ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Pomysł na konwersję roweru.
Autor Wiadomość
pawelcio 
początkujący


Dołączył: 08 Kwi 2022
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 08 Kwi, 2022   Pomysł na konwersję roweru.

Witajcie.
Planuję zmontować rower elektryczny dla małżonki na dojazdy do pracy.

Trasa do pracy: 11km w jedną stronę, w 90% drogi rowerowe, kilka wzniesień po drodze.
Poczytałem trochę na temat i mój pomysł na konfigurację jest taki:

1. Rower 28", rama 22": Wheeler Cross 6.1 lub Wheeler Trekking 2700.
2.Silnik Bafang 500w 48V na tylne koło (gotowy zestaw z dedykowanym sterownikiem i zaplecioną obręczą z popularnego serwisu aukcyjnego).
3.Bateria 15-17Ah 48V np. Green Cell w miejsce bidonu.
Czy taki setup będzie wystarczający?
Czy da się w prosty sposób zablokować taki silnik do legalnych 250W i równie łatwo go odblokować?
Czy po zdławieniu silnika do 250W będzie dostępny wyższy moment obrotowy przy niższej mocy?
Doświadczenia z ebike: kilka lat temu wypożyczyliśmy rower Ecobike S-Cross na kilka godzin i wrażenia były bardzo pozytywne.
Pozdrawiam.
Paweł
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Pią 08 Kwi, 2022   

At : 3 Bateria powinna wystarczyć na dystans ok.40km minimum.
At : 4 Jeśli sterownik jest programowalny to należało by ograniczyć prąd do max.5A ale moment obrotowy będzie niestety o co najmniej 50% mniejszy i nie wiem czy da się wówczas jechać w miarę komfortowo bo moment jest przecież związany z mocą
 
 
zeeltom 
prezes
zeeltom



Pomógł: 12 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Gru 2021
Posty: 799
Skąd: Żyrardów
Wysłany: Sob 09 Kwi, 2022   

"przepisy wymagają, aby rower elektryczny miał wspomaganie ograniczone silnikiem o mocy max. 250W, dostępne do prędkości 25 kilometrów na godzinę"
Prawo nie określa o jaką moc chodzi. Czy o moc dostarczoną, czy o moc na osi silnika. Zazwyczaj podaje się moc silnika na osi. Przecież nawet rower ze wspomaganiem o teoretycznej mocy 250W bierze dużo więcej w momencie ruszania. I co na to przepisy? Nic. Żaden policjant nie sprawdzi ci mocy na osi silnika. Tu są potrzebne specjalistyczne stanowiska diagnostyczne.
Moc dostarczona do silnika też niewiele powie, bo nie znamy sprawności silnika, sprawności jego przełożeń itp.
250W dla osoby ponad 100 kg to za mało. Minimalne moce potrzebne do jazdy są w okolicach 500W.
Dopóki będziemy korzystali z roweru zgodnie z przepisami, to raczej nikt się do nas nie przyczepi.
Pytanie, czy moc 250W dotyczy mocy maksymalnej samego silnika, czy mocy dostarczonej przez elektronikę? Bo silniki 250W mogą, w większości przypadków, działać spokojnie przy 500W, a silniki 3 kW mogą też być napędzane mocą 250W. Prawo tego nie określa, a co nie jest zakazane jest dozwolone. Choć z tym ostatnim zdaniem, to bym polemizował.
Podsumowując. Silnik 500W w rowerze, to minimum do w miarę spokojnej jazdy. Jeżeli będziemy jeździli zgodnie z prawem i rozsądkiem, to nie ma obaw o te niedozwolone 500W i manetkę na kierownicy. Są takie rowery fabryczne, gdzie manetką reguluje się moc wspomagania, bez przełącznika wspomagania i to jest dozwolone.
Temat rzeka a każdy zrobi jak uważa za słuszne.
Zdrowy rozsądek przede wszystkim ;)
_________________
http://zeeltom.mojeforum.net
https://zeeltom.vxm.pl
 
 
borsuk 
prezes



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 687
Skąd: Sudety
Wysłany: Sob 09 Kwi, 2022   

zeeltom napisał/a:
...
Podsumowując. Silnik 500W w rowerze, to minimum do w miarę spokojnej jazdy. ...

Moim zdaniem to maksimum do spokojnej jazdy. Z slinikiem 500W to ja jeżdzę po górskich bezdrożach. Oczywiście dotyczy to jazdy ze wspomaganiem oraz chodzi o moc znamionową, podawaną przez producenta silnika i łatwą do zweryfikowania.
_________________
Mój rower: BBS02B
 
 
zeeltom 
prezes
zeeltom



Pomógł: 12 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Gru 2021
Posty: 799
Skąd: Żyrardów
Wysłany: Sob 09 Kwi, 2022   

Sorry. Na czym ma polegać ta weryfikacja przez producenta w przypadku kontroli przez polską policję?
_________________
http://zeeltom.mojeforum.net
https://zeeltom.vxm.pl
 
 
andypip 
prezes


Pomógł: 50 razy
Wiek: 63
Dołączył: 06 Kwi 2019
Posty: 641
Skąd: Legnica
Wysłany: Sob 09 Kwi, 2022   

Wtrącę 3 grosze z praktyki: założyłem żonie mida bafang 350W. Zdarzyło mi się nim pojeździć i uważam że jest to typowo damski zestaw. Więcej o 100 W? Tak to swiadome działanie. 250 jest jednak ciut za słabe gdy zdarzy się wiaterek lub wiekszy podjazd. Zmniejszyć moc można łatwo. Te pozytywne wrażenia z przypadkowej jazdy na słabiaku są złudne. Wydaje się szał, ale po 100-200 km czuje się deficyt watów.
Jeśli obstawiasz huba to 500 przekładniowiec. Fajnie startuje, kobieta bedzie zadowolona jak już się zaadoptuje. niektóre Panie mają tendencję to jeżdżenia na 1 przełożeniu :lol: w/w silnik zniesie to z godnością.
PS Green cell to bym sobie podarował.
_________________
Starość to stan umysłu
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 09 Kwi, 2022   

Najczejsciej spotykane firmowe rowery mają zasilanie 36/42V. Gdy sterownik daje max 15-17A, wtedy moc pobierana sięga 600W.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
pawelcio 
początkujący


Dołączył: 08 Kwi 2022
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 12 Kwi, 2022   

Serdecznie dziękuję za odpowiedzi.
Żona chciałaby gotowy fabryczny (a to niestety 250W) ze względów estetycznych ;) , ale postaram się przekonać ją do konwersji i większej mocy ~500W.
Pozdrawiam.
Paweł
 
 
pawelcio 
początkujący


Dołączył: 08 Kwi 2022
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 13 Kwi, 2022   

Heh, żona chce, żeby było legalnie. Czy lepiej będzie zrobić konwersję z silnikiem 250W, czy z np. 500w zablokowanym do 250W ?
 
 
zeeltom 
prezes
zeeltom



Pomógł: 12 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Gru 2021
Posty: 799
Skąd: Żyrardów
Wysłany: Śro 13 Kwi, 2022   

Kup 250W. Jak żona jest lekka, to da radę ;)
I będzie taniej :)
Ja ważę ponad 100 kg i na 250W nie mam problemu. Przyspiesza wolniej, ale rozpędza się do maksymalnej prędkości, tylko dłużej.
_________________
http://zeeltom.mojeforum.net
https://zeeltom.vxm.pl
 
 
andypip 
prezes


Pomógł: 50 razy
Wiek: 63
Dołączył: 06 Kwi 2019
Posty: 641
Skąd: Legnica
Wysłany: Czw 14 Kwi, 2022   

Ja bym 250 nie kupił. Zmarnowana kasa. Dlaczego ? Bo na każdy silnik musisz na wejście wydać sporo. A do np.350 to zostaje dopłata i nie jest to 2x tyle. Wiem co piszę. Raczej szybciej niż później bedzie żal i kac, jak mocy braknie i nóżki zabolą. Oczywiście jest tu mały kruczek: miesięczny przebieg roweru i preferowana długość wypraw. Dla sporadycznego lansowania się po parku szkoda kasy na dopłaty. Ale nie na dojazdy do pracy. Kupiłem zonie ostatnio hulajkę. Uparła się na przepisową. Po 1 jazdach zdecydowała jeźdżić w trybie do 15km/h. Sprawdziłem w apce - teraz jeździ w trybie Sport /25k/h/ wyłacznie :lol:
_________________
Starość to stan umysłu
 
 
zeeltom 
prezes
zeeltom



Pomógł: 12 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Gru 2021
Posty: 799
Skąd: Żyrardów
Wysłany: Czw 14 Kwi, 2022   

200-350 zł za silnik 250W z kołem, to zmarnowana kasa? Na allegro i olx.
Wczoraj testowałem rower po wymianie akumulatora z kołami 28 cali i silnikiem 200W. Ze mną rozpędzał się do 28 km/h.
Ty byś nie kupił, ale są tacy, co kupują i są zadowoleni.
_________________
http://zeeltom.mojeforum.net
https://zeeltom.vxm.pl
 
 
slow 
kierownik


Pomógł: 20 razy
Dołączył: 02 Lut 2018
Posty: 337
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: Czw 14 Kwi, 2022   

Cytat:
Wiem co piszę. Raczej szybciej niż później bedzie żal i kac, jak mocy braknie i nóżki zabolą.

4 lata już jeżdżę i kaca nie mam.
Znajomym którym zrobiłem tez nic o kacu nie wspominali.
 
 
zeeltom 
prezes
zeeltom



Pomógł: 12 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Gru 2021
Posty: 799
Skąd: Żyrardów
Wysłany: Czw 14 Kwi, 2022   

Jednemu wystarczy 250W a innemu 3kW będzie mało.
Z doświadczenia wiem, że do zwykłej, rekreacyjnej, a nie wyczynowej jazdy, wystarczy 250W.
_________________
http://zeeltom.mojeforum.net
https://zeeltom.vxm.pl
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Pią 15 Kwi, 2022   

zeeltom napisał/a:
Jednemu wystarczy 250W a innemu 3kW będzie mało.
Z doświadczenia wiem, że do zwykłej, rekreacyjnej, a nie wyczynowej jazdy, wystarczy 250W.


Masz całkowitą rację,250W to tylko i wyłącznie naklejka i tym się te( 250,350,500) silniki różnią. Gdyby jeszcze udało się kupić silnik na 24V to była by super okazja gdyż taki silnik z racji napięcia ma lepszy nawój (grubsze druty) i przewoltować go nawet do 750W nie jest problemem a moc i moment obrotowy jaki się uzyskuje to ho,ho.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group