ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
BBS02B i ograniczenie do 250W
Autor Wiadomość
Kyokushin 
początkujący


Dołączył: 07 Mar 2021
Posty: 8
Skąd: inąd
Wysłany: Czw 01 Kwi, 2021   

Chodzi o to czy można się zgodnie z prawem poruszać takim rowerem?
Ta norma to nie jest homologacja, ale pytanie, czy można legalnie jeździć.
Ostatnio zmieniony przez Kyokushin Sob 18 Wrz, 2021, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
andypip 
prezes


Pomógł: 50 razy
Wiek: 63
Dołączył: 06 Kwi 2019
Posty: 641
Skąd: Legnica
Wysłany: Pią 02 Kwi, 2021   

Wszystko zależy od tego, jak dobrą kancelarię adwokacką wynajmiesz w razie czego i czy sędzia ma rower a najlepiej e-bike :grin:
Nie pierwsza to sytuacja, gdy prawo nie jest jednoznaczne. Wymóg mocy ciągłej 250W wydaje się być jasny. Ale znowu kwestia interpretacji: w którym momencie kończy się moc maksymalna a zaczyna ciągła? Po 5s, 5 minutach? Możemy dyskutować tylko co to da? W Polsce np. nie obowiązują precedensy. Jeden sąd wyda taki wyrok drugi inny w podobnej sprawie. Co biegły to inna opinia. Ma to swoje plusy i minusy bo raczej nie ma identycznych casusów. Czy wszyscy kierowcy jeżdżą 90km/h? Przepisy mówią również o dostosowaniu prędkości do warunków jazdy. I to moim zdaniem jest najsensowniejsze. Rowerzyści to najczęściej ludzie rozsądni. Zdajemy sobie sprawę, że właściwie rower nie daje nam żadnej ochrony w razie kolizji. Nie mamy poduszek powietrznych, pasów, aktywnych stref zgniotu - no, może laseczki mają :smile:
To wymusza pewną filozofię jazdy. Np. wczoraj widziałem gostka na szosówce jadącego środkiem prawego pasa jezdni. Ja jechałem równolegle ścieżką rowerową. Obaj popełniliśmy wykroczenie :lol:
_________________
Starość to stan umysłu
 
 
Kyokushin 
początkujący


Dołączył: 07 Mar 2021
Posty: 8
Skąd: inąd
Wysłany: Pią 02 Kwi, 2021   

Co do rozsądku rowerzystów - wg statystyk 5x krotnie większe ryzyko uczestnictwa w wypadku z rowerzystą, niż z kierowcą jak widzisz obu na drogach - więc tego rozsądku u wiary w zasadzie nie ma (może posiadacze ebike to inna nieco grupa) :P Ale nie o tym.
Ostatnio zmieniony przez Kyokushin Sob 18 Wrz, 2021, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
andypip 
prezes


Pomógł: 50 razy
Wiek: 63
Dołączył: 06 Kwi 2019
Posty: 641
Skąd: Legnica
Wysłany: Pią 02 Kwi, 2021   

Liczą się parametry. Nalepka zawsze może ulec uszkodzeniu. Ja nie mam wiedzy czy takowa jest obowiązkowa.
_________________
Starość to stan umysłu
 
 
maki1000 
młodzik


Dołączył: 24 Maj 2017
Posty: 77
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Czw 13 Maj, 2021   

Kupiłeś na alliexpres z wysyłką z Europy ? Podasz linka ?
 
 
andypip 
prezes


Pomógł: 50 razy
Wiek: 63
Dołączył: 06 Kwi 2019
Posty: 641
Skąd: Legnica
Wysłany: Czw 13 Maj, 2021   

wysyłka z Polski, to podobno też w Europie :lol:

https://pl.aliexpress.com/store/3625064?spm=a2g0o.detail.1000007.1.6c9e15b2yMMAHR
_________________
Starość to stan umysłu
 
 
karzuk 
początkujący


Dołączył: 28 Cze 2017
Posty: 2
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią 16 Wrz, 2022   

andypip napisał/a:
Witam.
Na początek będę niedyskretny i zapytam z czego wynika Twój wymóg 250W? Mieszkasz w Niemczech?
Przepisy określają parametry jakie musi spełniać napęd by rower był dalej rowerem.
Moim zdaniem najważniejsza jest prędkość - tę można łatwo ustawić.
Z mocą silnika nie jest już tak prosto bo nie ma pojęcia max moc silnika wynikająca z jego budowy, jeśli chodzi o napędy rowerowe. Moc silnika jest wypadkową napięcia i prądu jaki mu zadasz.
Jeśli posiadasz baterię 48V to w teorii ograniczenie prądu do 5A max spowoduje nieprzekraczanie mocy silnika o ca 240W. Ale wspomaganie będzie symboliczne, szczególnie przy ruszaniu, rozpędzaniu i na podjazdach.
Bafang 36V 250W potrafi 'wyciągnąć" o ile pamietam ponad 600W.
Nie jestem prawnikiem, ale jest tu typowa sprzeczność przepisów z realiami technicznymi. Autorom przepisów chodzi o moc ciągła.
Jeśli chcesz legalnie i bezstresowo jeżdzić swoim rowerem ogranicz prędkość wspomagania do 25km/h i prąd max. do 10 lub 8 A. Najważniejszy jest rozum i rozsądek rowerzysty, nie mając kolizji nie masz kłopotów. Paradoks tej sytuacji polega na fakcie, że rowerzysta bez wspomagania na przeciętnym rowerze szosowym bezproblemowo jedzie dobrze ponad 30km/h. Czy porusza się dalej na rowerze? W świetle przepisów :lol:
Nie wiadomo czemu rower traktowany jest najgorzej jako pojazd. Samochody i motocykle technicznie mogą osiągać prędkość wielokrotnie większą niż dopuszczaja przepisy. To organa kontrolujące przestrzeganie prawa maja obowiązek mieć techniczne wyposażenie do kontrolowania np.prędkości.


Prąd x napięcie nie jest moca silnika tylko mocą pobieraną z baterii
 
 
andypip 
prezes


Pomógł: 50 razy
Wiek: 63
Dołączył: 06 Kwi 2019
Posty: 641
Skąd: Legnica
Wysłany: Czw 22 Wrz, 2022   

Na coś ta moc pobierana jest przetwarzana. Do celów toczonych tu dyskusji spoko można przyjąć takie uproszczenie. Ilu rowerzystów jeździ na hamownię ?
_________________
Starość to stan umysłu
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group