 |
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Silnik hybrydowy bldc |
Autor |
Wiadomość |
r2d2
prezes Reverse engineer


Pomógł: 4 razy Wiek: 50 Dołączył: 22 Lip 2006 Posty: 634 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Śro 03 Sie, 2022 Silnik hybrydowy bldc
|
|
|
Na wstępie zaznaczam że nomenklatura ruchu silnika jest tu jest zastosowana odwrotnie tzn. wirnik stoi w miejscu, a stojan się kreci i napędza (typowe dla bldc, ale odwrotne niż dc i ac)
Biorąc stojan (to ta część z magnesami) z silnika z e-boarda (to taki silnik z osią wystającą z jednej strony) i wstawiając do środka wirnik z silnika od hulajnogi (to taki z osią z dwóch stron) otrzymujemy 2. bardzo ciekawe konstrukcje..
W silniku e-boarda jest mniej uzwojenia na wirniku i znacznie lepsze magnesy neodymowe (muszą utrzymać pion za wszelką cenę, dopóki mają prąd ), a w silniku od hulajnogi jest dokładnie odwrotna sytuacja (więcej zwojów na wirniku lecz znacznie gorsze magnesy, bo nic nie muszą trzymać tylko mają jeździć). Średnica drutów ta sama.
Wymiary stojan/wirnik są kompatybilne (tylko łożyska trzeba będzie przełożyć w deklach no i dziurę wywiercić w tym deklu w którym jej wcześniej nie było)
W wyniku takiej zamiany otrzymujemy 2 całkiem różne silniki bldc, jeden ma świetny moment obrotowy i dużą prędkość, i drugi który jest beznadziejny .
Wszystko to z dwóch (i wydawałoby się że identycznych) silników 36V/350W każdy i za ok. 350PLN (allegro).
Pozdro. |
_________________ Używaj odpadów, zanim podczas pierwszej nuklearnej zimy stanie sie to modne... |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|