|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Podniesienie LVC w okrągłym sterowniku Hulajnogi 36v na 48v |
Autor |
Wiadomość |
omagi
początkujący
Dołączył: 30 Mar 2020 Posty: 1 Skąd: Zawiercie
|
Wysłany: Pon 30 Mar, 2020 Podniesienie LVC w okrągłym sterowniku Hulajnogi 36v na 48v
|
|
|
Witam wszystkich i z góry dziękuję za pomoc.
Posiadam chińską hulajnogę 36v 250v. Chciałem ją trochę poprzerabiać.
Posiadam kilka sterowników do tej hulajnogi. Próbowałem na różne sposoby, ale nie pogę sobie z tym poradzić.
Sterownik przyjmuje max 11s, przy 12s już niestety nie reaguje na manetkę.
Czytałem masę artykułów o zmianie LVC oraz chyba wszystkie fotki w google i na forach. Niestety ten sternik jest jakiś nietypowy i miniaturowy.
Wrzycam zdjęcia posiadanego sterownika w całości oraz z wylutowanymi elementami które zasłaniały podzespoły smd.
Dolutowany rezystor był nieudaną próbą namierzenia LVC.
https://photos.app.goo.gl/Q4EL7veF29vEmHdp9
Bardzo proszę o pomoc. |
|
|
|
|
slow
kierownik
Pomógł: 20 razy Dołączył: 02 Lut 2018 Posty: 336 Skąd: Podkarpackie
|
Wysłany: Wto 31 Mar, 2020
|
|
|
Musisz wyczaić dzielnik wejściowy i go zmodyfikować. Nie jest go trudno znaleźć śledząc ścieżkę +bat. Idzie ona najczęściej do końcówki mocy, stabilizatora 5V oraz tego właśnie dzielnika.
Pytanie tylko czy ten sterownik wytrzyma 13s.
Zobacz jakie są tranzystory w końcówce mocy, kondensatory na zasilaniu oraz jak jest robione 5V.
Ja się obawiam że skoro sterownik jest tylko na 36V to niestety ale pakietu 13 nie wytrzyma. no ale testuj |
|
|
|
|
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Pią 29 Maj, 2020
|
|
|
W tym przypadku sprawa jest b.prosta. Otóż sterownik jest na napięcie 36V i na wyższym nie będzie pracował.Nie pomogą tu żadne zmiany ani ustawienia,tak ma pozostać.Natomiast sam silnik będzie pracował przy wyższym napięciu i o to autorowi postu,jak sądzę chodzi. Trzeba więc zrobić to tak aby sterownik dostawał napięcie na które został zaprojektowany a silnik dostał napięcie podwyższone,np.48V (13s).Ja to na forum już co najmniej dwa razy opisywałem jak "przewoltować" silnik ale powtórzę to jeszcze raz.Otóż z baterii do sterownika idzie pełne napięcie (np.48V) i takie samo ze sterownika idzie do wyświetlacza gdzie jest przycisk włączający. Właśnie to napięcie ze sterownika do włącznika należy zmniejszyć do przewidzianej wartości (36V) pozostawiając napięcie ze sterownika (przez mosfery) do silnika jako te podwyższone (48V). Ponieważ wyświetlacz i sam sterownik do pracy potrzebują niewielkiego prądu wystarczy w przewód prądowy (ze sterownika do wyświetlacza-włącznika) wstawić zaporowo diodę zenera na napięcie 12-13V i mocy 500mA. Wówczas sterownik i wyświetlacz bedą zasilane napięciem 36V a mosfety w sterowniku i sam silnik napięciem 48V. I to wszystko,żadnych innych zmian nie trzeba i nie powinno się robić gdyż można spalić sterownik lub wyświetlacz. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|