ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik Toprun + S-KU63 - problem z kierunkiem obrotów
Autor Wiadomość
dvjcodec 
początkujący
dvjcodec


Dołączył: 21 Maj 2022
Posty: 15
Skąd: Darłowo
Wysłany: Nie 22 Maj, 2022   Silnik Toprun + S-KU63 - problem z kierunkiem obrotów

Silnik Toprun w jednej mojej Sparcie wybebeszyłem z elektroniki, wyprowadziłem przewody od halotronów i fazowe i podłączyłem pod manetkę i kontroler S-KU63 wraz z pakietem 7S6P.
Silnik ładnie startuje od zera, przy przytrzymaniu hamulcem widać że ma moc i rwie (w peaku pobiera lekko ponad 400W), jest cichy i ładnie pracuje. Kontroler nie posiada samonauki.
Problem w tym, że koło kręci się w odwrotną stronę.
Zmiana przewodów fazowych sprawia że koło kręci się w drugą stronę, ale z odłączonymi halotronami. Z podłączonymi drży przód-tył. Zmiana analogicznie przewodów na halotronach też nic nie zmienia.
Ponowne podłączenie pierwotne - praca jak na samym początku tego wpisu.
Co robię (i czy robię) źle?
Ostatnio zmieniony przez dvjcodec Pon 23 Maj, 2022, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
zeeltom 
brygadzista
zeeltom



Pomógł: 5 razy
Wiek: 65
Dołączył: 13 Gru 2021
Posty: 273
Skąd: Żyrardów
Wysłany: Pon 23 Maj, 2022   

Zmieniasz miejscami dwa przewody fazowe i również dwa od halli. Jak drży, to dalej kombinuj tylko zamiany przewodów od halli, fazowych już nie ruszaj.
_________________
http://zeeltom.mojeforum.net
https://zeeltom.vxm.pl

***** ***
 
 
dvjcodec 
początkujący
dvjcodec


Dołączył: 21 Maj 2022
Posty: 15
Skąd: Darłowo
Wysłany: Pon 23 Maj, 2022   

Cholera, próbowałem i bez pożądanego efektu, dlatego napisałem na forum.
W jednej konfiguracji z halotronami koło rusza w dobrą stronę, ale buczy, po czym jak odpuszczę manetkę i nacisnę jeszcze raz, to koło zaczyna kręcić się w przeciwną stronę.
Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz: czy omyłkowe obrócenie koła z magnesami może mieć wpływ na takie zachowanie?
W tym silniku oba dekle są tak samo przykręcane, a wyciągałem wirnik ze środka i mogłem obrócić koło.
_________________
Mój blog --> https://seasidecustoms.blogspot.com/
Fanpage --> https://www.facebook.com/garage.seasidecustoms
 
 
zeeltom 
brygadzista
zeeltom



Pomógł: 5 razy
Wiek: 65
Dołączył: 13 Gru 2021
Posty: 273
Skąd: Żyrardów
Wysłany: Pon 23 Maj, 2022   

Nie ma takiej możliwości, by silnik BLDC nie mógł pracować w obu kierunkach. Musisz kombinować z fazami i hallami. Masz 12 możliwości. Zapisuj sobie na kartce każde ustawienie i je zmieniaj. MUSI kręcić się w obu kierunkach.
_________________
http://zeeltom.mojeforum.net
https://zeeltom.vxm.pl

***** ***
 
 
dvjcodec 
początkujący
dvjcodec


Dołączył: 21 Maj 2022
Posty: 15
Skąd: Darłowo
Wysłany: Pon 23 Maj, 2022   

Przetrenowałem wszystkie ustawienia halotronów i faz silnika :( Tylko na reversie kręci ładnie z czujnikami hall-a.
Zmontuję jakąś baterię 36V z innym regulatorem aby to zweryfikować na drugim zestawie, bo już mnie trafia ...

Edycja
---------
Podłączyłem inny kontroler wraz z manetką testowo i wszystko śmiga poprawnie, więc już totalnie zgłupiałem. Zestaw tylko testowy, bo co innego już do roweru przygotowane.

1653336773042.jpg
Na innym zestawie zero problemów
Pobierz Plik ściągnięto 39 raz(y) 1,99 MB

halotrony.png
Pobierz Plik ściągnięto 39 raz(y) 10,51 KB

_________________
Mój blog --> https://seasidecustoms.blogspot.com/
Fanpage --> https://www.facebook.com/garage.seasidecustoms
 
 
zeeltom 
brygadzista
zeeltom



Pomógł: 5 razy
Wiek: 65
Dołączył: 13 Gru 2021
Posty: 273
Skąd: Żyrardów
Wysłany: Wto 24 Maj, 2022   

Kiedyś, gdy kontrolery nie miały samonauki, podłączało się silnik kombinując z różnymi połączeniami, aż do osiągnięcia prawidłowego kierunku i prawidłowej pracy silnika. Nie było możliwości, by to się nie udało. Coś pomijasz w tych połączeniach.

silniki rowerowe kabelki.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 36 raz(y) 79,6 KB

_________________
http://zeeltom.mojeforum.net
https://zeeltom.vxm.pl

***** ***
 
 
dvjcodec 
początkujący
dvjcodec


Dołączył: 21 Maj 2022
Posty: 15
Skąd: Darłowo
Wysłany: Wto 24 Maj, 2022   

No niestety objawy takie same - tylko w przeciwną stronę kręci poprawnie z halotronami. Nie ma możliwości puszczenia silnika w prawidłowym kierunku (robione zgodnie z tym co przesłałeś).
W jednej pozycji silnik ładnie startuje w poprawną stronę ale po chwili nagle zmienia kierunek i kręci w odwrotną. Tak samo się wcześniej zachowywał.
_________________
Mój blog --> https://seasidecustoms.blogspot.com/
Fanpage --> https://www.facebook.com/garage.seasidecustoms
 
 
zeeltom 
brygadzista
zeeltom



Pomógł: 5 razy
Wiek: 65
Dołączył: 13 Gru 2021
Posty: 273
Skąd: Żyrardów
Wysłany: Wto 24 Maj, 2022   

Może uwalony kontroler. Masz możliwość podpięcia tego kontrolera pod inny silnik?
_________________
http://zeeltom.mojeforum.net
https://zeeltom.vxm.pl

***** ***
 
 
dvjcodec 
początkujący
dvjcodec


Dołączył: 21 Maj 2022
Posty: 15
Skąd: Darłowo
Wysłany: Wto 24 Maj, 2022   

Znalazłem podobny problem na tym forum - "So my problem are: the hall sensors seem to work just when rotating backward, is it normal? ..."
https://www.endless-spher...pic.php?t=38797
Okazało się, że gość walczył z napięciem 5V z kontrolera, które było niestabilne.
Muszę sprawdzić u siebie.
Sam silnik i jego halotrony sprawdziłem dzisiaj - pracują poprawnie.
_________________
Mój blog --> https://seasidecustoms.blogspot.com/
Fanpage --> https://www.facebook.com/garage.seasidecustoms
 
 
zeeltom 
brygadzista
zeeltom



Pomógł: 5 razy
Wiek: 65
Dołączył: 13 Gru 2021
Posty: 273
Skąd: Żyrardów
Wysłany: Śro 25 Maj, 2022   

Jeśli by to była wina zasilania 5V, to w obie strony byłby problem z obrotami. To raczej coś innego, ale co, to ciężko podpowiedzieć. Ja, w swojej praktyce, jeszcze nigdy nie miałem takiego przypadku.
_________________
http://zeeltom.mojeforum.net
https://zeeltom.vxm.pl

***** ***
 
 
dvjcodec 
początkujący
dvjcodec


Dołączył: 21 Maj 2022
Posty: 15
Skąd: Darłowo
Wysłany: Śro 25 Maj, 2022   

Też z takim felerem jeszcze się nie spotkałem, a podłączyłem kilka regulatorów i nigdy nie miałem problemu.
Przetestuję dzisiaj z zewnętrznym 5V podanym na halotrony.
_________________
Mój blog --> https://seasidecustoms.blogspot.com/
Fanpage --> https://www.facebook.com/garage.seasidecustoms
 
 
gekon217 
początkujący


Dołączył: 04 Lip 2022
Posty: 1
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Pon 04 Lip, 2022   

Taki sam problem mam z bionx gen3 + KT sinus 35A. Udało się go ustawić na płynną pracę ale tylko wstecz.

Zmieniłem na GT500 kwadrat. Kończe konfigurować bo też mam z nim trochę problemów.
Przy samonauce musi się kęcić wstecz żeby na manetce jechał do przodu. Walcze jeszcze z PASem bo przy pedałwaniu jakby gubi synchronizację. Halle były zmieniane na SS41.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group