ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana silników 12V w dziecięcym aucie - reset po chwili
Autor Wiadomość
darek170 
początkujący


Dołączył: 04 Cze 2021
Posty: 1
Skąd: Poznań
Wysłany: Pią 04 Cze, 2021   Wymiana silników 12V w dziecięcym aucie - reset po chwili

Witam,

Posiadam zabawkowe auto dla dziecka:
https://www.google.pl/sea...iw=1920&bih=899

Oryginalnie posiada dwa silniki typ 550-C 12V 45W 12000 RPM oraz dwa akumulatory 6V spięte szeregowo. W tym roku akumulatory wymieniłem na nowe o większej pojemności i auto śmiga tak od miesiąca więc cały układ jest sprawny.
Teraz postanowiłem wymienić silniki na takie które mają 30000 RPM opisane również 45W.

Auto posiada dwa tryby jazdy, wolny i szybki. Po instalacji nowych silników (+ nowych przekładni ale to chyba nie ważne) auto pod obciążeniem dziecka na biegu szybki nawet nie rusza a na biegu wolnym jedzie z 2-4 metry.

Objaw jest taki, że gasną wszytskie kontrolki i układ tak jak by się wyłączał i za chwilę się włącza. Kiedy podniosę auto do góry i będę jechał "w powietrzu" jedzie dość długo ale po około pół minut efekt podobny.

Wyjąłem bezpiecznik termiczny 13A i spięło układ na krótko ale efekt jak wyżej.

Sterownik silnika to weelye RX189 12V który w parametrach ma 80W i 15A. I teraz trochę nie wiem, co jest przyczyną. Silniki nadal są 45W przynajmniej deklarowane ale jaki wpływa mają na wszystko RPM?

Przeglądając sterowniki do taki aut widzę, że są moduły 200W ale kupować w ciemno to trochę szkoda.

Przyznaje, że elektryka nie jest moją mocną stronę, może ktoś robił taką przeróbkę o podpowie co jest przyczyną?

W załączniku zdjęcia.

sterownik.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 133 raz(y) 5,55 MB

STARY_silnik.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 152 raz(y) 1,02 MB

NOWY_silnik.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 146 raz(y) 276,83 KB

 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 05 Cze, 2021   

Albo pobór prądu jest wyraźnie większy np z powodu obciążenia silnikiem 30 tys zamiast 12 tys obrotów, albo sterownik nie nadaje się do silnika o tak dużej prędkości.
Pewnie obie te przyczyny powodują taki efekt.
Zmierz napięcie na akumulatorach pod obciążeniem.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group