|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Wymiana silników 12V w dziecięcym aucie - reset po chwili |
Autor |
Wiadomość |
darek170
początkujący
Dołączył: 04 Cze 2021 Posty: 1 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pią 04 Cze, 2021 Wymiana silników 12V w dziecięcym aucie - reset po chwili
|
|
|
Witam,
Posiadam zabawkowe auto dla dziecka:
https://www.google.pl/sea...iw=1920&bih=899
Oryginalnie posiada dwa silniki typ 550-C 12V 45W 12000 RPM oraz dwa akumulatory 6V spięte szeregowo. W tym roku akumulatory wymieniłem na nowe o większej pojemności i auto śmiga tak od miesiąca więc cały układ jest sprawny.
Teraz postanowiłem wymienić silniki na takie które mają 30000 RPM opisane również 45W.
Auto posiada dwa tryby jazdy, wolny i szybki. Po instalacji nowych silników (+ nowych przekładni ale to chyba nie ważne) auto pod obciążeniem dziecka na biegu szybki nawet nie rusza a na biegu wolnym jedzie z 2-4 metry.
Objaw jest taki, że gasną wszytskie kontrolki i układ tak jak by się wyłączał i za chwilę się włącza. Kiedy podniosę auto do góry i będę jechał "w powietrzu" jedzie dość długo ale po około pół minut efekt podobny.
Wyjąłem bezpiecznik termiczny 13A i spięło układ na krótko ale efekt jak wyżej.
Sterownik silnika to weelye RX189 12V który w parametrach ma 80W i 15A. I teraz trochę nie wiem, co jest przyczyną. Silniki nadal są 45W przynajmniej deklarowane ale jaki wpływa mają na wszystko RPM?
Przeglądając sterowniki do taki aut widzę, że są moduły 200W ale kupować w ciemno to trochę szkoda.
Przyznaje, że elektryka nie jest moją mocną stronę, może ktoś robił taką przeróbkę o podpowie co jest przyczyną?
W załączniku zdjęcia.
sterownik.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 133 raz(y) 5,55 MB |
STARY_silnik.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 152 raz(y) 1,02 MB |
NOWY_silnik.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 146 raz(y) 276,83 KB |
|
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 05 Cze, 2021
|
|
|
Albo pobór prądu jest wyraźnie większy np z powodu obciążenia silnikiem 30 tys zamiast 12 tys obrotów, albo sterownik nie nadaje się do silnika o tak dużej prędkości.
Pewnie obie te przyczyny powodują taki efekt.
Zmierz napięcie na akumulatorach pod obciążeniem. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|