|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przykra niespodzianka ze strony Bafanga |
Autor |
Wiadomość |
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Pią 11 Lut, 2022 Przykra niespodzianka ze strony Bafanga
|
|
|
W ostatnim czasie Bafang mocno zaskoczył użytkowników swojego,doskonałego silnika BBSxx wprowadzając ( jak sądzę na życzenie Europejskich firm?) nowy protokół komunikacyjny, zamiast dotychczasowego UART wprowadził CAN. Zmieniło się też oznaczenie silników z BBSxx na MM-Gxxx. W tej sytuacji nie daje się programować takich sterowników jak również zmieniać oprogramowania i co zapisane to jest niezmienne! Przykra to niespodzianka gdyż jeden z głównych atutów tych silników była właśnie możliwość różnorodnej zmiany wielu parametrów w tym napięcia,prądu,asysty itp. Teraz nawet odczyt ustawionych fabrycznie parametrów jest nie możliwy przy użyciu standardowych kabelków do odczytu i zapisu. Dobrze chociaż, że silnik został taki sam i starszy sterownik (ten z UART) nadal pasuje (można go zamienić). W tej "materii" już od prawie dwóch lat na forum Endless... toczy się dyskusja na temat oprogramowania zintegrowanych z ramą silników Bafanga typu M500 i M600 ale nie wiele ona wniosła gdyż udało się tylko zwiększyć szybkość (ponad 25km/h) i to przy pomocy innych narzędzi niż dotychczasowe. Ale może,wraz z upływem czasu coś się zmieni? Poczekamy i zobaczymy. |
|
|
|
|
andypip
prezes
Pomógł: 50 razy Wiek: 63 Dołączył: 06 Kwi 2019 Posty: 641 Skąd: Legnica
|
Wysłany: Sob 12 Lut, 2022
|
|
|
no niestety. wszytko dobre kończy sie szybciej niż się spodziewamy. ale mam taka refleksję; chińczyk przekonstruował pod potrzeby producentów rowerów, żeby nie nabywca grzebał w ustawieniach napędu. pozostaje nadzieja, że dla amatorów konwersji obecna linia sie uchowa. i na marginesie: parametry tych nowych bafangów dupy nie urywają. |
_________________ Starość to stan umysłu |
|
|
|
|
borsuk
prezes
Pomógł: 25 razy Dołączył: 12 Wrz 2011 Posty: 687 Skąd: Sudety
|
Wysłany: Nie 13 Lut, 2022 Re: Przykra niespodzianka ze strony Bafanga
|
|
|
wibi napisał/a: | W ostatnim czasie Bafang mocno zaskoczył użytkowników swojego,doskonałego silnika BBSxx wprowadzając ( jak sądzę na życzenie Europejskich firm?) nowy protokół komunikacyjny, zamiast dotychczasowego UART wprowadził CAN. Zmieniło się też oznaczenie silników z BBSxx na MM-Gxxx. ... |
To oznaczenie pojawiło się już w roku 2018 i raczej nie miało związku z używanym protokołem komunikacyjnym. Fakt, że Bafang jest bardzo tajemniczy i na swoich stronach wcale nie informuje o używanym protokole. CAN bus pojawił się silnikach wymagających specjalnej ramy (np. Bafang M620/G510) i to nie we wszystkich. Z tego co czytałem to jeżeli display ma zielone okragłe gniazdko i 5 pinów to korzysta z UARTa.
Natomiast z BBSami, których nie można przeprogramować spotkałem się już kilka lat temu, były one montowane w europejskich fabrycznych rowerach. |
_________________ Mój rower: BBS02B |
|
|
|
|
Mr.grabek
początkujący Majsterkowicz
Wiek: 47 Dołączył: 17 Sie 2021 Posty: 4 Skąd: B-stok
|
Wysłany: Śro 06 Kwi, 2022
|
|
|
HELP! Mam bbshd próbowałem zmienić sofy pod baterie 52v. Wyskakuje mi 30h. Brak komunikacji ani speeed ani luna. |
_________________ Grabek |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|