ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Podniesienie LVC w okrągłym sterowniku Hulajnogi 36v na 48v
Autor Wiadomość
omagi 
początkujący


Dołączył: 30 Mar 2020
Posty: 1
Skąd: Zawiercie
Wysłany: Pon 30 Mar, 2020   Podniesienie LVC w okrągłym sterowniku Hulajnogi 36v na 48v

Witam wszystkich i z góry dziękuję za pomoc.

Posiadam chińską hulajnogę 36v 250v. Chciałem ją trochę poprzerabiać.

Posiadam kilka sterowników do tej hulajnogi. Próbowałem na różne sposoby, ale nie pogę sobie z tym poradzić.

Sterownik przyjmuje max 11s, przy 12s już niestety nie reaguje na manetkę.

Czytałem masę artykułów o zmianie LVC oraz chyba wszystkie fotki w google i na forach. Niestety ten sternik jest jakiś nietypowy i miniaturowy.

Wrzycam zdjęcia posiadanego sterownika w całości oraz z wylutowanymi elementami które zasłaniały podzespoły smd.

Dolutowany rezystor był nieudaną próbą namierzenia LVC.

https://photos.app.goo.gl/Q4EL7veF29vEmHdp9

Bardzo proszę o pomoc.
 
 
slow 
kierownik


Pomógł: 20 razy
Dołączył: 02 Lut 2018
Posty: 336
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: Wto 31 Mar, 2020   

Musisz wyczaić dzielnik wejściowy i go zmodyfikować. Nie jest go trudno znaleźć śledząc ścieżkę +bat. Idzie ona najczęściej do końcówki mocy, stabilizatora 5V oraz tego właśnie dzielnika.

Pytanie tylko czy ten sterownik wytrzyma 13s.
Zobacz jakie są tranzystory w końcówce mocy, kondensatory na zasilaniu oraz jak jest robione 5V.
Ja się obawiam że skoro sterownik jest tylko na 36V to niestety ale pakietu 13 nie wytrzyma. no ale testuj
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Pią 29 Maj, 2020   

W tym przypadku sprawa jest b.prosta. Otóż sterownik jest na napięcie 36V i na wyższym nie będzie pracował.Nie pomogą tu żadne zmiany ani ustawienia,tak ma pozostać.Natomiast sam silnik będzie pracował przy wyższym napięciu i o to autorowi postu,jak sądzę chodzi. Trzeba więc zrobić to tak aby sterownik dostawał napięcie na które został zaprojektowany a silnik dostał napięcie podwyższone,np.48V (13s).Ja to na forum już co najmniej dwa razy opisywałem jak "przewoltować" silnik ale powtórzę to jeszcze raz.Otóż z baterii do sterownika idzie pełne napięcie (np.48V) i takie samo ze sterownika idzie do wyświetlacza gdzie jest przycisk włączający. Właśnie to napięcie ze sterownika do włącznika należy zmniejszyć do przewidzianej wartości (36V) pozostawiając napięcie ze sterownika (przez mosfery) do silnika jako te podwyższone (48V). Ponieważ wyświetlacz i sam sterownik do pracy potrzebują niewielkiego prądu wystarczy w przewód prądowy (ze sterownika do wyświetlacza-włącznika) wstawić zaporowo diodę zenera na napięcie 12-13V i mocy 500mA. Wówczas sterownik i wyświetlacz bedą zasilane napięciem 36V a mosfety w sterowniku i sam silnik napięciem 48V. I to wszystko,żadnych innych zmian nie trzeba i nie powinno się robić gdyż można spalić sterownik lub wyświetlacz.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group