ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
Rower elektryczny raty 0% sklep E-biker.pl

Poprzedni temat «» Następny temat
Sprzedam ogniwa z PCB, idealny stan, roczniki 2017-2020
Autor Wiadomość
Michal88Wawa 
młodzik



Wiek: 32
Dołączył: 21 Gru 2016
Posty: 55
Skąd: warszawa
Wysłany: Sob 15 Maj, 2021   

wesmar napisał/a:
Michal88Wawa napisał/a:
Wesmar jak dasz radę wrzuc dokładne wymiary
Chcę upchać 60sztuk w podest hulajnogi m365
I może takie głupiego pytanie, trzeba ogniwa jedno od drugiej izolować jakaś tektura? Czy mogę stakowac jak kanapkę i już


Podaję wymiary i odpowiadam na pytania:
Grubość
Obrazek
Szerokość
Obrazek
Wysokość
Obrazek
Tu widoczne zgrubienie techniczne:
Obrazek
---
Jeżeli chodzi o balansowanie - jestem zwolennikiem balanserów aktywnych, link dałem na elektrodzie za kilkadziesiąt złotych do 16S. Mają tę zaletę, że balansują prawie z pomijalną stratą, znacznym prądem 1A-3A i przez cały cykl pracy tj od 2,5V do 4,5V . Tu jednak nie są wymagane po zrównoważeniu pakietu. Mamy PCB wbudowany, dokładnie odcinający przy 4.4V, albo nawet 4,35 (muszę sprawdzić przy 10mA). Tak jak łądujecie swoje telefony to ten sam PCB rozłącza ładowanie. Acha - nie wiem czy PCB działa w dół, mogę jutro sprawdzić, w Huawei srebrnych i większości czarnych działa, a tu być może oprogramowanie smartphone'a rozłącza baterie, dopiszę jak przetestuję. Ogniw do standardowej żywotności nie trzeba separować, faktycznie w smartphoneach są zawsze klejone. Jednak na 4 tym zdjęciu pokazałem techniczny prostokąt na spodniej stronie baterii, który o ułamek milimetra wystaje, zatem by zrobić kompresję jak w A123 (też jest taki prostokąt lub dwa) należy każde z ogniw posmarować klejem neoprenowym (kauczukiem syntetycznym). Może być płynny lub żel tiksotropowy - niecieknący, kleje te zamieniają się w folię klejącą i pięknie wyrównają ciśnienie na cały obszar ogniwa. Kompresja jest zalecana przy ogniwach nanotechnologicznych od 4 do 8 nm nie po to by się "nie rozdęły" bo o tym decyduje zakres parametrów elektrycznych i temperatury, ale po to by nano-warstwy nie tworzyły miejsc uprzywilejowanych w procesie interkalacji jonów litu. Sprawdźcie sobie jak wygląda RTG elektrody A123 niekompresowanej po paru tys cykli, a jak tej ściśniętej - znajdziecie w dokumentacji lub pisać to podrzucę. Dywaniki silikonowe są zatem potrzebne tylko przy spodzie i wierzchniej warstwie stosu jako całości. Na nie i pod nie idzie sztywna płyta aluminiowa, najlepiej dociskana aluminiowym profilem o dużej sztywności (mały lekki dwuteownik). Również mogę zrobić tu zdjęcia bo sobie profil w castoramie kupiłem, a płyty za grosze na allegro (docinają na wymiar). Można ten temat odpuścić jeżeli godzicie się na 800-900 cykli. Ja lubię trwałość i kompresję stosuję choćby w UPS'ach, które sobie przerobiłem. Płynnym neoprenem smarujemy by kolejne ogniwa opadały na siebie grawitacyjnie. Schnie/odparowuje dłużej. Można oczywiście użyć silikonu bezkwasowego lub mas uszczelniających - cienki film.
No to chyba na razie tyle, w podłodze hulajnogi to może być niezła opcja! :)




Ok a wymiary tych mniejszych z allegro 3ah? ( Wysłałem również pytanie przez allegro) i jaki prąd rozładowania chwilowy max zanim elektronika odetnie.dziekuje.
 
 
zielony71 
początkujący


Dołączył: 09 Maj 2021
Posty: 2
Skąd: Kielce
Wysłany: Wto 18 Maj, 2021   

Dołączam się do pytania.
 
 
wesmar 
stażysta
wesmar


Pomógł: 1 raz
Wiek: 46
Dołączył: 23 Maj 2015
Posty: 114
Skąd: W-wa
Wysłany: Wto 18 Maj, 2021   

zielony71 napisał/a:
Dołączam się do pytania.

Jest chwila późnym wieczorem, dzieci poszły dawno temu spać, żona zaraz się zbiera więc mogę trochę dopisać. W sumie to któryś z forumowiczów dziś kupił (i dostał dwa gratisy jako 3-ci kupujący) i odpisałem mu prywatnie jeszcze jedną ważną sprawę, z którą i tu się podzielę na bazie dośw. Ale zacznijmy od wymiarów. Te z allegro mają dwa wymiary jak na obrazku niżej (zmierzyłem dwiema suwmiarkami)
---
83x40x5
76x40x5,5
---

Jak widzicie różnią się długością i grubością. Te dłuższe to baterie od Samsunga Galaxy S8 3000mAh o symbolu EB-BG950ABE. Grubsze i krótsze EB-BG960ABE są od GALAXY S9. A te 4100mAh EB-BG975ABU od Samsunga Galaxy S10+. Nie bardzo wiem, dlaczego w większości S8 mam statystycznie nowsze rocznikowo niż od S9. No ale te grubsze od S9 mają czarną naklejkę w kratkę jeszcze, którą na potrzeby zdjęcia usunąłem. A mam inne modele również. Któregoś dnia uzupełnią wątek jak przebiorę bo tona samsungów się uzbiera. Muszę je rozprowadzić w dobre ręce bo się zmarnują gdy kilka lat tak będą leżeć, a powerwalla raczej nie pobuduję zbyt szybko. Chyba, że w ciągu roku zostanę rentierem (nie mylić z rencistą) i zajmę się pasją, a nie pracą. Teraz kolejne ważne sprawy, o który na początku napomknąłem:
Co do wbudowanego PCB podpowiem: jeżeli >> chcecie/musicie się go pozbywać - podcinać aluminiowe wąsy razem z niklowaną blaszką bo inaczej będzie trudno Wam pobielić (potrzebny topnik F61A i pożądany stop SAC305 lub SAC387, jakby co - oba mam. Oryginalnie jest tam laserowe mikrospawanie. Jeżeli je zostawimy (osobiście tak robię), proszę zwrócić uwagę, że na taśmie są b. małe odległości. Między "+" i "-" znajdziemy dwie mikrolinie od NTC. Pomijamy je w większości aplikacji, ale uważamy w trakcie zdzierania twardego lakieru na krótkie zwarcia i potem przy pobielaniu by lut nie popłynął na nie!!!. Przypuszczam, że wydrenuje ogniwo mikroprądem, to spuchnie i będzie do wyrzucenia. Taką osobliwość wykryłem przez przypadek. Najlepiej je wyciąć pod powiększeniem ew. podciąć przed skrobaniem nożyczkami czy skalpelem by zostały tylko wstążki prądowe. Jak coś to podzielę się dośw. i prześlę zdjęcia w powiększeniu. Jeżeli baterie mają napięcie ~2,7V proszę się tym nie martwić, są w zakresie dopuszczalnym, a przy tym napięciu i maksymalnym zwisie oraz długim czasie spoczynkowym prawdopodobnie mają pojemność większą niż inne z uwagi na duży nadpotencjał i interkalację spoczynkową oraz odplaterowanie litu. Ten wątek poruszałem na elektrodzie przy oliwinach LiFePO4, kto tam chciał to poczytał, zresztą zawsze się powołuję na literaturę naukową międzynarodową i ją załączam w pozycjach
Polecam po podlutowaniu się, odstawić je na kilka dni i obserwować czy nie było "ISSUE" na skutek przypadkowego zwarcia tych pomocniczych mikro-wstążek miedzi. Moim zdaniem własności idiosynkratyczne kompletu bateria+PCB powodują, że bez "wprawnej ręki" są dość trudne w aplikacjach , ale odwdzięczą się resursem przy przestrzeganiu znamionowych parametrów pracy.
Proszę pisać dalej czy robić inne zdjęcia np. bez PCB, luty wypustek aluminiowych etc, poza stanami nieustalonymi typu zwarcie na zewnątrz, których to mentalnie nie lubię.. A czytających wątek z Warszawy i okolic zapraszam na Ursynów to po sztuce czy dwie dam w gratisie by się pobawili np. robiąc pomiary krótkotrwałych prądów zanim PCB odetnie napięcie. Sam zrobię solidnie w luźniejszej chwili
Dobranoc

20210518_230409.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 34 raz(y) 1,87 MB

 
 
9452130 
początkujący


Wiek: 25
Dołączył: 25 Mar 2021
Posty: 6
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw 20 Maj, 2021   

Ile A z pakietu 10s10p na EB-BG975ABU będzie można pobrać bezpiecznie żeby nie spadała mocno pojemność i zachować sensowną ilość cykli? Myślę nad takim pakietem ale nie wiem czy to da radę u mnie.

I czy mógłbyś podać linka jakiegoś do zakupu balansera o którym wspominałeś? Na elektrodzie patrzyłem ale też nie widziałem ani modelu ani nic po czym można by go znaleźć.

Pozdrawiam.
 
 
wesmar 
stażysta
wesmar


Pomógł: 1 raz
Wiek: 46
Dołączył: 23 Maj 2015
Posty: 114
Skąd: W-wa
Wysłany: Czw 20 Maj, 2021   

9452130 napisał/a:
Ile A z pakietu 10s10p na EB-BG975ABU będzie można pobrać bezpiecznie żeby nie spadała mocno pojemność i zachować sensowną ilość cykli? Myślę nad takim pakietem ale nie wiem czy to da radę u mnie.

I czy mógłbyś podać linka jakiegoś do zakupu balansera o którym wspominałeś? Na elektrodzie patrzyłem ale też nie widziałem ani modelu ani nic po czym można by go znaleźć.

Pozdrawiam.

Witam serdecznie - z uwagi na wynajęcie mnie do zewnętrznego projektu jestem mocno przytłoczony pracą zawodową by posprzątać bałagan w którym tkwią, ale jutro wieczorem w ramach hobbystycznych odniosę się do żywotności i napiszę sporo więcej.
Link jest cały czas w słowie "tu" faktycznie można go przeoczyć:
https://www.elektroda.pl/...598843#18598843
Prąd jest silnie zależny od kompresji. Duże prądy jak w a123 - kompresja konieczna.
Badania naprężeń mechanicznych in-operando w akumulatorach litowo-jonowych skupiały się do niedawna na modelowaniu naprężeń i odkształceń w cząsteczkach elektrody w wyniku tworzenia interkalacji gdzie dominowały gradienty w fazie stałej, (co jest związane z pękaniem cząstek), a co za tym idzie, zmniejsza się pojemność i moc poprzez izolację materiału elektrody (tu Celgard) i utratę kontaktu. Ewolucję ciśnienia ściskania w wyniku ekspansji objętości w skali makroskopowej (tj. Na poziomie komórki) określono eksperymentalnie przez niejakiego Wang'a. Badacze informowali, że pogorszenie wydajności spowodowane jest rozszerzeniem objętości, głównie z powodu zmiany strukturalnej materiałów katodowych.
Wpływ obciążeń ściskających na degradację pojemności ogniwa badali naukowcy Cannarella oraz Peabody. Cannarella na woreczkowych ogniwach litowo-jonowych i odnotował mniejszą degradację pojemności w warunkach 7,2 psi w porównaniu z warunkami bez ograniczeń, nawet po 1800 cyklach. Pełzanie separatora od nacisku zmniejsza przewodność jonową od elektrody do elektrody, i trzyma w ryzach SEI. Gdy przykłada się ciśnienie, poprawia się kontakt między cząstkami elektrody i elektrolitem, poprawia się zwilżalność, co zwiększa całkowitą efektywną powierzchnię podwójnej warstwy ogniwa, przyczyniając się do wzrostu resursu
Resztę dopiszę najwcześniej jutro, ale nie wiem czy komukolwiek jest to potrzebne. Zobrazuję też jak to ma wyglądać bo może jednak nie wszyscy o tej kompresji słyszeli, przecież bankructwo A123 to splot okoliczności i m.in braku kompresji w początkowych autach. TO były nanofosfaty, dokłądnie 8 nano przed dekadą!. (te moje są 6 nano i 4 nano)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group