładowarki i sprawdzić ładowanie. Jak bateria jest ok podłączasz na stole silnik i wszystkie elementy zestawu BBS, display, oryginalne hamulce , manetkę i czujnik obrotów. Baterię do zestawu podłączasz jako ostatnią, wszystkie łączenia i rozłączenia kabli wykonujesz tylko przy odłączonej baterii. Teraz dopiero włączasz i sprawdzasz manetką czy kręci, czy hamulce dzialają, czy czujnik działa (wystarczy jak pomachasz przy nim magnesem) itp. Jak wszystko działa to dopiero wtedy montujesz w rowerze.
Ten dodatkowy kabel to chyba dodatkowe wyprowadzenie +, które w BBSach jest niepotrzebne, musisz je dobrze zaizolować.
_________________
Mój rower: BBS02B
Ostatnio zmieniony przez borsuk Pon 04 Maj, 2020, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 02 Maj, 2020   

Wlacz na chwile ladowarke do aku. Moze jest w uspieniu.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
malin 
początkujący


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Lip 2018
Posty: 36
Skąd: gdynia
Wysłany: Sob 02 Maj, 2020   

i odłącz do testu samego silnika gear sensor
 
 
Slav 
początkujący
Slav


Wiek: 33
Dołączył: 30 Kwi 2020
Posty: 6
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sob 02 Maj, 2020   

Ok tak zrobię, jednak niestety dzisiaj coś wypadło i jestem po za domem. Jutro jak będę wracał kupię jakiś multimetr z olx i zaktualizuję temat.
 
 
Slav 
początkujący
Slav


Wiek: 33
Dołączył: 30 Kwi 2020
Posty: 6
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 04 Maj, 2020   

Zrobiłem to już co mówiliście i na razie nic, jednak już mam multimetr i już mam pierwsze pomiary.

Bateria ok.
Pokazuje napięcie tam około 25V jak mierzę odcinek bateria->złącze.
Jak podłącze silnik do baterii to na kablu idącym za złączem do silnika też jest napięcie i ciągle rosnące (od świeżego podłączenia ok2V) . Po nocy gdy ciągle była podłączona bateria urosło do około 36V.
Sprawdziłem również co się stanie gdy wcisnę przycisk włączenia silnika i w momencie wciśnięcia tego przycisku będę sprawdzał napięcie na kablu (do sterownika podłączony speed sensor i wyświetlacz). W odcinku złącze->silnik systematycznie spadało. Czyli jakaś reakcja na przycisk jest.
Co mogę jeszcze sprawdzić by sprecyzować diagnozę.
 
 
Slav 
początkujący
Slav


Wiek: 33
Dołączył: 30 Kwi 2020
Posty: 6
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 04 Maj, 2020   

Panowie, podłączam ładowarkę do baterii i robię pomiar to wyskakuje napięcie ponad 54V czyli max określony przez konstruktora. Nie powinno być takie cały czas po naładowaniu baterii ? Po paru h ładowania i odłączeniu ładowarki wyskakuje ponownie 25V. A gdyby tak podłączyć bafanga podczas gdy jest podłączona ładowarka do baterii ? Niech mi ktoś powie że to głupi pomysł, albo poda alternatywę bo już nie wiem co mogę zrobić.
 
 
malin 
początkujący


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Lip 2018
Posty: 36
Skąd: gdynia
Wysłany: Wto 05 Maj, 2020   

Trochę się gubię w Twoich zeznaniach :) ale czy dobrze rozumiem że Twoja bateria ma napięcie 25-36 V ? BBS02 ma ustawione oryginalnie min prad 41 albo 42V /niepamietam dokładnie/ i na tak niskim napięciu jak u Ciebie pewnie po prostu nie załączy się. Koledzy mnie poprawią jak coś źle piszę. Wg mnie problem tkwi z Twojej baterii albo jej podłączeniu - sam pisałeś że jest kilka wyprowadzeń... Twoja bateria naładowana na max powinna trzymać napięcie - ca 54,4 V a jak spada i to do 25V to jest coś z nią nie OK. Naładuj baterię - zakładam że masz odpowiednią ładowarkę - zobacz jakie ma napięcie. A najlepiej skonsultuj z osobą która robiła baterię.
 
 
Slav 
początkujący
Slav


Wiek: 33
Dołączył: 30 Kwi 2020
Posty: 6
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 05 Maj, 2020   

W końcu udało mi się znaleźć przyczynę :!: Też mnie to męczyło że jak może mieć tak niskie napięcie i zacząłem grzebać przy baterii. Właśnie te wyprowadzenia z baterii... Jedno z nich które miało robić za włącz/wyłącz. rozebrałem ten kabelek i druciki w kablu były odizolowane od siebie co dawało rozłączenie układu. Wystarczy że je skręciłem ze sobą i nagle napięcie w baterii pojawiło się ponad 54 V, ładowarka zaczęła normalnie ładować, wyświetlacz się uruchomił. No no normalnie zaczęło wszystko chodzić! Przyczyna wręcz banalna no, ale niestety tak to jest jak się bierze za coś pierwszy raz. Chciałem się wcześniej skonsultować, ale w weekend firmy były pozamykanie i nie było jak. Dziękuję wszystkim udzielającym się w temacie. Na pewno czegoś się dowiedziałem i teraz mam fajny multimetr :razz:
 
 
malin 
początkujący


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Lip 2018
Posty: 36
Skąd: gdynia
Wysłany: Wto 05 Maj, 2020   

Miło słyszeć że już wszystko działa ! A miernik Ci się przyda - mając e bike to wyposażenie właściwie obowiązkowe. Zatem działaj dalej i pochwal się potem jak wyszło :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group