ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Prośba o pomoc w wyborze części, porada
Autor Wiadomość
Dolce 
stażysta


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Kwi 2021
Posty: 126
Skąd: Polska
Wysłany: Pią 16 Kwi, 2021   Prośba o pomoc w wyborze części, porada

Witam.
Jestem nowym forumowiczem, na wstępie wszystkich pozdrawiam :)
Chciałem się poradzić w sprawie przeróbki roweru. Potrzebuję informacji co najlepiej kupić, by nie zbankrutować a cieszyć się pierwszym elekrykiem. Kilka informacji od siebie, wspomaganie jest mi potrzebne w momencie wyjazdów pod górkę. Lubię jazdę rowerem ale nigdy nie byłem fanem wielkiego męczenia się podczas jazdy. Oczywiście nie potrzebuję również roweru, który by robił za motor. Niestety mieszkam w terenie, gdzie są wzniesienia i w momencie, gdy już nieco braknie mi sił, chciałbym skorzystać z dobrodziejstw wspomagania.
Z moich wstępnych rozmów wynika, że do moich celów najprawdopodobniej wystarczył by silnik 350-500W. Mam rower, który jest na chodzie. Nie jest to cudo ale posiada to co powinien mieć rower do przeróbki :)
Moje pytania są takie - czy warto kupić silnik na tylne koło czy też tak naprawdę wystarczy zamontować napęd na przednim? Czy tu jest duża różnica w przypadku jazdy rekreacyjnej + wspomaganie w momencie wyjazdu pod górkę?

Jeśli wystarczył by silnik na przód to myślałem przykładowo o takich gratach:
1) Sterownik, lcd
2) Koło Niestety silnik 250W ale może dałby radę wspomagać? Resztę nogi...
3) Bateria lub Bateria2
Biorąc pod uwagę tą opcję dochodzi jeszcze konieczność dokupienia akcesoriów, pewnie czujnik halla, pas... Czyli jeszcze parę złotych trzeba dołożyć.
W zasadzie to koło z silnikiem wstawiłem jako przykład - że można wyrwać coś z napędem do 500zł. Jednak albo się znajdzie szybko (i będzie ok) albo i nie...

Druga opcja z silnikiem na tylnym kole:
1) Zestaw
2) Bateria
Za tym drugim zestawem przemawia to, że jest to zestaw praktycznie kompletny i na wolnobieg (a zdaje się taki mam w rowerze) a do tego zaplatają silnik do odpowiedniej wielkości koła. Przydałaby się może i bateria na 48V ale akurat teraz można kupić na 36V tą z linku i to jest chyba dobra cena.

Tyle znalazłem, jeśli są jakieś lepsze opcje (a zapewne tak jest) to poproszę o poradę w jakim kierunku iść biorąc pod uwagę moje potrzeby. A być może kupno jakiegoś używanego roweru byłoby jeszcze sensowniejszym rozwiązaniem to też proszę o takie sugestie.
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Pią 16 Kwi, 2021   

Niestety,ani pierwszy ani drugi zestaw nie zadowoli ciebie. Pierwszy,na przednie koło daje sobie radę na równym terenie jak nasze Mazowsze lub Holandia gdzie nie ma wzniesień. Natomiast drugi z kolei to pożeracz prądu a nie wspomagacz,ciężki,prądożerny. Ty potrzebujesz albo silnika przekładniwego do montażu w tylnym kole albo silnika montowanego w supporcie (MID) gdyż tylko takie silniki spełnią twoje oczekiwania.Kupić taki silnik możesz albo na AliExpress (polska wersja portalu i płatność w złotówkach) lub na OLX np. https://www.olx.pl/d/ofer...html#8fadfe0963 , lub na OLX https://www.olx.pl/d/ofer...html#12cd809252 tylko trzeba się dogadać bo widzę tam różne silniki ale są też przekładniowe na tylne koło. I jeszcze jedno, gdybyś chciał coś wybierać to kieruj się zasadą aby brać silnik na najniższe napięcie bo lepszy jest na napięcie 25V niż ten na 36V gdyż ten na 25V ma grubszy drut nawojowy i nawet zasilając go 36V będzie tylko mocniejszy i szybszy i na pewno się nie spali czy uszkodzi.
 
 
andypip 
prezes


Pomógł: 50 razy
Wiek: 63
Dołączył: 06 Kwi 2019
Posty: 641
Skąd: Legnica
Wysłany: Pią 16 Kwi, 2021   

Bierz mida 350W 36V /silnik mocowany na środku, w suporcie/. Spełni wszystkie twoje wymagania z naddatkiem. Zachowana przerzutka z tyłu pozwoli ci dysponować mocą stosownie do obciążenia, uzyskasz duże zasięgi. Przeróbka najmniej ingeruje w rower, cały napęd możesz łatwo przenieść do innego lub sprzedać. Tani i słaby hub to zabawka dla teściowej do jazdy na działkę. Zresztą i tak nie zauważy czy włą :grin: czyła baterię czy nie
PS. zastanów się skąd mogą wynikać tak niskie ceny tych baterii, dodatkowo powiększone o vat?
Tanie mięso psi jedzą.
Większość osób stających po raz pierwszy przed decyzją o zakupie kieruje się głównie ceną. To normalne, ale każdy drucik czy śrubka ileś tam kosztuje. Poniżej pewnej wartości nie da się zrobić DOBREJ rzeczy. Handel by sprostać oczekiwaniom zaczyna kombinować i podstawowym materiałem do produkcji zostaje gównolit.
_________________
Starość to stan umysłu
 
 
Dolce 
stażysta


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Kwi 2021
Posty: 126
Skąd: Polska
Wysłany: Pią 16 Kwi, 2021   

Dziękuje Wam za odpowiedzi.
Załóżmy, że nadal rozpatrujemy montaż na tylne koło. Te silniki na tył z podanego linku na olx mają moc 250W, czy to wystarczy?
A może coś na tył u tego samego sprzedawcy z olx - tyle, że nie ma silników na 24V zdaje się choć nie wiem na pewno bo trochę niejasno napisane:
Tylny napęd
Cenowo wychodzi nieco lepiej, zestaw z baterią 16Ah 1650zł.
 
 
andypip 
prezes


Pomógł: 50 razy
Wiek: 63
Dołączył: 06 Kwi 2019
Posty: 641
Skąd: Legnica
Wysłany: Pią 16 Kwi, 2021   

250 W w tylnym kole to możesz dziecku założyć, żeby wokół placu zabaw pojeździło.
Domyślam się, że już trochę temat ogarniałeś.
Weź sobie dużą kartkę - na górze wypisz jakie parametry cię interesują - predkość, zasięg, jazda po górkach, teren, miasto itp.
Zrób krechę i wypisz sobie w kolumnach ew. pomysły: typ silnika, moc, napiecie, spodziewany zasięg, wyposażenie no i cena.
Coś taniego, średniego, drogiego i marzenie. czas gwarancji, opinie w necie itp.
Najtańsze i najdroższe wywal i zacznij myśleć nad tymi w środku.
O olx zapomnij, taka rada.
_________________
Starość to stan umysłu
 
 
Dolce 
stażysta


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Kwi 2021
Posty: 126
Skąd: Polska
Wysłany: Sob 17 Kwi, 2021   

Dziekuję.
To co rozważać przy zakupie części lub gotowego roweru, gdzie kupić?
Przy okazji proszę o opinie na temat poniższego roweru:
trek
Chodzi mi o ocenę jakości oraz przydatności tego modelu do jazdy w terenie ze wzniesieniami, po asfalcie ze "zwykłymi" prędkościami. Wspomaganie w momencie, gdy będzie jakiś wiekszy podjazd.
Jestem z Podkarpacia, teren jest nierówny. Jeździł będę raczej asfaltem ale to nie Mazowsze wiec raz z górki, raz pod nią. To również nie Tatry ale ukształtowanie terenu jest zróżnicowane. Jazda offroad to nie. Tak dla wyobrazeni można porównać Podkarpacie do piekarni, czyli jazda po dużych bułkach :) Rzadko kiedy będę miał tutaj do czynienia z możliwością jazdy po zupełnie płaskim terenie ale też w większości nie są to wziesienia tak ostre, by nie było można ich pokonać bez silnika - mam na myśli siebie czyli raczej nie typ kolarza, który kocha wysiłek. Mam już pewien wiek i nie bawią mnie wyjazdy, z których wrócę spocony jak mysz a w ostatnim etapie podróży pchanie roweru pod dom z braku sił :)
 
 
borsuk 
prezes



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 687
Skąd: Sudety
Wysłany: Sob 17 Kwi, 2021   

andypip napisał/a:
250 W w tylnym kole to możesz dziecku założyć, żeby wokół placu zabaw pojeździło.

Akurat z tym się nie zgodzę, to zupełnie wystarczająca moc na płaski teren, o ile ktoś nie ma dużej nadwagi.
Natomiast w teren górzysty tylko napęd centralny czyli MID, gdzie korzystasz z dobrodziejstw tylnej przerzutki.
Zastanawiasz się nad kupnem jakiejś używki za 2600 zl, a w tej cenie możesz mieć nowego Bafanga BBS plus nową baterię. Trzeba to tylko zamontować do dowolnego roweru, choćby na razie do jakiegoś grata, a później możesz to przełożyć do innego lepszego roweru.
_________________
Mój rower: BBS02B
 
 
Dolce 
stażysta


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Kwi 2021
Posty: 126
Skąd: Polska
Wysłany: Sob 17 Kwi, 2021   

Dziękuję za konkretną odpowiedź.
Mam takiego grata na chodzie. Póki co byłby pewnie odpowiedni do przeróbki.
Potrzebuję w takim razie Bafanga. Jeśli to nie problem to czy mógłbyś mi podać link do zestawu lub silnika, który byłby odpowiedni do moich potrzeb?
Z tego co się zorientowałem dość drogim podzespołem jest bateria. Dlatego poprosiłbym również o wskazanie jakiejs konkretnejtej, o dobrych parametrach i w możliwie sensownej cenie. Te, do których link podałem na początku tematu ponoć są kiepski. Na co warto wydać pieniądze?
Wydaje się, że najlepiej cenowo było by kupić wszystkie części w jednym zestawie ale może nie zawsze wszystkie elementy są najlepiej dob.
Nie mam w tym temacie żadnego doświadczenia więc będę wdzięczny rane za linki do konkretnych zestawów/części, które były by odpowiednie do moich potrzeb.
Ostatnio zmieniony przez Dolce Sob 17 Kwi, 2021, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
slow 
kierownik


Pomógł: 20 razy
Dołączył: 02 Lut 2018
Posty: 336
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: Sob 17 Kwi, 2021   

Też się nie zgodzę.
Mam 250W który w szczycie daje ok 500W i dziecko jak mocno kierownicy nie trzyma to zrzuci z siodełka.
Silnik 250W w zupełności wystarcza mi od 3 lat do sprawnego poruszania się po mieście, trasie czy lasach.

Wiem że 2000W to więcej niż 250W. Po prostu musisz się przewieźć i zobaczyć co ci pasuje.
Jeden co jeździ 300konnym autem twierdzi że 200koni to muł i ledwo do miasta się to nadaje.
Inny będzie 130konnym jeździł po autostradach i się cieszył z osiągów.
 
 
Dolce 
stażysta


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Kwi 2021
Posty: 126
Skąd: Polska
Wysłany: Sob 17 Kwi, 2021   

Rozumiem. Ja jeżdżę 100 konną zagazowaną skodą i nie narzekam no ale sprawa dotyczy nieco innego zagadnienia :)
Poprosiłbym o jakieś linki do konkretnych części. Zdecydowałbym się na silnik mid skoro to najlepszy wybór. Chodzi teraz o moc i sprawdzony model oraz o pozostałe części a w szczególności baterię. Silnik i bateria to za drogie części, by potem żałować, że się nie kupiło czegoś rozsądniejszego. Nie jestem pewny ale wydaje mi się, że w moim przypadku 350W to mogło by być takie optimum. Może 500W o ile mocniejszy o te 150W silnik podczas takiego samego stylu jazdy nie pobierze dużo więcej mocy a momentami jego zapas mocy się przyda. Przeważnie przewymiarowanie mocy, które nie jest niezbędne, wpływa na wiekszy pobór mocy przy takim samym wydatku energii. Niestety nie mam możliwości wypróbowania elektryka. Jednak z rozmowy ze znajomym, który ma 350W silnik w tylnym kole wynikało by, że już nie jest źle. A tutaj by był silnik mid. Pytanie czy 500W vs 350W wpłynie zauważalnie na baterię podczas takiego samego stylu jazdy. Na pewno wpływ będzie, choćby ze względu na wiekszy ciężar, bezwładność itp. Biorąc to pod uwagę jakie są Wasze opinie odnośnie wyboru w moim konkretnie przypadku silnika 500W względem 350W? Jakie mogą być korzyści z większej mocy a z o ile większym poborem mocy trzeba się liczyć przy wyborze większego napędu?
 
 
slow 
kierownik


Pomógł: 20 razy
Dołączył: 02 Lut 2018
Posty: 336
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: Sob 17 Kwi, 2021   

350W a 500W to niewielka różnica w osiągach, wadze i cenie.
Podczas takiej samej jazdy powinny zużyć tyle samo prądu no ale to już zależy od sprawności każdego.
Nie ma nad tym co długo główkować. Bierz większy.
 
 
Dolce 
stażysta


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Kwi 2021
Posty: 126
Skąd: Polska
Wysłany: Sob 17 Kwi, 2021   

Wziąłbym ale nie wiem, gdzie najlepiej.
Jeden z kolegów podał link do sprzedawcy na olx, który sprzedaje zestawy z Velofast 350W, inny napisał, że Bafang BBS jest ok.
Jeśli ktoś ma wiedzę, gdzie najlepiej kupić pewny silnik/zestaw to będę wdzięczny za podpowiedź.
To samo dotyczy jakiejś sensownej baterii, pewnie o pojemności od 12Ah wzwyż.
 
 
borsuk 
prezes



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 687
Skąd: Sudety
Wysłany: Sob 17 Kwi, 2021   

Dolce napisał/a:

Poprosiłbym o jakieś linki do konkretnych części. Zdecydowałbym się na silnik mid skoro to najlepszy wybór.

Co ja wybrałem możesz zobaczyć klikając link mój rower w mojej stopce poniżej, a w tekście znajdziesz inne przydatne linki.
Podawanie konkretnych linków do zakupów jest zawsze ryzykowne, później kupujący może mieć pretensje :wink:
Podam ci tylko link przykładowy, żebyś wiedział gdzie szukać:
https://pl.aliexpress.com/wholesale?catId=0&initiative_id=AS_20210417071516&origin=y&SearchText=bbs02b+36v+500w
Warto wybrać dostawę z Polski, tarcze 44T oraz wyświetlacz P850C. Hamulce to albo klamki z czujnikami, albo same czujniki do przyklejenia na stare klamki, szczególnie przydatne przy hamulcach hydraulicznych.
Kontroler warto później przeprogramować do własnych potrzeb, ponieważ fabryczne ustawienia dają od razu silne wspomaganie, można tez ograniczyc programowo moc w kontrolerze.
Baterię radzę zamówic na forum w ogłoszeniach "sprzedam", niedawno widziałem ciekawą ofertę za 1200 zł. W tej samej cenie możesz mieć baterię chińską w zestawie, ale będzie ona miała dużo mniejszą pojemność i trwałość.
Żeby to złożyć do kupy trzeba mieć trochę pojęcia o majsterkowaniu i o elektryce, w sieci można znaleźć kupę filmow jak to się robi.
_________________
Mój rower: BBS02B
 
 
andypip 
prezes


Pomógł: 50 razy
Wiek: 63
Dołączył: 06 Kwi 2019
Posty: 641
Skąd: Legnica
Wysłany: Sob 17 Kwi, 2021   

Z tym dzieckiem i placem zabaw napisałem konkretnie pod tę ofertę na olx zalinkowaną.
A dalej to już idzie w dobrym kierunku :smile:
Szukaj mida z aliexpress. Najlepiej wysyłka z Polski. 350W 36v w zupełności ci wystarczy choć radzę przemyśleć 500w 48V. Ja zaczynałem przygodę z 350 i po 2 latach uznałem że na pagórki to ciut mało. mieszkam w terenie o którym nie można powiedzieć że jest płaski.
Koszt początkowy jest w obu opcjach taki jaki jest i to kwestia w sumie niedużej dopłaty. potem możesz żałować niedużej oszczędności.
W kwestii baterii nie będę januszował. Mam chińskie z kompletu, jakoś nie zauważyłem ich słabej jakości czy pojemności. no ale nie mam porównania więc no comment.
Przeróbka nie jest skomplikowana, odpada problem z elektryką bo wtyczki są nie do pomylenia. jest sporo filmów na youtube i przed zakupem możesz obejrzeć czy to na twoje siły jest.
Warto zwrócić uwagę na ofertę sklepu i komentarze - jak jest na bogato i dużo wpisów to dobry kierunek.
Drugim interesującym wariantem jest silnik mid tsdz2 z czujnikiem nacisku wiele osób chwali sobie to rozwiązanie. gwoli przyzwoitości warto wspomnieć, że coś takiego jest dostępne.
_________________
Starość to stan umysłu
 
 
Dolce 
stażysta


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Kwi 2021
Posty: 126
Skąd: Polska
Wysłany: Sob 17 Kwi, 2021   

Dziękuje za porady.
To już się coś konkretyzuje, kierując się Waszymi wskazówkami wyszukałem poniższe zestawy:
1) Bafang 500W (bez baterii)
2) TSDZ2 750W (bez baterii)
Ceny identyczne więc naturalne pytanie - który zestaw w takiej sytuacji jest lepszym wyborem?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group