ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Czy Bafang BBS01 36V 350W może być zasilany z baterii 48V?
Autor Wiadomość
darek.s 
początkujący
darek.s


Wiek: 57
Dołączył: 08 Wrz 2019
Posty: 33
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 28 Cze, 2021   Czy Bafang BBS01 36V 350W może być zasilany z baterii 48V?

Kupiłem okazyjnie taki silnik a baterie mam 48V. Sprzedawca zapewniał mnie, że robili takie próby i da się. Po mojemu silnik 36V ma mniej uzwojeń za to grubszym drutem. jak wiemy programem pana Penoffa można zmniejszyć prąd. Tranzystory w sterowniku o ile wiem są takie same w obydwu sterownikach. zatem powinno to być bezpieczne a różnica będzie nie tyle w mocy co w momencie obrotowym.
IMHO powinno to być bezpieczne i nie powinno spalić ani silnika ani sterownika.
Jeśli można proszę o konsultację. I potwierdzenie lub zdementowanie!.
 
 
andypip 
prezes


Pomógł: 50 razy
Wiek: 63
Dołączył: 06 Kwi 2019
Posty: 641
Skąd: Legnica
Wysłany: Pon 28 Cze, 2021   

Temat przewoltowania co jakiś czas się powtarza. moje doświadczenia są takie: był u mnie kolega z baterią 48v i napęd 36v nie zadziałał. nie dociekaliśmy przyczyny. wyświetlacz C18. Pamiętam, że tu na forum, ktoś dobrze obeznany z tematem pisał o problemie ze sterownikiem. silnik przyjmuje wyższe napięcie ale sterownik ma focha. jakąś diodą trzeba oszukiwać czy cóś. szczegółów nie pamiętam. Być może problem nie dotyczy wszystkich kombinacji sterownik-wyświetlacz. Jeśli ci się uda, podziel się doświadczeniami.
_________________
Starość to stan umysłu
 
 
darek.s 
początkujący
darek.s


Wiek: 57
Dołączył: 08 Wrz 2019
Posty: 33
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 28 Cze, 2021   

Na chwilę obecną ( i to dosłownie bo sprawdzałem chwile temu) doświadczenia są takie , że wyświetlacz nie załącza. Mam komunikację z laptopem i wyraźnie jest, że silnik na 36V. Niestety tego w programie zmienić nie można. Z silnikiem 48V wyświetlacz AEG włącza bez problemu. od biedy mogę sprawdzić z wyświetlaczem P850C ale on jest w moim rowerze a ten silnik zamierzałem wykorzystać w innym rowerze i do niego planowałem właśnie ten AEG 48V bo taki mi został. Zmieniłem w nim napięcie na 36V ( na silnikiu AEG bo na nim włącza się) ale to nic nie zmieniło. próby robiłem na zasilaczu laboratoryjnym przy napięciu od 36V do 48V. 36 mogło być mało dla wyświetlacza AEG ale 48 już tak. Wygląda na to, że wyświetlacz na wyższe napięcie robi focha przy niżysszm a przy wyższym dla odmiany sterownik. Tak czy owak nie włącza...
 
 
darek.s 
początkujący
darek.s


Wiek: 57
Dołączył: 08 Wrz 2019
Posty: 33
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 29 Cze, 2021   

Podpiąłem P850C. Ten już załącza. Silnik uruchamia się z manetki i na Pass ale z małą mocą.
Napięcie ustawiłem 42V i wyświetlacz pokazywał pełny stan baterii. Widocznie tą informację dostaje od sterownika. Samego wyświetlacza nie przestawiłem w opcjach na 36V i być może stąd wynikała mała moc. Tak czy owak temat raczej odpuszczę.
 
 
andypip 
prezes


Pomógł: 50 razy
Wiek: 63
Dołączył: 06 Kwi 2019
Posty: 641
Skąd: Legnica
Wysłany: Śro 30 Cze, 2021   

Wydaje mi się, że słusznie czynisz. chińczyk porobił jakieś zabezpieczenia raczej nie ze względów komercyjnych.
_________________
Starość to stan umysłu
 
 
darek.s 
początkujący
darek.s


Wiek: 57
Dołączył: 08 Wrz 2019
Posty: 33
Skąd: Kraków
Wysłany: Śro 30 Cze, 2021   

dzięki za odpowiedzi. Wczoraj zamówiłem pełny zestaw do konwersji w Greenelectric.
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Pią 09 Lip, 2021   

Trochę późno piszę w tym temacie ale moja odpowiedź na pytanie autora tematu jest b. prosta. Tak, da się i tu na tym forum bardzo szczegółowo opisałem jak to zrobić w praktycznie prymitywny sposób, wystarczy przeszukać tematy a to było już prawie 3 lata temu. Silnik BBS01 przy takim napięciu (48V) stał się demonem szybkości i mocy.W tym temacie opisałem co i jak zrobiłem i z jakim efektem. https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?p=119664&highlight=przevoltowanie#119664
 
 
andypip 
prezes


Pomógł: 50 razy
Wiek: 63
Dołączył: 06 Kwi 2019
Posty: 641
Skąd: Legnica
Wysłany: Sob 10 Lip, 2021   

W 2 poście napisałem tak: "Pamiętam, że tu na forum, ktoś dobrze obeznany z tematem pisał o problemie ze sterownikiem. silnik przyjmuje wyższe napięcie ale sterownik ma focha. jakąś diodą trzeba oszukiwać czy cóś. szczegółów nie pamiętam. " mając właśnie w odmętach pamięci twoje dokonania :lol:
Nie twierdzę, że operacja jest skrajnie trudna ale nie jest to też szybka latte w orlenie :razz:
_________________
Starość to stan umysłu
 
 
darek.s 
początkujący
darek.s


Wiek: 57
Dołączył: 08 Wrz 2019
Posty: 33
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 19 Lip, 2021   

Dzięki za info. Silnik 36v oddałem a zakupiony zestaw zamontowałem i pracuje wyśmienicie.
Owy okazyjny silnik nadal jest dostępny i być może informacje uzyskane teraz kiedyś się przydadzą. Pozdrawiam.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group