ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
ładowarka
Autor Wiadomość
starszy 
początkujący
czarek


Wiek: 77
Dołączył: 09 Lis 2017
Posty: 26
Skąd: Elbląg
Wysłany: Pon 21 Lut, 2022   ładowarka

Witam kolegów pakiet 10S6P na 60 ogniwach 36V, 20,7Ah
, ładowany na maksa osiąga 41,14V Przez trzy lata ładowarka dawała radę obecnie taki wynik ładowarką 42V -3A jest niemożliwy Co jest przyczyną ? ładowarka siada ? Proszę o sugestie.
_________________
spokojnie sobie kręcę
 
 
slow 
kierownik


Pomógł: 20 razy
Dołączył: 02 Lut 2018
Posty: 336
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: Pon 21 Lut, 2022   

Pewnie rozjechane sekcje.
Co to znaczy wynik niemozliwy?? że ładowarka ciągle łąduje (świeci na czerwono) i nie naładuje czy kończy ładować (swieci na zielono) a pakiet nienaładowany?
 
 
starszy 
początkujący
czarek


Wiek: 77
Dołączył: 09 Lis 2017
Posty: 26
Skąd: Elbląg
Wysłany: Pon 21 Lut, 2022   

kończy ładować (swieci na zielono) a pakiet nienaładowany ( 41,14 )
_________________
spokojnie sobie kręcę
 
 
zeeltom 
prezes
zeeltom



Pomógł: 12 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Gru 2021
Posty: 737
Skąd: Żyrardów
Wysłany: Wto 22 Lut, 2022   

Ładowarka nie kończy ładowania po zapaleniu zielonej diody. Trzeba przytrzymać jeszcze przynajmniej ze 2-3 godziny do wyrównania pakietu przez BMS. Jeśli się tego nie zrobi, to pakiet się nie wyrówna, co może skutkować niedoładowaniem całości i wynikiem, jak wyżej. Rozładuj trochę pakiet i włącz ładowarkę na dłużej. Zrób tak ze 3 razy i wtedy zmierz napięcie całości. Jak to nie pomoże, to musisz pomierzyć napięcia na wszystkich piętrach i spróbować ręcznie wyrównać piętra.
_________________
http://zeeltom.mojeforum.net
https://zeeltom.vxm.pl
 
 
borsuk 
prezes



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 687
Skąd: Sudety
Wysłany: Wto 22 Lut, 2022   

zeeltom napisał/a:
Ładowarka nie kończy ładowania po zapaleniu zielonej diody. ...

Jedne ładowarki nie kończą, a inne kończą (były już o tym liczne dyskusje). Próbować można , ale cudów po trzech latach esploatacji baterii nie należy oczekiwać. Przy większym rozjeździe balansowanie BMSem już nie pomoże. W dodatku Chińczycy już masowo produkują BMSy bez balanserów. Np. większość BMSów z wyłącznikiem nie posiada funkcji balansowania.
_________________
Mój rower: BBS02B
 
 
zeeltom 
prezes
zeeltom



Pomógł: 12 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Gru 2021
Posty: 737
Skąd: Żyrardów
Wysłany: Wto 22 Lut, 2022   

Wszystkie ładowarki, z którymi miałem do czynienia zapalały zieloną diodę po osiągnięciu napięcia, a nie skończeniu balansowania. Piszę tu o typowych ładowarkach dostępnych ogólnie w sieci. Bo skąd zwykła ładowarka wie, czy jest balansowanie, czy się skończyło? Dla pewności od lat nie wyłączam ładowarki od razu po zielonej lampce, tylko czekam kilka godzin dłużej, a najczęściej do rana i jeszcze nigdy nie miałem z tego powodu problemu a moje pakiety od kilku lat trzymają prawidłowe parametry.
Każdy robi jak uważa ;)
_________________
http://zeeltom.mojeforum.net
https://zeeltom.vxm.pl
 
 
starszy 
początkujący
czarek


Wiek: 77
Dołączył: 09 Lis 2017
Posty: 26
Skąd: Elbląg
Wysłany: Wto 22 Lut, 2022   

zgoda wezmę to pod uwagę Ładowarkę i baterie mam od glebora Nigdy nie trzymałem dłużej ładowania miałem podpięty Voltomierz i on wskazywał napięcie 42 V Sprawdziłem napięcie na wyjściu ładowarki i ono wskazuje 41,6 czyli nie daje 42V
_________________
spokojnie sobie kręcę
 
 
starszy 
początkujący
czarek


Wiek: 77
Dołączył: 09 Lis 2017
Posty: 26
Skąd: Elbląg
Wysłany: Wto 22 Lut, 2022   

Bms jest też na zapas dany 36V 35A, z balansowaniem 60mA, zabezpiecza ogniwa przed przeładowanie, nadmiernym rozładowaniem, równa ogniwa zględem siebie.

cytat z inf od glebora
_________________
spokojnie sobie kręcę
 
 
zeeltom 
prezes
zeeltom



Pomógł: 12 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Gru 2021
Posty: 737
Skąd: Żyrardów
Wysłany: Wto 22 Lut, 2022   

To zależy od BMS. Są takie, które wyrównują przy 4,2V do napięcia rzędu 4,17V (lub podobne) i wtedy wystarcza ładowarka, dla 10S, o napięciu 42V, ale są takie BMS, które wyrównują dopiero po przekroczeniu 4,2V i wtedy potrzebna jest ładowarka np. 42,5V
Napięcie balansowania najlepiej sprawdzić podłączając regulowany zasilacz z amperomierzem. Podpinamy go do dwóch sąsiadujących przewodów w BMS i podnosząc napięcie sprawdzamy, w którym momencie popłynie prąd balansowania. Miałem takie BMS, gdy działały już od 4,21V ale i takie, gdzie balansowanie zaczynało się przy 4,25V. I w drugą stronę. Obniżając napięcie zauważymy przy jakim napięciu kończy się balansowanie. Jest to przydatne do określenia jakie napięcie na pakiecie uzyskamy po wyrównaniu pakietu i zakończeniu balansowania.
_________________
http://zeeltom.mojeforum.net
https://zeeltom.vxm.pl
 
 
borsuk 
prezes



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 687
Skąd: Sudety
Wysłany: Wto 22 Lut, 2022   

zeeltom napisał/a:
Dla pewności od lat nie wyłączam ładowarki od razu po zielonej lampce, tylko czekam kilka godzin dłużej, a najczęściej do rana i jeszcze nigdy nie miałem z tego powodu problemu a moje pakiety od kilku lat trzymają prawidłowe parametry.
Każdy robi jak uważa ;)

Dla pewności to sobie możesz zmierzyć prąd zamiast czekać do rana :smile:
Mam 4 ładowarki, z których tylko w jednej płynie prąd po zapaleniu diody, jest to 10 mA i po ok.30 min spada do zera. Miałem kiedyś taką chyba z magmy, gdzie rzeczywiście zielona dioda zapalała się przy prądzie 100mA i wyłączała prad po kilku godzinach.
Poza tym BMSy skutecznie wyrównują rozjazdy kilku milivoltów.
_________________
Mój rower: BBS02B
Ostatnio zmieniony przez borsuk Wto 22 Lut, 2022, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
zeeltom 
prezes
zeeltom



Pomógł: 12 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Gru 2021
Posty: 737
Skąd: Żyrardów
Wysłany: Wto 22 Lut, 2022   

To, że nie płynie prąd z ładowarki, nie oznacza, że balansowanie się skończyło. Oznacza to jedynie, że przynajmniej jedno z pięter naładowało się do pełna i wyłączyło ładowanie z ładowarki. Po wyrównaniu sumaryczne napięcie może być niższe, niż napięcie ładowarki i może wystąpić doładowanie niskim prądem pozostałych pięter. Wtedy następuje ładowanie i wyrównywanie nawet przy zapalonej zielonej diodzie. Ale, jak napisałem, każdy zrobi, jak pozwala mu na to jego wiedza i doświadczenie ;)
_________________
http://zeeltom.mojeforum.net
https://zeeltom.vxm.pl
 
 
starszy 
początkujący
czarek


Wiek: 77
Dołączył: 09 Lis 2017
Posty: 26
Skąd: Elbląg
Wysłany: Wto 22 Lut, 2022   

kupiłem od glebora nową baterię o takich samych parametrach jak poprzednia w zamiarze wykorzystania do drugiego roweru i podładowałem ją tą ładowarką Zapaliła się zielona przy 39,6V. Odłączyłem i dzisiaj sprawdziłem miała 40,8V co to oznacza?

Cytat:
To, że nie płynie prąd z ładowarki, nie oznacza, że balansowanie się skończyło. Oznacza to jedynie, że przynajmniej jedno z pięter naładowało się do pełna i wyłączyło ładowanie z ładowarki. Po wyrównaniu sumaryczne napięcie może być niższe, niż napięcie ładowarki i może wystąpić doładowanie niskim prądem pozostałych pięter. Wtedy następuje ładowanie i wyrównywanie nawet przy zapalonej zielonej diodzie.
_________________
spokojnie sobie kręcę
 
 
zeeltom 
prezes
zeeltom



Pomógł: 12 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Gru 2021
Posty: 737
Skąd: Żyrardów
Wysłany: Wto 22 Lut, 2022   

To znaczy, że zaczyna działać wyrównywanie pięter.
Dobrze to widać na BMS, gdzie zapalają się diodki przy wyrównywaniu.
Kilka razy oglądałem ich działanie i widać, że z każdym ładowaniem zapala się ich coraz więcej i po kilku, a czasem po kilkunastu ładowaniach zapalają się w końcu równo wszystkie. Co oznacza, że piętra się wyrównały.
_________________
http://zeeltom.mojeforum.net
https://zeeltom.vxm.pl
 
 
borsuk 
prezes



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 687
Skąd: Sudety
Wysłany: Śro 23 Lut, 2022   

starszy napisał/a:
kupiłem od glebora nową baterię o takich samych parametrach jak poprzednia w zamiarze wykorzystania do drugiego roweru i podładowałem ją tą ładowarką Zapaliła się zielona przy 39,6V. Odłączyłem i dzisiaj sprawdziłem miała 40,8V co to oznacza?

To oznacza, ze masz baterię z mocno rozjechanymi sekcjami, albo ładowarkę ze zbyt niskim napięciem.
_________________
Mój rower: BBS02B
 
 
zeeltom 
prezes
zeeltom



Pomógł: 12 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Gru 2021
Posty: 737
Skąd: Żyrardów
Wysłany: Śro 23 Lut, 2022   

A jakie napięcie na wyjściu ma ta nowa ładowarka?
_________________
http://zeeltom.mojeforum.net
https://zeeltom.vxm.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group