ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Bafang 36V 15A naprawa i rozszyfrowanie przewodów
Autor Wiadomość
AOLEK 
młodzik


Dołączył: 27 Sty 2017
Posty: 53
Skąd: Świdnica
Wysłany: Śro 12 Sty, 2022   Bafang 36V 15A naprawa i rozszyfrowanie przewodów

Witam forumowiczów po dłuższej przerwie.

Wczoraj stałem się szczęśliwym posiadaczem silnika bafang jak w temacie chba jest to model bbs01. W związku z tym mam do Was kilka pytań.

Czy aby go uruchomić muszę mieć wyświetlacz ?

Do czego są te dodatkowe 3piny przy wtyczce zasilania ?

Czy biała wtyczka to tzw czujnik prędkości ?

Czy te niebieskie wtyczki mają być złączone ? ... i do czego służą ?



naforum001.png
Pobierz Plik ściągnięto 56 raz(y) 3,22 MB

_________________
Mój EBIKE Pomocy :)
 
 
andypip 
prezes


Pomógł: 50 razy
Wiek: 62
Dołączył: 06 Kwi 2019
Posty: 627
Skąd: Legnica
Wysłany: Czw 13 Sty, 2022   

Hejka.
Ja sie z takim rozwiązaniem nie spotkałem. Może to silnik robiony dla producenta konkretnych rowerów.
na mój mały rozumek to: wtyczka o której wiesz :smile: jest do podłaczenia wiązki - wyswietlascz, manetka, czujniki hamulców. Wtyczka zasilajaca z 3 dodatkowymi pinami - mysle, że do jakiejś baterii bagaznikowej podchodziła, te cienkie piny chyba nieistotne jeśli pod hailonga np. załaczysz. Biała prawie napewno czujnik obrotów koła. a te niebieskie nie mam pojecia. bez wyswietlacza nic nie zdziałasz.
_________________
Starość to stan umysłu
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1070
Skąd: Śląsk
Wysłany: Czw 13 Sty, 2022   

Sądząc ze zdjęć nie jest to nowy silnik natomiast kabelki i wtyczki są chyba przez kogoś dorobione i nie odpowiadają standardowi BBS01. Z silnika wychodzą trzy kable.Pierwszy zawiera dwie grube (czerwony i czarny) żyły-zasilanie z baterii,drugi zakończony wtyczką 8-pinową w której piny odpowiadają za włączenie silnika,czujnik hamulców,szyna Tx i Rx komunikacja,napięcie baterii,GND-masa (-), trzeci kabelek 3-żyły to kabelek do czujnika obrotów (5V,GND,sygnał).W nowych wersjach może jeszcze być oświetlenie i czujnik kadencji. Na jednym zdjęciu widać naklejkę z silnika G300 a to silnik mocowany do ramy a nie do suportu. Bez wyświetlacza da się sprawdzić (uruchomić) silnik zwierają odpowiednie piny we wtyczce 8-pinowej i zakręcenie osią korbową,silnik zakręci ale po chwili stanie.
 
 
borsuk 
prezes



Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 668
Skąd: Sudety
Wysłany: Pią 14 Sty, 2022   

andypip napisał/a:

.. Może to silnik robiony dla producenta konkretnych rowerów.

Też uważam , że jest to fabryczny klon BBSa. Zwracam uwagę, że takie fabryczne klony mają często zablokowaną możliwość przeprogramowania kontrolera. Czytałem kiedyś dyskusję na ten temat na niemieckim forum.
_________________
Mój rower: BBS02B
 
 
AOLEK 
młodzik


Dołączył: 27 Sty 2017
Posty: 53
Skąd: Świdnica
Wysłany: Pią 14 Sty, 2022   

Wczoraj rozebrałem silnik i mam dobre i złe wieści.
Dobra jest taka, że silnik nie ma dużego przebiegu i sterownik ma sprawne tranzystory mocy.
Uważam, że jestem pierwszy który tam zajrzał.

Zła jest taka, że najpierw rozkręciłem suport i uszkodziłem dwie bieżnie magnesów do czujników.
Mogłem najpierw sprawdzić stator - "który się sfajcył :( "
wtedy bym suportu nie rozbierał póki statoru nie przewinę.
Z drugiej strony nie wiedziałbym tego co teraz wiem.

Te przewody niebieskie co spiąłem mają dwa piny - może to być złącze serwisowe?

Na bank jest to jakiś klon :( ale nie poddaję się - walczę. Priorytet teraz to przewinięcie stojana.

Stojan był nawinięty drutem 3x0.6mm. Co myślicie o przewinięciu drutem 2x0,8mm?

drut 0,6 0,28 x3 = 0,84 prąd = 8,4 A
drut 0,65 0,325 x3 = 0,97 prąd = 9,7 A
drut 0,7 0,3848 x2 = 0,77 prąd = 8,0 A
drut 0,75 0,4418 x2 = 0,88 prąd = 9,0 A
drut 0,8 0,5027 x2 = 1,05 prąd = 10,0 A
drut 0,85 0,5675 x2 = 1,14 prąd = 11,4 A
drut 0,9 2.5447 x2 = 1,27 prąd = 12,6 A

A czy opis gniazda 1T4 dotyczy tylko wersji BBSHD ?

Bafang BBSHD Wiring Diagram ver 2.0 2018
Które to piny trzeba złączyć ?


1 P+ Brown
2 PL Orange
3 RxD Green
4 Brake Signal White
5 Txd Yellow
6 +5V Red
7 Throttle Signal Blue
8 Ground Black


Takiego czegoś to ja się nie spodziewałem. (gdzie są zapadki blokady kierunku korby?)



naForum2.png
Pobierz Plik ściągnięto 62 raz(y) 1,51 MB

_________________
Mój EBIKE Pomocy :)
 
 
andypip 
prezes


Pomógł: 50 razy
Wiek: 62
Dołączył: 06 Kwi 2019
Posty: 627
Skąd: Legnica
Wysłany: Pią 14 Sty, 2022   

ciekawy okaz :shock:
to jak? korby tylko do mielenia powietrza?
można założyć że opis pinów jest identyczny. wszystkie silniki z rodziny bsxxx obsługują identyczne wyświetlacze
_________________
Starość to stan umysłu
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1070
Skąd: Śląsk
Wysłany: Sob 15 Sty, 2022   

Weź i zrób zdjęcia wałka korbowego z kołem zębatym z drugiej strony. Zdejmij łożysko oporowe,pierścień segera,zdejmij koło z magnesami, odkręć 5 śrub i zdejmij pokrywę.Powinien się uwolnić wałek korbowy od koła zębatego i zobaczysz zapadkowy wolnobieg.Jak spalił się stojan to podejrzewam uszkodzenie zapadki wolnobiegu i zablokowanie silnika. Niestety,samego wolnobiegu o tej średnicy (43.9 mm,36 zębów zapadek,lewy gwint) praktycznie nie ma w sprzedaży, są całe zestawy w kwocie ponad 400 zł i terminem dostawy aktualnie w kwietniu.Aby uruchomić należy zewrzeć piny 1 i 2 (wg twojego opisu) Ta "rozbudowana"płytka czujników halla to zapewne jakiś "patent" Bafanga w systemie nacisku bo wiem, że coś kombinowali, normalnie na tej płytce są tylko 2 halle.
 
 
AOLEK 
młodzik


Dołączył: 27 Sty 2017
Posty: 53
Skąd: Świdnica
Wysłany: Sob 15 Sty, 2022   

Ponieważ będę kombinował z zapadkami to

potrzebuje wymiary oryginalnej zapadki Bafanga

grubość, średnicę , i wymiary wielowpustu może uda się dorobić. Na aldrogo są bieżnie do zapadek 33T o średnicy zewnętrznej 45mm Po lekkim podtoczeniu idealnie by pasowała. - ale nie znam srednicy wewnętrznej tej bieżni.


wibi napisał/a:
Zdejmij łożysko oporowe,pierścień segera,zdejmij koło z magnesami, odkręć 5 śrub i zdejmij pokrywę.Powinien się uwolnić wałek korbowy od koła zębatego i zobaczysz zapadkowy wolnobieg.


Przecież to jest rozebrane(To co na zdjęciu wyżej oznaczone na czerwono). To jest właśnie "zapadkowy wolnobieg" :) Może zdjęcia poniżej coś rozjaśnią.
Dodałem też 4 plastyki które tam były. Tak jak pisałem wcześniej po złożeniu tego rusza się to o kilka stopni w prawo i lewo. A pierścień magnetyczny to ma na zmiane bieguny NSNS... i tak z 60 razy na oko ;) .







naFor05.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 56 raz(y) 1,78 MB

naFor04.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 67 raz(y) 469,14 KB

naFor03.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 58 raz(y) 924,32 KB

_________________
Mój EBIKE Pomocy :)
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1070
Skąd: Śląsk
Wysłany: Sob 15 Sty, 2022   

Widzę,że to jednak inne rozwiązanie jaki były w BBS01 i BBS02,BBSHD różnił się od poprzednich innym łączem sprzęgła wolnobiegu z wałkiem.
U ciebie takiej sprzęgła-zapadki nie widzę ale musi być? może jest to łożysko jednokierunkowe w elemencie jaki jeszcze został na wałku?Sprawdź.Takie łożysko jednokierunkowe jest stosowane w Tongshengu TSDZ2,może więc i Bafang coś takiego wprowadził.Spróbuj rozebrać to co zaznaczone na twoim zdjęciu które niżej.

naFor03.jpg
To rozebrać,może wewnątrz jest łożysko jednokierunkowe
Pobierz Plik ściągnięto 58 raz(y) 442,22 KB

Screenshot 2022-01-15 at 12-10-53 Sprzęgło zapadkowe aw[...].png
Sprzęgło do BBS01,BBS02
Pobierz Plik ściągnięto 51 raz(y) 175,82 KB

Screenshot 2022-01-15 at 12-09-59 Sprz-g-o-zapadkowe-do-Bafang-BBS02-BBS01-BBSHD-zapadka-BBS-wolnobieg-BBSHD-BBS01-BBS02-aw[...].png
Sprzęgło do BBSHD
Pobierz Plik ściągnięto 58 raz(y) 134,76 KB

 
 
andypip 
prezes


Pomógł: 50 razy
Wiek: 62
Dołączył: 06 Kwi 2019
Posty: 627
Skąd: Legnica
Wysłany: Sob 15 Sty, 2022   

Coś mi się zdaje, że kupiłeś wykradziony z laboratorium bafanga jedyny egzemplarz prototypu silnika bez wolnobiegu. Dla osób beznożnych :-)
_________________
Starość to stan umysłu
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1070
Skąd: Śląsk
Wysłany: Nie 16 Sty, 2022   

Mnie się wydaje, że to właśnie jest nowość w produkcji Bafanga na EUROPĘ. W moim pierwszym Bafangu BBS01 (opisywałem to na forum, są również zdjęcia) nie był wyprowadzony ze sterownika kabelek do manetki. Musiałem wydłubywać zalewę sterownika by dojść do płyty,znaleźć miejsce gdzie podłączyć manetkę a właściwie to kabelek sygnałowy z manetki.Brak manetki to pewnie wymóg któregoś z Europejskich producentów używających silniki Bafanga. Teraz pewnie Bafang poszedł dalej i Europejscy producenci są zadowoleni bo jest czujnik nacisku i nie ma manetki. Kolega pewnie taki silnik,wymontowany z jakiegoś Europejskiego roweru kupił i się z nim męczy, dlatego lepiej kupować od chińczyków bo takich "cudów" w wolnej sprzedaży na Ali... chyba nie ma.
 
 
AOLEK 
młodzik


Dołączył: 27 Sty 2017
Posty: 53
Skąd: Świdnica
Wysłany: Nie 16 Sty, 2022   

Ile magnesów jest w BBS01 BBS02 lub BBS01B BBS02B ?

Zamówiłem na ali bieżnie zapadkową 36T o średnicy zew 43mm i zapadki termin przyjścia do 17 luty. Wczoraj wyjąłem stojan z obudowy i na razie zajmę się jego przewinięciem. Ciekawe ile zaśpiewają no chyba, że tyle żebym sam to zrobił.
_________________
Mój EBIKE Pomocy :)
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1070
Skąd: Śląsk
Wysłany: Nie 16 Sty, 2022   

Nie liczyłem tych magnesów (są zalane masą) ale tak mi się wydaje , że jest ich około 20-tu. Ze stojanem ja bym się wstrzymał,może tylko jest "przypalony"? a nie zwarty? i wystarczy tylko "odświeżyć" izolację lakierem? Aby sprawdzić czy jest zwarty zwykły miernik nie wystarczy, musiał byś mierzyć precyzyjnym mostkiem by porównać oporności uzwojeń.
Też na Ali takie kółko zębate,zapadkowe zamówiłem chociaż nie wiem czy będzie pasować. W moim BBS02 uszkodzone jest w sumie 5 zębów rozłożone na obwodzie, zapadka wymieniona i wszystko działa ale sprowadzam tak na "wszelki wypadek". Zastanawia mnie tylko z czego ta zębatka jest zrobiona bo zapadka nim pękła i zablokowała potrafiła w tym kółku wytłoczyć "gniazda" a podobno jest hartowana.
Pisząc o magnesach miałem na myśli te od PASu.
Ostatnio zmieniony przez wibi Nie 16 Sty, 2022, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
AOLEK 
młodzik


Dołączył: 27 Sty 2017
Posty: 53
Skąd: Świdnica
Wysłany: Nie 16 Sty, 2022   

Stojan już jedno uzwojenie rozwinięte 1,85m 3 x 0,6mm 22 zwoje :)
Izolacja podczas odwijania zwęglona spadła na podłogę - został czysty drut.

Szukam informacji jak nawinąć stojan 12 żłobków 8 magnesów.

Czy pozostałe fazy mają być tak samo nawinięte jak niebieska ?



statorFAZY.png
Pobierz Plik ściągnięto 50 raz(y) 130,6 KB

_________________
Mój EBIKE Pomocy :)
 
 
andypip 
prezes


Pomógł: 50 razy
Wiek: 62
Dołączył: 06 Kwi 2019
Posty: 627
Skąd: Legnica
Wysłany: Nie 16 Sty, 2022   

wibi napisał/a:
zablokowała potrafiła w tym kółku wytłoczyć "gniazda" a podobno jest hartowana.


Wg normy CHIN chińczyk zapalił fajkę, sztachnął się, dmuchnął na kółka potem napluł i zahartowane :-)
chińską przedłużkę do nasadki 19 podobno chrom vanadium, ręcznie skręciłem na kształt wiertła spiralnego. fakt nie pękła co mozna zapisać na plus
_________________
Starość to stan umysłu
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group