|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Prośba o pomoc w wyborze części, porada |
Autor |
Wiadomość |
andypip
prezes
Pomógł: 50 razy Wiek: 63 Dołączył: 06 Kwi 2019 Posty: 641 Skąd: Legnica
|
Wysłany: Śro 05 Maj, 2021
|
|
|
W sumie nie zaszkodzą, bedzie klocek komfort miał. Pamiętam moje 1 jazdy i doprowadzajace do szału stukanie. Co ja się naszukałem. A to bebenek w zamku baterii i bolec ryglujący tak rozrabiał Kawałek pianki i słodka cisza |
_________________ Starość to stan umysłu |
|
|
|
|
Dolce
stażysta
Pomógł: 5 razy Dołączył: 16 Kwi 2021 Posty: 126 Skąd: Polska
|
Wysłany: Czw 06 Maj, 2021
|
|
|
W oczekiwaniu na baterię zapytam Ciebie o zdanie (nie wiem czy masz wiedzę w kierunku elektroniki) na temat oferty sprzedaży ogniw telefonicznych, która pojawiła się na forum. Chodzi o te płaskie baterie Samsunga z ogłoszenia w dziale Sprzedam. Jeśli chodzi o same baterie to tutaj nie mam zastrzeżeń, pojemność ok i prąd ciągły też. Mają nawet wbudowane układy BMS. Natomiast zastanawiam się czy te baterie można ze sobą spokojnie łączyć w pakiety, np. 10S5P poprzez odpowiednie zlutowanie wyprowadzeń. W przypadku ogniw 18650 przewidziane jest łączenie ich w pakiety. Nie wiem czy takie baterie, które są stosowane jako pojedyncze zasilanie telefonów, można ze sobą łączyć. To nie jest pytanie zupełnie bezpodstawne, mam tu namyśli trwałość takich połączonych równolegle + szeregowo baterii ale i też bezpieczeństwo. Na przykład gotowych baterii rowerowych (mam namyśli już gotowe produkty), nawet o takim samym "woltarzu" nie powinno się łączyć ze sobą równolegle. Mi się to wydaje dziwne ale taką informację uzyskałem od sprzedawcy. Nie jestem elektronikiem a ogniwa palące się i robiące fajerwerek widziałem. Dlatego warto zastanowić się czy w ogóle dopuszczalne jest łączenie w pakiety takich pojedynczych baterii, przewidzianych do pracy "samodzielnej". Sprzedawca z hurraoptymizmem podszedł to tematu ich pojemności, wagi, oddawanego prądu i możliwości ładowania 1C. I fajnie. A co z łączeniem w pakiety? |
|
|
|
|
andypip
prezes
Pomógł: 50 razy Wiek: 63 Dołączył: 06 Kwi 2019 Posty: 641 Skąd: Legnica
|
Wysłany: Czw 06 Maj, 2021
|
|
|
Nie wiem, nie znam się
Niecierpliwie czekam aż ktoś zbuduje z tych pakietów baterię do roweru
gdzie znalazłeś info o prądzie ciągłym? |
_________________ Starość to stan umysłu |
|
|
|
|
Dolce
stażysta
Pomógł: 5 razy Dołączył: 16 Kwi 2021 Posty: 126 Skąd: Polska
|
Wysłany: Czw 06 Maj, 2021
|
|
|
Rozmawiałem ze sprzedawcą. Póki co nie przetestował baterii pod kątem wartości poboru ciągłego prądu. Ma to zrobić w ciągu kilku dni. Będzie miał w sprzedaży baterie 4Ah (z telefonów) ale problem w tym, że posiadają w elektronice tranzystor (mosfet), który nie wiadomo czy umożliwi pobieranie ciągłego prądu o takiej wartości, by bateria stała się dla nas użyteczna. Jest możliwość wyrzucenia całkowicie elektroniki baterii ale pojawi się jeszcze większy problem. Mianowicie te baterie wymagają napięcia ładowania do 4,4V a BMSy dostępne w handlu odcinają napięcie przy 4,2V.
Po namyśle uważam, że dopóki baterie nie zostaną przetestowane pod kątem możliwości pobierania z nich maksymalnego prądu w sposób ciągły, budowa baterii do e-baika na nich jest obarczona ryzykiem.
Może okazać się, że podczas eksploatacji elektronika baterii nie wydoli i klapa. Może oczywiście okazać się i na odwrót, że zbuduje się na nich fajny i niedrogi pakiet. |
|
|
|
|
andypip
prezes
Pomógł: 50 razy Wiek: 63 Dołączył: 06 Kwi 2019 Posty: 641 Skąd: Legnica
|
Wysłany: Czw 06 Maj, 2021
|
|
|
Poważnie myślę o takiej baterii i sie zastanawiam czy stalowy hełm pod jaja bedzie w gratisie? |
_________________ Starość to stan umysłu |
|
|
|
|
Dolce
stażysta
Pomógł: 5 razy Dołączył: 16 Kwi 2021 Posty: 126 Skąd: Polska
|
Wysłany: Czw 06 Maj, 2021
|
|
|
Wystarczy kupić coś w ten deseń i zamówić u kowala obróbkę z blachy 5mm:
Screenshot_2021-05-06 stare siodełko rowerowe.png
|
Pobierz Plik ściągnięto 193 raz(y) 3,49 MB |
|
|
|
|
|
Dolce
stażysta
Pomógł: 5 razy Dołączył: 16 Kwi 2021 Posty: 126 Skąd: Polska
|
Wysłany: Czw 06 Maj, 2021
|
|
|
A resztę, od pasa w dół, zabezpieczy poniższy zestaw:
Screenshot_2021-05-06 OCHRANIACZE WOJSKOWE NA PISZCZELE STOPĘ NA MOTOR.png
|
Pobierz Plik ściągnięto 165 raz(y) 420,55 KB |
|
|
|
|
|
Dolce
stażysta
Pomógł: 5 razy Dołączył: 16 Kwi 2021 Posty: 126 Skąd: Polska
|
Wysłany: Czw 06 Maj, 2021
|
|
|
Jaki masz podnóżek w rowerze?
To kolejny problemik do rozwiązania w moim gracie. Zamówiłem z możliwością zwrotu AUTHOR AKS-550A. Może da radę. Przed przeróbką miałem montowaną z tyłu na "trójkąt" ale wydaje mi się, że centralna jest lepsza, bo zamontowana bliżej silnika. Wydaje mi się, że nie będzie "ciągnęło" roweru z cięższym środkiem.
Co masz u siebie i co byś doradził brać?
Są również podnóżki centralne z dwiema nóżkami. Nad tą ze zdjęcia w załączniku się zastanawiałem ale z tego co widzę, po złożeniu nóżki są dość blisko ziemi. Tak średnio mi się to podoba a do tego cena jest powalająca (144zł).
Screenshot_2021-05-06 Podpórka Stopka Rowerowa AUTHOR AKS-550A Regulacja.png
|
Pobierz Plik ściągnięto 167 raz(y) 1,85 MB |
Screenshot_2021-05-07 Nóżka dwustronna Ursus Jumbo do 55 kg 28 (1).png
|
Pobierz Plik ściągnięto 185 raz(y) 1,61 MB |
Screenshot_2021-05-07 Nóżka dwustronna Ursus Jumbo do 55 kg 28 .png
|
Pobierz Plik ściągnięto 177 raz(y) 1,49 MB |
|
|
|
|
|
andypip
prezes
Pomógł: 50 razy Wiek: 63 Dołączył: 06 Kwi 2019 Posty: 641 Skąd: Legnica
|
Wysłany: Pią 07 Maj, 2021
|
|
|
Miałem z decathlonu podwójny. dobry był. jedyny problem to ocierający łancuch po złożeniu, miałem długi wózek przerzutki.
teraz założyłem by kellys też podwójny, sprytnie składany na 1 stronę. jest spoko ale deko za krótki. jest to dziwne bo mam koła 26 a podają że pasuje do 26 i28. pewnie to wina przedniego widelca. coś sie wykombinuje.
polecam podwójny, bo rower z baterią dosyć ciężki i podporka jednostronna tylko na twardym daje radę |
_________________ Starość to stan umysłu |
|
|
|
|
Dolce
stażysta
Pomógł: 5 razy Dołączył: 16 Kwi 2021 Posty: 126 Skąd: Polska
|
Wysłany: Pią 07 Maj, 2021
|
|
|
Zamówiłem dodatkowo taki:
stopka centralna podwójna
Zobaczymy co za cudo przyjdzie. Ma dobre opinie i nie rujnuje kieszeni jak ten Ursusa, który zresztą wygląda jak część z traktora o tej samej nazwie
Ten pojedynczy Authora już mam, jest ok ale w przypadku miękkiego gruntu pewnie lepszy podwójny i nie powodujący przechyłu roweru. Zobaczę. Wybiorę jeden z nich. Albo zamontuję oba |
|
|
|
|
Dolce
stażysta
Pomógł: 5 razy Dołączył: 16 Kwi 2021 Posty: 126 Skąd: Polska
|
Wysłany: Wto 18 Maj, 2021
|
|
|
Ostatecznie wybrałem podwójną nóżkę centralną, nie chodzi tylko o stabilność ale również o to, że pedały nie haczą o nóżkę po postawieniu roweru. Dlatego można np. sprawdzić działanie hamulca czy przerzutki tylnego koła i nie ma obawy o kolizję. Fajna sprawa.
Prace postępują, założyłem silnik oraz akumulator. Dla baterii wykonałem mocowanie z czterema amortyzatorami. Obiecująco to pracuje "na sucho", zobaczymy jak będzie się sprawdzało podczas jazdy po wybojach.
Przy okazji zabezpieczyłem kabelki wyjściowe z akumulatora i zabezpieczyłem opaską. Chińczyk nie dał klamry zaciskowej choć w obudowie są dla niej przewidziane otwory montażowe. Warto zastosować choćby koszulki samokurczliwe + trytytkę.
Kabelki wpasowały się na wyjściu z obudowy dobrze, nie będę tego przerabiał, jest ok.
W załączniku fotografie.
20210518_092050.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 189 raz(y) 2,65 MB |
20210518_103607.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 175 raz(y) 3,33 MB |
20210518_111002.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 181 raz(y) 2,53 MB |
20210518_122250.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 154 raz(y) 2,54 MB |
20210518_123123.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 181 raz(y) 2,92 MB |
20210518_124619.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 192 raz(y) 2,57 MB |
|
|
|
|
|
andypip
prezes
Pomógł: 50 razy Wiek: 63 Dołączył: 06 Kwi 2019 Posty: 641 Skąd: Legnica
|
Wysłany: Pią 21 Maj, 2021
|
|
|
No i proszę, jaki masz elegancki rowerek. dodam od siebie, że będzie lepiej jeździł niż wygląda
mam nadzieję, że te białe trytki to tylko pomocniczy montaż
Ja te wszystkie kable pozawijałem z spiralną koszulkę z tworzywa.
zasilanie bateria-silnik starannie izoluj i umocuj. |
_________________ Starość to stan umysłu |
|
|
|
|
Dolce
stażysta
Pomógł: 5 razy Dołączył: 16 Kwi 2021 Posty: 126 Skąd: Polska
|
Wysłany: Pią 21 Maj, 2021
|
|
|
Tak, to były tymczasowe rozwiązania. Też myślałem o schowaniu kabli w spiralnym przepuście, widziałem coś takiego w Castoramie ale nie jestem pewny czy tam wejdą wszystkie te wtyczki kabla sterownika. Jeśli masz jakieś zdjęcie z widokiem takiego oplotu to załącz.
Kable już dobrze zabezpieczyłem, zasilanie miałem nawet polutować ale ostatecznie połączyłem złączem XT, zdaje się 60. W zaizolowaniu przewodów pomogły koszulki termokurczliwe i choć nie mam na ich punkcie świra to jednak są w większości przydatne. Jedynie czasem są problematyczne w montażu, np na mocnych zagięciach kabli lub przy łączeniu kabli/akcesoriów o dużych różnicach w przekrojach. Część przewodów poskracałem. Natomiast Chińczyk zrobił zdecydowanie za długi kabel od sterownika silnika. Jego nie ma sensu ciąć i skracać więc pozostanie niestety go zawinąć kilkukrotnie. Można by się pokusić o wykonanie jakiejś eleganckiej podłużnej obudowy maskującej "zawijas" i zespół wtyczek (wyświetlacza, klamek i manetki) ale najprawdopodobniej nic się w tym temacie estetycznego nie wykombinuje ponieważ odległość złączek podłączeniowych od strony wyświetlacza do rury bidonowej jest zbyt mała a tam pasował by umieścić ewentualnie taką wzdłużną obudowę. Może wpadnę jeszcze na jakiś sensowny pomysł lub u kogoś podpatrzę ciekawe rozwiązanie. Dobrze było by wpakować kable w ramę ale wiercenie mojej odpada, nie chcę jej osłabiać.
Wczoraj była pierwsza jazda próbna na ustawieniach kolegi borsuka a dzisiaj kolejna po wstępnym dostrojeniu silnika do własnych potrzeb. Jeszcze będę eksperymentował z ustawieniami ale już widzę, że jest bardzo fajnie
Tak przy okazji, ustawienie Assist 0 na 1/1 daje to, że na begu 0 można korzystać z opcji biegu "pieszego", czyli aktywna jest manetka i na maksimum mamy prędkość piechura.
Jeśli elektryk nie okaże się chwilowym bajerkiem to w przyszłości zainwestuję w jakąś fajną ramę i resztę osprzętu. Na tą chwilę jest ok, całość wydatków czyli zakup silnika z osprzętem, baterii oraz renowacją roweru nie wyniosła więcej niż 3300zł, z czego koszt napędu i baterii to 2700zł. Nie jest mało ale mam to co chciałem na moje górki a nie 250W. Udało mi się kupić graty tuż przed kolejną, sezonową podwyżką więc 4 stówki zostały w kieszeni. Bateria jest ok, na ogniwach LG, daje czadu. Kolejna będzie własnej produkcji. Zakupiłem zgrzewarkę, taśmę niklową, bmsy i obudowę. Wrzucę jeszcze zdjęcie rowerku i to w zasadzie tyle, temat będzie do zamknięcia. Rozpocząłem go 16.04 a dzisiaj rowerek już buczy i jeździ. Głównie dzięki Twojej pomocy oraz kolegi borsuka, za co jeszcze raz serdecznie dziękuję. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 22 Maj, 2021
|
|
|
Dolce napisał/a: | . Kolejna będzie własnej produkcji. Zakupiłem zgrzewarkę, taśmę niklową, bmsy i obudowę. . |
A to może być ciekawy rozdzial... Opisz wyniki. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
andypip
prezes
Pomógł: 50 razy Wiek: 63 Dołączył: 06 Kwi 2019 Posty: 641 Skąd: Legnica
|
Wysłany: Sob 22 Maj, 2021
|
|
|
Gratuluję >>aplauz<<
No tośmy zbudowali fajny rower - miał mawiał imć Zagłoba |
_________________ Starość to stan umysłu |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|