ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przykra niespodzianka ze strony Bafanga
Autor Wiadomość
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Pią 11 Lut, 2022   Przykra niespodzianka ze strony Bafanga

W ostatnim czasie Bafang mocno zaskoczył użytkowników swojego,doskonałego silnika BBSxx wprowadzając ( jak sądzę na życzenie Europejskich firm?) nowy protokół komunikacyjny, zamiast dotychczasowego UART wprowadził CAN. Zmieniło się też oznaczenie silników z BBSxx na MM-Gxxx. W tej sytuacji nie daje się programować takich sterowników jak również zmieniać oprogramowania i co zapisane to jest niezmienne! Przykra to niespodzianka gdyż jeden z głównych atutów tych silników była właśnie możliwość różnorodnej zmiany wielu parametrów w tym napięcia,prądu,asysty itp. Teraz nawet odczyt ustawionych fabrycznie parametrów jest nie możliwy przy użyciu standardowych kabelków do odczytu i zapisu. Dobrze chociaż, że silnik został taki sam i starszy sterownik (ten z UART) nadal pasuje (można go zamienić). W tej "materii" już od prawie dwóch lat na forum Endless... toczy się dyskusja na temat oprogramowania zintegrowanych z ramą silników Bafanga typu M500 i M600 ale nie wiele ona wniosła gdyż udało się tylko zwiększyć szybkość (ponad 25km/h) i to przy pomocy innych narzędzi niż dotychczasowe. Ale może,wraz z upływem czasu coś się zmieni? Poczekamy i zobaczymy.
 
 
andypip 
prezes


Pomógł: 50 razy
Wiek: 63
Dołączył: 06 Kwi 2019
Posty: 641
Skąd: Legnica
Wysłany: Sob 12 Lut, 2022   

no niestety. wszytko dobre kończy sie szybciej niż się spodziewamy. ale mam taka refleksję; chińczyk przekonstruował pod potrzeby producentów rowerów, żeby nie nabywca grzebał w ustawieniach napędu. pozostaje nadzieja, że dla amatorów konwersji obecna linia sie uchowa. i na marginesie: parametry tych nowych bafangów dupy nie urywają.
_________________
Starość to stan umysłu
 
 
borsuk 
prezes



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 687
Skąd: Sudety
Wysłany: Nie 13 Lut, 2022   Re: Przykra niespodzianka ze strony Bafanga

wibi napisał/a:
W ostatnim czasie Bafang mocno zaskoczył użytkowników swojego,doskonałego silnika BBSxx wprowadzając ( jak sądzę na życzenie Europejskich firm?) nowy protokół komunikacyjny, zamiast dotychczasowego UART wprowadził CAN. Zmieniło się też oznaczenie silników z BBSxx na MM-Gxxx. ...

To oznaczenie pojawiło się już w roku 2018 i raczej nie miało związku z używanym protokołem komunikacyjnym. Fakt, że Bafang jest bardzo tajemniczy i na swoich stronach wcale nie informuje o używanym protokole. CAN bus pojawił się silnikach wymagających specjalnej ramy (np. Bafang M620/G510) i to nie we wszystkich. Z tego co czytałem to jeżeli display ma zielone okragłe gniazdko i 5 pinów to korzysta z UARTa.
Natomiast z BBSami, których nie można przeprogramować spotkałem się już kilka lat temu, były one montowane w europejskich fabrycznych rowerach.
_________________
Mój rower: BBS02B
 
 
Mr.grabek 
początkujący
Majsterkowicz


Wiek: 47
Dołączył: 17 Sie 2021
Posty: 4
Skąd: B-stok
Wysłany: Śro 06 Kwi, 2022   

HELP! Mam bbshd próbowałem zmienić sofy pod baterie 52v. Wyskakuje mi 30h. Brak komunikacji ani speeed ani luna.
_________________
Grabek
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group