ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
MTB z Bafang BBS02 - jazda spoko turystyczna
Autor Wiadomość
Junek56 
początkujący


Wiek: 67
Dołączył: 01 Lut 2021
Posty: 44
Skąd: Mielec
Wysłany: Śro 24 Mar, 2021   

I jak tu żyć ? Myć ?

Wodą z węża by potraktował i po kłopocie, a tak to gąbka i szmatka i co to da ? :neutral: .

Zamówiony już jest błotnik pod ramę, przynajmniej aku będzie trochę chronił.

Ebik wbłocie.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 201 raz(y) 150,34 KB

_________________
Pozdrawiam Jurek
żona Trek skye 27" BBS02B
mój Leader Fox 69er BBS02B
 
 
andypip 
prezes


Pomógł: 50 razy
Wiek: 63
Dołączył: 06 Kwi 2019
Posty: 641
Skąd: Legnica
Wysłany: Śro 24 Mar, 2021   

Ciulowy ten błotnik, taka ozdóbka :???:
Taki sam jak z tyłu , żałoż odwrotnie z przodu :lol:
PS czy ktoś tu wspominał o spokojnej, rekreacyjnej jeździe? :shock:
_________________
Starość to stan umysłu
 
 
Junek56 
początkujący


Wiek: 67
Dołączył: 01 Lut 2021
Posty: 44
Skąd: Mielec
Wysłany: Pią 26 Mar, 2021   

Po pierwszej jeździe mam inne zdanie. Super błotniczek i fajnie wygląda. A przede wszystkim robi swoją robotę. Bardzo dobrze chroni baterię i silnik w tym kąciku przy ramie.
Zdjęcie przed i po jeździe, pełne. :mrgreen:
Dla porównania.

Błotnik po jeździe.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 242 raz(y) 199,4 KB

Błotnik pod ramę.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 227 raz(y) 209,23 KB

_________________
Pozdrawiam Jurek
żona Trek skye 27" BBS02B
mój Leader Fox 69er BBS02B
 
 
tobo 
początkujący


Dołączyła: 15 Wrz 2021
Posty: 13
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 22 Wrz, 2021   

Co do pytań o trwałość napędów.
Z moim bafangiem mam kasetę deore 11sp, blat 46. Zarżnięcie małej koronki kasety zajęło mi ok 1000 km. Założyłem nową, mam kilka 11tek w zapasie.
Obecnie zmarła 13tka, mimo że dużo mniej używana. Również mam zamiennik, kilka w zapasie.
Łańcuchy wymieniane regularnie, ostatnio nawet bez śladów wyciągnięcia, też potrafi skakać
Bo dokładnej obdukcji koronki 11t śladów zużycia brak, jedyny to mikro zaokrąglenia na dwóch zębach z 11.
Diagnoza: albo kaseta jest kiepskiej jakości (produkcja pandemiczna) albo bafang tak destrukcyjny :)
Łańcuchy to kmc i sram.
Jeśli tempo rozpierdu się utrzyma to będę potrzebował 4 11tki i ze 2 13tki.

Wcześniej miałem kasetę 11-36 shimano 10sp, nadal nie przepuszcza w drugim bajku.
 
 
andypip 
prezes


Pomógł: 50 razy
Wiek: 63
Dołączył: 06 Kwi 2019
Posty: 641
Skąd: Legnica
Wysłany: Śro 22 Wrz, 2021   

Pewnie jeździsz na małych koronkach z niską kadencją >30 Nie ma się co oszukiwać. Koronka 11T jak b. jest opasana w czasie jazdy? 5 zębów? Nietrudno sobie wyobrazić jakie ma naciski na ząb jesli z silnikiem masz parę 3 zawodowców :smile:
Jak chcesz trochę przedłużyć życie kasety zacznij używać wyższych trybów i większej kadencji. Na początku trudno się przyzwyczaić ale odpłaca to zdecydowanie większym zasięgiem, nie wspominając o przedłużeniu trwałości. Ja mam z tyłu 1 koronkę 14T. Po 800 km widać wyraźnie zmianę profilu zębów. Przekładam ją na 2 stronę i 1 sezon idzie opękać. Cóż, życie to nie bajka - no many no fany :lol:
_________________
Starość to stan umysłu
 
 
tobo 
początkujący


Dołączyła: 15 Wrz 2021
Posty: 13
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 23 Wrz, 2021   

Zanim wsiadłem na elektryka jeździłem 25 lat normalnym rowerem i, wierzysz czy nie, nie kręcę mniej niż 70 obrotów.
Bafang ma mocny uciąg i to stety/niestety jest jego urok. Kultura zmiany biegów jest na poziomie pracy silnika 30 letniej kosiarki spalinowej :) miałem sensor zmiany biegów i działa on tandetnie generując u mnie chorobę morską dlatego nie ma on dla mnie użycia.
Jak wspomniałem- po położeniu nowej I używanej 11tki trudno doszukać się różnic, jedyna to dwa zęby ktore maja minimalnie , naprawdę mikro, dziabnięte narożniki zębów. To puszczanie na ten moment jest tylko gdy ruszam, w trakcie jazdy nie, ale , mając zapas koronek, wolę je zmienić.
Czyli, masz jedną 14tke, jeździsz na singlu? Napęd kasetowy nie stwarza możliwości rotacji. Jak napisałem: koronka 11t to nie więcej niż 15 zł, więc problem marginalny
 
 
dar.k 
początkujący


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Sty 2019
Posty: 31
Skąd: Mielec
Wysłany: Czw 23 Wrz, 2021   

tobo napisał/a:
Bafang ma mocny uciąg i to stety/niestety jest jego urok. Kultura zmiany biegów jest na poziomie pracy silnika 30 letniej kosiarki spalinowej


Czy zmieniałeś fabryczne nastawy poprzez przeprogramowanie sterownika? Jeżeli nie, to masz odpowiedź, bez tych zmian faktycznie jest tragedia, nie do jazdy. Po zmianie jest idealnie i uciąg masz dokładnie taki, jaki mieć chcesz.

Co do zmiany biegów - jaką to byś chciał mieć tę kulturę zmiany biegów? Po zmianie biegu silnik jest wyłączany na ok 2 sekundy i włączany z powrotem. Na fabrycznych nastawach jest to problem, bo silnik od razu mocno ciągnie. U mnie przy zmianie biegów wszystko śmiga bdb, tak jak trzeba.
 
 
andypip 
prezes


Pomógł: 50 razy
Wiek: 63
Dołączył: 06 Kwi 2019
Posty: 641
Skąd: Legnica
Wysłany: Czw 23 Wrz, 2021   

Z tyłu mam 1 zebatkę na piaście wielobiegowej.
No właśnie, czy próbowałeś tuningować sobie sterownik?
dar.k ma rację. oryginalnie bafang bardzo 'twardo" ciągnie - zero jedynkowo.
Sam się przekonałem, że można b. precyzyjnie sobie dopasować napęd.
Wg mnie podstawa to skrócenie czasu wyłaczania silnika i zmiana stosunku mocy do prędkości kadencji na niskich stopniach. Oczywiście tez prąd startu w dół, bo ruszasz pedałami i szarpie jak dziki.
_________________
Starość to stan umysłu
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group