ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Dylemat - 48V czy 60V
Autor Wiadomość
Bary_Ldz 
początkujący


Dołączył: 16 Paź 2020
Posty: 1
Skąd: Łódź
Wysłany: Pią 16 Paź, 2020   Dylemat - 48V czy 60V

Witam wszystkich :)


Planuje elektryfikacje roweru, jest to hardtail Kross A4.

Mam dylemat z napięciem instalacji, czy wybrać pojemniejsza baterie 48V czy jednak 60V.

Mieszkam w Łódzkim tak więc teren płaski. Rower będzie służył do rekreacyjnych wycieczek w “koło komina” max do 100-120km kilka razy w roku.

Prędkości max jakie preferuje to do 40-45km/h max, przy 40km/h czuje już strach na tym sprzęcie :D .

W terenie nie jeżdżę, w górach tym bardziej. Tak więc zamiast prędkości wolę większy moment. A nie ważę też mało bo 117kg… :)


Zastanawiam się na 13s10p lub 16s8p na ogniwach Sanyo GA lub LG MJ1.

Do 60V planowałem sterownik KT 45A.
 
 
bazylee 
początkujący
Pan


Wiek: 38
Dołączył: 15 Kwi 2019
Posty: 1
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: Sob 17 Paź, 2020   

Cześć,
Wydaje mi się że w Twoim konkretnym przypadku to nie powinno stanowić większej różnicy, ponieważ większe napięcia stosuje się głównie w konstrukcjach w których istotny jest odpowiednio duży Vmax. Oczywiście napięcie ma wpływ na kilka innych rzeczy - m.in. możesz osiągnąć to same Pmax przy mniejszym natężeniu prądu, a co za tym idzie np. nie musisz stosować grubych przewodów jakie stosowałbyś przy mniejszym V i większym I.
Natomiast dużo zależy również od Twojego silnika, głównie od nawoju. Przykładowo Mxus 30H z nawojem 7x9 ma ok 0,75 km/h z jednego V. Co za tym idzie żeby się poruszać z prędkościami Vmax ok 40-45 km/h musiałbyś faktycznie mieć z 60V napięcia. Przy 48V w pełni naładowane aku będziesz miał 54,4 co * 0,75 da praktycznie równo 40 km/h.
Ale że napisałeś że teren płaski to pewnie 10x6 nawój będzie wystarczający a tam masz 1km/h z jednego V a co za tym idzie spokojnie na baterii 48V możesz się rozbujać do prędkości 45 km/h i to niekoniecznie na maxymalnie naładowanej baterii.
Jakby co to proszę bardziej doświadczonych konstruktorów o ew. sprostowanie jakbym coś nawalił, ale mam nadzieję że pomogłem wystarczająco.
 
 
Spartavus 
początkujący
Spartavus


Dołączył: 29 Sty 2021
Posty: 15
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 29 Sty, 2021   

Dlaczego chcesz, aż tak duże napięcie? Rowery po przeróbce ze zwykłych nie są odpowiedni wzmocnione. Radziłbym wtedy ograniczyć prędkość do np. 30 km/h. Dla takich prędkości wystarczy bateria 24V. Masz prędkość i mniejszą masę.
_________________
Holenderskie Rowery Elektryczne
Sparta Batavus Koga ION
Baterie Li-ion
Sprzedaż Serwis
tel. 508 066 034
www.spartavus.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group