ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Czy BMS umarł? ogniwa mają napięcie a nie podaje, nie ładuje
Autor Wiadomość
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 25 Maj, 2020   

Jakuda napisał/a:

On raczej nie sprawdza ich stanu pod obciążeniem- ....
lbo się zbrickował?

Tego nie wiesz, ale jeśli już to to wcześniej sprawdzil i zablokował ?
A sprawdzałaś bez BMS -a ? A sprawdzałaś pod obciążeniem 10A ? Bo zgadywanie nic nie da....
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Jakuda 
młodzik


Dołączył: 26 Mar 2019
Posty: 68
Skąd: Krakow
Wysłany: Pon 25 Maj, 2020   

no dobrze to powiedzcie co robić- bo lutować umiem ale na elektronice tak za dobrze się nie znam.

Zakładam że sam BMS sprawdza tylko napięcie- a nie pojemność baterii/pod obciążeniem- bo by sam musiał obciążać i zużywać ogniwa co było by bez sensu.

a co mam sprawdzić bez BMSa? Podłączałem taki odkurzacz nia aku kadmowe bo on obciąża ładnych pare amperów- no to po paru sekundach napięcie spadało do 3.4 a po chwili (po godzinie) wracało do 3.760. I faktycznie na tych skrajnych pakietach (co miały wcześniej 4v) słychać, że silnik dużo mocniej pracował- przy tym samym (napięciu bez obciążenia).

No dobrze co mogę sprawdzić? może przepiąć ten BMS pod inne ogniwa? mam kilkadziesiąt z laptopów- ale wiadomo w baardzo róznej kondycji- mogę je naładować na maxa... ale co to da jak widać że mimo różnicy 0.002v dalej nie przepuszcza napięcia.

Może da się go podłączyć pod kompa? bo ma piny TX RX...

Sam nie wiem- składałem JEDEN pakiet w życiu- i po prostu odpiąłem wszystkie stare ogniwa, przylutowałem kabelki do nowych i hula.
 
 
Jakuda 
młodzik


Dołączył: 26 Mar 2019
Posty: 68
Skąd: Krakow
Wysłany: Wto 26 Maj, 2020   

Tutaj Pan ma dokładnie taką samą baterię:
https://www.youtube.com/w...43d5JSpym4_nR2i

Nie za bardzo rozumiem po niemiecku- ale wygląda jakby naprawa polegała na wymianie BMSa:)
Super- czyli on się jednak brickuje? jak to można sprawdzić?


a jeśli tak to powinienem kupić taki pierwszy z brzegu chińczyk- podmienić i będzie działać tak samo?
https://pl.aliexpress.com/item/32890503175.html?src=google&src=google&albch=shopping&acnt=494-037-6276&isdl=y&slnk=&plac=&mtctp=&albbt=Gploogle_7_shopping&aff_atform=google&aff_short_key=UneMJZVf&&albagn=888888&albcp=6459787116&albag=77066918093&trgt=743612850714&crea=pl32890503175&netw=u&device=c&albpg=743612850714&albpd=pl32890503175&gclid=EAIaIQobChMIk67C57TR6QIVxoeyCh1IkACIEAQYBSABEgLglfD_BwE&gclsrc=aw.ds
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 27 Maj, 2020   

Jakuda napisał/a:
no dobrze to powiedzcie co robić- bo lutować umiem ale na elektronice tak za dobrze się nie znam.

Może da się go podłączyć pod kompa? bo ma piny TX RX...

.

Ja ma piny TXRX no to jest BMS-em programowalnym,. Moze byc zablokowany, uszkodzona elektronika lub tylko mosfety itd
Jesli ten pakiet, jego BMS współpracuje z rowerem po szynie komunikacyjnej, to nie sądzę bys to naprawil.
Jesli zaś BMS nie ma znaczenia, bo będzie pracowal z kazdym uniwersalnym - oczywiscie 42V, 10S li-ion na 15-18A, no to zmienic się, co widać na filmie.
Ale zeby to mialo sens, to ogniwa muszą być fizycznie sprawne i równe. A napięcie prawie nic nie mowi o kondycji uzywanego pakietu.
Czyli trzeba sprawdzic wydajność pakietu pod obciazeniem, monitorujac 10 napięć w funkcji ladowania i rozladowania.
Ale o tym musisz DUZO poczytać, bo tu nie chodzi o umiejętność lutowania.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Jakuda 
młodzik


Dołączył: 26 Mar 2019
Posty: 68
Skąd: Krakow
Wysłany: Śro 27 Maj, 2020   

dzięki za odpowiedź

ma jeszcze piny- mode,SDA,SCL -może da się go jakoś zresetować? bo wątpię żeby mosfet się przepalił od tak- prędzej właśnie się zablokował... pytanie czy warto dłubać w nim- skoro chińczyk kosztuje 17zł - tylko czy równie dobrze będzie działać co oryginalna elektronika?

BMS nie współpracuje z rowerem- wychodzą 2 piny z baterii (specjalnie kupowałem rower pod kątem możliwości wymiany baterii etc).

tak wiem że "wyrównanie" napięcia nic nie mówi o kondycji- chciałem tylko "wmówić" BMSowi że jest ok i że powinien się włączyć... ale nie chciał słuchać.

No ale nawet jak te ogniwa są w lepszej czy gorszej kondycji to już i tak pakietowi nic bardziej nie zaszkodzi i mogę go używać do końca z nowym BMSem.

Tak wiem że aku testuje się testerem- ale nie mam takowego.

Zresztą cała koncepcja BMSa i mierzenia tych sekcji jest o dupe rozbić- bo i tak np. w moim przypadku są równolegle złączone 4 ogniwa (więc jeśli w tym obrębie jedno jest dupnięte to nic nie da że BMS osobno ładuje wszystkie sekcje) - musiało by się ładować każde ogniwo z osobna...
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 27 Maj, 2020   

BMS nie laduje i nie naprawia ogniw. Pakiet musi byc sprawny fizycznie a w części P w obrębie podłączonych równolegle ogniw identyczne, z tej samej serii.
BMS jedynie koryguje max naladowanie, oraz zabezpiecza przed nadmiernym rozładowaniem lub przeladowaniem. Jesli pakiet się rozjezdza to jest fizycznie coraz mniej sprawny.
Bo naprawia się przyczyny a nie skutki.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Jakuda 
młodzik


Dołączył: 26 Mar 2019
Posty: 68
Skąd: Krakow
Wysłany: Śro 27 Maj, 2020   

no tak- tylko przy takim postawieniu sprawy jak zaproponował ten BMS (czyli wychodzę- nie ma mnie) to mogę wyrzucić do kosza.

A może przy sprawnym BMSie te różnice nie będą aż tak duże, że porobi się np. 2/3 dystansu w porównaniu do nowych.

A za jakiś czas i tak planuję złożyć nową baterię na 3500mah
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 28 Maj, 2020   

Widzę że nie dostrzegasz ważnej cechy BMS-w które blokadą reagują na taki stan pakietu, gdzie jego dalszą eksploatacją może grozić np pożarem A w najlepszym wypadku nie gwarantuje bezproblemowe jazdy nawet na część mocy ?
To jest zabezpieczenie przed laikami, Tak to wygląda choć czasami dochodzą do tego wątki o celowym ograniczasu czasu eksploatacji produktu.
Jak dla mnie to z tego pakietu przydatna jest jedynie obudowa.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Jakuda 
młodzik


Dołączył: 26 Mar 2019
Posty: 68
Skąd: Krakow
Wysłany: Czw 28 Maj, 2020   

a czemu pożarem?
Przecież BMS ma zabezpieczenia przeciążeniowe.
Nie pozwoli rozładować za bardzo- a to że mają nie równy poziom- to tylko i wyłącznie skraca dystans bo odłączy baterię jak np. jeden pakiet spadnie na 3.0v (mimo że inne sprawniejsze będą miały jeszcze np. 3.5v)
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 28 Maj, 2020   

Bo :
- ogniwa połączone równolegle ktorych wnętrze, stan elektrolitu sie różni pracuje na siebie wytwarzajac podwyższoną temperature,
- nierowny pakiet, segment to znaczy ze w tym segmencie ktores ogniwo juz utracilo trwale energie
- slaby segment to czesto element z uplywnoscia ktory rozladowuje pozostale ogniwa
- slaby segment to ogniwo podatne na grzanie podczas ladowania i rozladowania oraz samoistne zwarcie.
Zobacz w YT relacje z plonacych pakietow rowerowych, skuterowych, hulajnog, spalone warsztaty, domy i garaze.
Jestes z Krakowa, popatrz co sie stalo z popularnym serwisem hulajnow w Waszym mieście. Myślę ze wystarczy....
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Jakuda 
młodzik


Dołączył: 26 Mar 2019
Posty: 68
Skąd: Krakow
Wysłany: Czw 28 Maj, 2020   

Dzięki za wyczerpujące wyjaśnienie.
Absolutnie ja tego nie neguję- w sumie nie znałem przyczyny zapłonów baterii- tzn wiedziałem, że zwarcie- ale nie wiedziałem że prowadzi do niego jakaś tam różnica w stanie/pojemności/napięciu pojedynczego ogniwa względem innych.

Także wychodzę stąd mądrzejszy:)

Niemniej, zamówiłem ten chiński BMS- tylko że on jest na 15A (w specyfikacji piszą 16) a nie wiem czy ja w rowerze nie mam więcej- chyba w tym bafang toolu ręcznie ustawiłem kiedyś na 15A - powinien być większy zapas, czy wystarczy?
 
 
Jakuda 
młodzik


Dołączył: 26 Mar 2019
Posty: 68
Skąd: Krakow
Wysłany: Pią 29 Maj, 2020   

Jeszcze jedna obserwacja- bo podpiąłem bez BMSa:)

po paru km różnica na pakietach była 0.05v czyli np. 3.60 i 3.65v to już za duży rozjazd?

Z ładowaniem bez BMSa to też lipa- bo niektóre pakiety naładował mi na 4.25v...i jeszcze by dalej pchał- bo całość dopiero miała 40v...
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Pią 29 Maj, 2020   

Jakuda napisał/a:
.. podpiąłem bez BMSa:)
po paru km różnica na pakietach była 0.05v .....
Z ładowaniem bez BMSa to też lipa- bo niektóre pakiety naładował mi na 4.25v...i jeszcze by dalej pchał- bo całość dopiero miała 40v...

Sam więc widzisz, że jeszcze trochę ładowania bez BMS i pozbył byś się baterii,może roweru a nawet domu lub mieszkania.Tak postępować z bateriami nie można.
 
 
Jakuda 
młodzik


Dołączył: 26 Mar 2019
Posty: 68
Skąd: Krakow
Wysłany: Pią 29 Maj, 2020   

tak tak to wiem- do czasu jak nie przyjdzie bms będę ładował do 90%:)

no ok a ta różnica na pakiecikach? mówi zgon czy nie jest jeszcze tak źle?
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Pią 29 Maj, 2020   

Ta różnica na pakietach 0.05V to prawie, że norma czyli nie jest źle ale już ładowanie do 4.25V nie wróży najlepiej.Zobaczysz jak założysz BMS i wtedy dopiero będzie wiadomo.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group