ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Bateria 13s 6p
Autor Wiadomość
zeeltom 
prezes
zeeltom



Pomógł: 12 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Gru 2021
Posty: 798
Skąd: Żyrardów
Wysłany: Pią 08 Lip, 2022   

Chemia jest ta sama, wymiary inne.
_________________
http://zeeltom.mojeforum.net
https://zeeltom.vxm.pl
 
 
damian19886 
młodzik
damian19886


Wiek: 36
Dołączył: 22 Paź 2018
Posty: 56
Skąd: Lubin
Wysłany: Nie 10 Lip, 2022   

zeeltom napisał/a:
Chemia jest ta sama, wymiary inne.


Akumulatorki już jakiś czas leżakują od odladowania i średnio napiecie z 6 spadło o około 0,02 0,03v. Więc wychodzi na to że nie odstają od siebie. A z bms wcześniej miałem problem i pin 1 za minusem jest lekko upalony i to może on tu na mieszał. Można go jakoś spr.? Czy jakbym zmienił bms z jednym wspólnym portem ładowania i rozładowania i zmienił podlaczenie to nie będzie problemu?
 
 
zeeltom 
prezes
zeeltom



Pomógł: 12 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Gru 2021
Posty: 798
Skąd: Żyrardów
Wysłany: Nie 10 Lip, 2022   

Możesz spokojnie wymienić BMS na wspólny port, tylko trzeba przelutować gniazdko ładowania na przewody baterii. Ten stary BMS ma balanser?
_________________
http://zeeltom.mojeforum.net
https://zeeltom.vxm.pl
 
 
damian19886 
młodzik
damian19886


Wiek: 36
Dołączył: 22 Paź 2018
Posty: 56
Skąd: Lubin
Wysłany: Nie 10 Lip, 2022   

[quote="zeeltom"]Możesz spokojnie wymienić BMS na wspólny port, tylko trzeba przelutować gniazdko ładowania na przewody baterii. Ten stary BMS


Ten ze wspólnym portem mogę podłączyć wyjście na kontroler i ładowanie na jednym kablu?. Ten stary nie pamiętam czy ma balanser bo ten nowy jest wodoodporny czerwono czarny.
 
 
zeeltom 
prezes
zeeltom



Pomógł: 12 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Gru 2021
Posty: 798
Skąd: Żyrardów
Wysłany: Nie 10 Lip, 2022   

Tak. Podłączasz ładowarkę równolegle do wyjścia na kontroler. Jak sprawdzić BMS? Trochę zachodu jest, bo musisz podłączyć ładowarkę, a na badane wejście podać napięcie z zasilacza o wartości rzędu 4,3V. Teoretycznie powinno wyłączyć się ładowanie, bo jedna z cel ma napięcie przekraczające 4,25V. Balansowanie sprawdzasz podając na badane wejście napięcie nieco większe niż 4,20V. Powinien popłynąć prąd balansowania rzędu kilkudziesięciu mA i spaść do 0 przy napięciu rzędu 4,17-4,19V.
_________________
http://zeeltom.mojeforum.net
https://zeeltom.vxm.pl
 
 
damian19886 
młodzik
damian19886


Wiek: 36
Dołączył: 22 Paź 2018
Posty: 56
Skąd: Lubin
Wysłany: Nie 10 Lip, 2022   

zeeltom napisał/a:
Tak. Podłączasz ładowarkę równolegle do wyjścia na kontroler. Jak sprawdzić BMS? Trochę zachodu jest, bo musisz podłączyć ładowarkę, a na badane wejście podać napięcie z zasilacza o wartości rzędu 4,3V. Teoretycznie powinno wyłączyć się ładowanie, bo jedna z cel ma napięcie przekraczające 4,25V. Balansowanie sprawdzasz podając na badane wejście napięcie nieco większe niż 4,20V. Powinien popłynąć prąd balansowania rzędu kilkudziesięciu mA i spaść do 0 przy napięciu rzędu 4,17-4,19V.


Jednak ten stary bms ma funkcję balansowania

€ 10,82 40%OFF | 13S 48V 50A 18650 Li-ion Lithium Battery Protection Board Battery Pack Charge Balancer BMS Protection PCB Board For Electric Car
https://a.aliexpress.com/_mMLQlf0
Rozumie ale nie mam takiego zasilacza lekko powyżej 4,2v. Podłącze ten nowy on na 99% ma balansowanie cel.
 
 
zeeltom 
prezes
zeeltom



Pomógł: 12 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Gru 2021
Posty: 798
Skąd: Żyrardów
Wysłany: Pon 11 Lip, 2022   

3 bateryjki 1,5V połączone szeregowo dadzą ci 4,5V.
_________________
http://zeeltom.mojeforum.net
https://zeeltom.vxm.pl
 
 
damian19886 
młodzik
damian19886


Wiek: 36
Dołączył: 22 Paź 2018
Posty: 56
Skąd: Lubin
Wysłany: Pon 11 Lip, 2022   

zeeltom napisał/a:
3 bateryjki 1,5V połączone szeregowo dadzą ci 4,5V.


Mam taki bms discharge 20a
Charge 10a
Nie będzie on za słaby jak sterownik mam 35a?
 
 
zeeltom 
prezes
zeeltom



Pomógł: 12 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Gru 2021
Posty: 798
Skąd: Żyrardów
Wysłany: Pon 11 Lip, 2022   

Za mały. 20A to prawie dwa razy mniej, niż 35A.
_________________
http://zeeltom.mojeforum.net
https://zeeltom.vxm.pl
 
 
damian19886 
młodzik
damian19886


Wiek: 36
Dołączył: 22 Paź 2018
Posty: 56
Skąd: Lubin
Wysłany: Wto 12 Lip, 2022   

zeeltom napisał/a:
Za mały. 20A to prawie dwa razy mniej, niż 35A.

Witam. Podłączyłem dzisiaj cele do starego bms i nadal niw ładuje na wyjściu z gniazda ladowarki napięcie wynosi 36v więc bms musiał ulec awarii. Jutro podłącze ten 2 bms tylko w celów testów czy ładowanie ruszy.
 
 
zeeltom 
prezes
zeeltom



Pomógł: 12 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Gru 2021
Posty: 798
Skąd: Żyrardów
Wysłany: Śro 13 Lip, 2022   

Taki efekt może być, gdy któraś sekcja ma napięcie większe, niż 4,25V i BMS odciął wejście ładowania. Trzeba go wtedy nieco rozładować i ponownie podpiąć ładowarkę. Jeśli to nie pomoże, to stawiam na uszkodzenie BMS. przy okazji takich usterek obowiązkowe jest zmierzenie napięć na każdej sekcji.
A ja mam ciekawszą zajawkę z akumulatorem, której nie jestem w stanie pojąć. Otóż mam akumulator 10S2P. Każda sekcja ma około 3,7V. Przy 10S napięcie sumaryczne powinno mieć około 37V. A ma 32V. Mierzone bezpośrednio na stykach ogniw z pominięciem reszty elektroniki. I co to jest? Rzecz dla mnie zupełnie niezrozumiała i stykam się z tym po raz pierwszy.
_________________
http://zeeltom.mojeforum.net
https://zeeltom.vxm.pl
 
 
damian19886 
młodzik
damian19886


Wiek: 36
Dołączył: 22 Paź 2018
Posty: 56
Skąd: Lubin
Wysłany: Śro 13 Lip, 2022   

zeeltom napisał/a:
Taki efekt może być, gdy któraś sekcja ma napięcie większe, niż 4,25V i BMS odciął wejście ładowania. Trzeba go wtedy nieco rozładować i ponownie podpiąć ładowarkę. Jeśli to nie pomoże, to stawiam na uszkodzenie BMS. przy okazji takich usterek obowiązkowe jest zmierzenie napięć na każdej sekcji.
A ja mam ciekawszą zajawkę z akumulatorem, której nie jestem w stanie pojąć. Otóż mam akumulator 10S2P. Każda sekcja ma około 3,7V. Przy 10S napięcie sumaryczne powinno mieć około 37V. A ma 32V. Mierzone bezpośrednio na stykach ogniw z pominięciem reszty elektroniki. I co to jest? Rzecz dla mnie zupełnie niezrozumiała i stykam się z tym po raz pierwszy.


No to naprawdę dziwne by na każdej sekcji prąd był ok 3.7v a po zmierzeniu całości zaledwie 32v. Moje sekcję mają od 3.40v do 3.53.
 
 
zeeltom 
prezes
zeeltom



Pomógł: 12 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Gru 2021
Posty: 798
Skąd: Żyrardów
Wysłany: Śro 13 Lip, 2022   

Już się wyjaśniło. Jest OK. Troszkę nieczyste końcówki styków ogniw i stąd błąd pomiaru.
_________________
http://zeeltom.mojeforum.net
https://zeeltom.vxm.pl
 
 
damian19886 
młodzik
damian19886


Wiek: 36
Dołączył: 22 Paź 2018
Posty: 56
Skąd: Lubin
Wysłany: Czw 14 Lip, 2022   

zeeltom napisał/a:
Już się wyjaśniło. Jest OK. Troszkę nieczyste końcówki styków ogniw i stąd błąd pomiaru.


Ja swoją też mozna powiedziec że uratowałem odłączyłem bms sdoladowalem całość do 52v i po podpięciu bms ładowanie ruszyło ale na pierwszych celach jest napięcie miedzy rzędu 4.05 do 4.1v a na ostatnich po 4.2 v akumulatorki byly kupowane w różnych miejscach nowe i może dlatego więc sprzedałem ten akku a zrobię najprawdopodobniej na 21700 samsung 5000mah z jakimś porządnym bms może z bt.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 15 Lip, 2022   

damian19886 napisał/a:
..... akumulatorki byly kupowane w różnych miejscach nowe i może dlatego więc sprzedałem ten akku a zrobię najprawdopodobniej na 21700 samsung 5000mah z jakimś porządnym bms może z bt.

Sprzedawanie akumulatora z fizycznie nierównymi segmentami, to produkt niepelnowartosciowy, a nawet wadą ukrytą, która może być nawet przyczyną pożaru u nieświadomego nabywcy.
To tak na przyszłość ....
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group